امکان بارگذاری و نمایش تصاویر JPEG بدون فشرده‌سازی در توییتر فراهم شد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
از امروز تصاویر JPEG که در توییتر بارگذاری می‌شوند، بدون تغییر فرمت و افت کیفیت به نمایش درخواهند آمد.
تبلیغات

توییترقصد دارد شیوه‌ی پردازش تصاویر بارگذاری شده در این سایت را تغییر دهد. شیوه‌ی جدیدی که توییتراتخاذ می‌کند، برای عکاسانی که حاصل کار خود را در توییتربارگذاری می‌کنند بسیار قابل تقدیر خواهد بود. نولان اُ.براین (Nolan O’Brien) که یکی از مهندسان توییتراست گفته که پلتفرم توییتراز این پس انکود عکس‌های JPEG را حفظ می‌کند. پیش از این عکس‌های JPEG که در توییتربارگذاری می‌شد یک تغییر فرمت روی آن اعمال می‌شد و سپس نمایش داده می‌شد که این امر باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شد و برای عکاسان حرفه‌ای و طرفداران آن‌ها ناراحت‌کننده بود.

اما باز هم باید به یک نکته توجه کرد؛ توییترضمن اخذ این تصمیم و اجرای آن، گفته که تصاویر بندانگشتی مربوط به عکس‌های آپلود شده همچنان تغییر انکود داده شده و فشرده می‌شوند (اگر فرض کنیم تصویر ارسالی JPEG باشد) با این حال، وقتی کاربر روی این تصویر کلیک می‌کند، سایز اصلی تصویر با فرمت JPEG و با همان کیفیت به نمایش درمی‌آید.

از امروز به بعد توییترانکودینگ تصاویر JPEG که برای بارگذاری در توییترانکود شده‌اند را حفظ می‌کند (هشدار: تصویر نمی‌تواند EXIF باشد).به‌عنوان مثال: تصویری که می‌بینید JPEG است که با guetzli انکود شده و ۹۷ درصد کیفیت تصویر اصلی را دارد و در آن chroma subsampling انجام نشده‌است.-برگرفته از توییترنولان اُ.براین
1

توییترهمچنان محدودیت‌هایی را که برای فایل‌های EXIF قرار داده بود، حفظ خواهد کرد. در این فایل‌ها اطلاعات اضافه در مورد تصویر ذخیره می‌شود؛ مانند اینکه این تصویر چه زمانی، چطور و کجا ثبت شده‌ است. پلتفرم توییترپیش از این مقررات مربوط به فایل‌های EXIF را اجرا می‌کرده است و این قوانین بسیار مناسب هستند؛ زیرا با وجود اینکه عکاسان علاقه‌مند هستند این اطلاعات بیان شود تا بتوانند ISO و اندازه‌ی دیافراگم عکس‌ها را ببینند یا اطلاعات حق کپی‌رایت را منتقل کنند، برخی افراد سودجو هم از اطلاعات اضافه در مورد عکس و محل ثبت آن سوء استفاده کرده و از آن برای موقعیت‌یابی استفاده می‌کنند.

نمونه‌ای که اُ.براین در توییترخود آورده به‌خوبی نشان می‌دهد، حال که توییترمحدودیت‌های مربوط به انکود JPEG را برداشته‌است و این عکس‌ها فشرده سازی نمی‌شوند، چه جزئیاتی در مورد عکس حفظ خواهند شد. تغییر ایجاد شده در پلتفرم توییترکوچک اما مهم است و امیدواریم تغییرات توییتربه گونه‌ای ادامه یابد که فضای بهتری را برای اشتراک تصاویر فراهم کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات