آئودی RS5 کوپه و اسپرت‌بک مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
آئودی از مدل‌های جدید RS5 کوپه و RS5 اسپرت بک برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این خودروها با وجود قوای فنی مشترک با مدل فعلی، دارای ظاهری جدید هستند.
تبلیغات

آئودی اسپرت سال بسیار شلوغ و پرکاری را تجربه کرد و حالا ۲۰۱۹ را با معرفی دو مدل از سری RS به پایان می‌رساند. دو مدل جدید این خودروساز RS5 کوپه و RS5 اسپرت بک هستند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، آئودی تغییراتی مشابه با مدل‌های فیس‌لیفت A5 و S5 روی این دو خودرو اعمال کرده است. RS5 کوپه و RS5 اسپرت بک از نظر فنی با مدل‌های A4، S4 و RS4 آوانت نیز مشترک هستند. بارزترین تغییر را در نمای جلوی این خودروها می‌توان مشاهده کرد؛ جایی که شاهد جلوپنجره‌ی یک تکه‌ی بزرگی هستیم که عرض آن نسبت به قبل بیشتر شده است. چراغ‌های جلو نیز طراحی جدیدی دارند و به‌صورت سفارشی امکان تجهیز آن‌ها با فناوری لیزری و ماتریکس LED وجود دارد. 

Audi RS5 Coupe
    Audi RS5 Coupe
    Audi RS5 Coupe
    Audi RS5 Coupe
    Audi RS5 Coupe

    همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، تغییرات این مدل‌ها بیشتر به بخش طراحی مربوط است و به همین دلیل ورودی‌های هوای جدید در بالای گلگیر نیز مشاهده می‌شوند که یادآور مدل کواترو سال ۱۹۸۴ هستند. در نمای جانبی نیز شاهد نصب رکاب جدیدی هستیم و در قسمت عقب دیفیوزر جدیدی به چشم می‌خورد. مشتریان آئودی می‌توانند RS خود را در رنگ‌های جدیدی به‌نام آبی توربو و قرمز تانگو نیز سفارش دهند. برای نمای بیرونی خودرو بسته سفارشی فیبرکربن نیز در نظر گرفته شده است که باعث کاهش وزنی در حدود ۴ کیلوگرم می‌شود. 

    Audi RS5 SportBack

    هر دو مدل جدید RS دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند ولی آئودی به‌صورت سفارشی سه نوع رینگ ۲۰ اینچی را نیز عرضه می‌کند. درون رینگ‌های این خودرو دیسک‌های ترمز فولادی قرار گرفته‌اند ولی به‌صورت سفارشی امکان تجهیز دیسک ترمزهای کربن سرامیکی نیز وجود دارد. مشتریان می‌توانند رنگ‌های آبی، قرمز و خاکستری را برای کالیپرهای ترمز انتخاب کنند. 

    با ورود به داخل کابین RS5  جدید اولین چیزی که متوجه خواهید شد، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی است. این نمایشگر حالتی مشابه تبلت دارد که برخلاف مدل‌های بزرگ‌تر A6، A7 و A8 بوده و ممکن است بسیاری از افراد آن را نپسندند، چون در مدل‌های بزرگ‌تر آئودی، نمایشگر روی داشبورد با ظرافت تمام به‌صورت یکپارچه با داشبورد طراحی شده است. در مقابل راننده نیز نمایشگر ۱۲.۳ اینچی (سفارشی) سیستم Audi Virtual Cockpit Plus قرار دارد.

    Audi RS5 SportBack
    Audi RS5 SportBack
    Audi RS5 SportBack
    Audi RS5 SportBack
    Audi RS5 SportBack

    آئودی در مدل مخصوص اروپا S5 تغییرات عمده‌ای را ایجاد کرده که دلیل اصلی آن به دیزلی بودن این خودروها برمی‌گردد. حالا در مدل‌های RS5 نیز تغییرات مشابهی اعمال شده‌ است. پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری V6 تویین توربوشارژ این خودرو می‌تواند ۴۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این مشخصات RS5 می‌تواند در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتربرساعت نیز دست پیدا کند. آئودی فروش مدل‌های جدید RS5 را در بازار اروپا به‌زودی آغاز خواهد کرد و قیمت آن‌ها برای هر دو مدل کوپه و اسپرت بک از ۸۳ هزار و ۵۰۰ یورو (حدود ۹۳ هزار دلار) در آلمان شروع خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات