جدیدترین هدف تسلا، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی در آلمان

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
با افتتاح گیگافکتوری جدید تسلا در آلمان، این شرکت قصد دارد سالانه ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی در این کشور تولید کند؛ تسلا همچنین می‌خواهد قیمت مدل وارداتی از چین را افزایش دهد.
تبلیغات

 روزنامه‌ی بیلد آلمان روز چهارشنبه گزارش داد که تسلا قصد دارد سالانه ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی در کارخانه‌ی جدید خود در حومه‌ی برلین بسازد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه گذشته اعلام کرد که سایتی در گرونهاید، براندنبورگ برای ساخت خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ و مدل Y انتخاب شده است.

ایلان ماسک

روزنامه‌ی آلمانی فرانکفورتر آلگمانیه زایتونگ گزارش داد که تسلا تا ۴ میلیارد یورو (۴/۴۵ میلیارد دلار) در این کارخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. طبق گزارش بیلد با استناد به اسناد برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی سایتی به بزرگی ۴۲۰ زمین فوتبال، تسلا ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند. این روزنامه گزارش داد که عملیات ساخت‌وساز از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. تسلا از اظهارنظر درباره‌ی مقاله‌ی بیلد یا برنامه‌های گسترش آن خودداری کرد.

هفته‌ی گذشته منابع مطلع از این موضوع به رویترز گفتند که تسلا قصد دارد در ماه ژانویه قیمت خودروهای وارداتی مدل ۳ را در چین افزایش دهد. تسلا در نظر دارد قیمت خودروهای وارداتی تسلا مدل ۳ دوربرد و پرفورمنس را که هم‌اکنون به ترتیب ۶۲،۴۹۵ و ۷۲،۴۶۱ دلار قیمت دارند، بیشتر کند. چنین اقدامی در حالی انجام می‌شود که تسلا قصد دارد سدان‌های مدل ۳ ساخت چین را که ۵۰،۵۶۳ دلار قیمت دارند، قبل از ۲۵ ژانویه سال آینده به مشتریان تحویل دهد. هم‌اکنون تسلا در حال ساخت کارخانه‌ای در شانگهای چین است. هنوز مشخص نیست که تسلا قصد دارد به چه میزان قیمت خودروهای تولیدی در چین را افزایش دهد.

سازنده آمریکایی خودروهای برقی از ماه اکتبر تولید خود را در کارخانه شانگهای به‌صورت آزمایشی آغاز کرد و قصد دارد تا پایان سال جاری حداقل ۱،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی تسلا مدل ۳ در هفته تولید کند. برنامه‌ی تولید انبوه این کارخانه برای امید تسلا جهت افزایش میزان تولید سالانه خود به ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودرو تا پایان سال جاری بسیار مهم است.

tesla / تسلا

کارخانه‌ی ۲ میلیارد دلاری تسلا در شانگهای، اولین سایت تولید خودرو این شرکت در خارج از ایالات متحده به شمار می‌رود که محور جاه‌طلبی‌ها برای افزایش فروش در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان و جلوگیری از تعرفه‌ی واردات بالاتری است که روی خودروهای ساخت آمریکا اعمال می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات