نمایشگر پیکسل 4 با آپدیت نوامبر 2019 بهبودهایی به‌خود خواهد دید

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
از زمان عرضه‌ی پیکسل ۴ به بازار انتقادات مختلفی متوجه نمایشگر این گوشی بوده است؛ احتمالا به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ گوشی مشکلات نمایشگر را تاحدی بهبود خواهد داد.
تبلیغات

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال (Google Pixel 4 XL) مدتی پیش به‌عنوان جدیدترین پرچمداران گوگل معرفی و روانه‌ی بازار شدند. از همان روزهای آغازین عرضه‌ی پیکسل ۴ به بازار، کاربران با دلایلی مختلف، شروع به انتقاد از نمایشگر آن کردند. براساس اظهارات مطرح‌شده ازسوی برخی منبع، به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ پرچمداران جدید گوگل احتمالا یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف نمایشگر آن‌ها را برطرف خواهد کرد. 

آن‌طور که رسانه‌ی 9to5Google می‌گوید، توضیحات مربوط به به‌روزرسانی جدید گوشی گوگل پیکسل ۴ در وب‌سایت رسمی اندروید رؤیت شده است؛ در توضیحات این بخش می‌بینیم که به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹، بهبودهای خاصی را در نمایشگر Smooth Display پیکسل ۴ اعمال می‌کند. فعلا جزئیات دقیق مربوط به به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ پیکسل ۴ منتشر نشده است؛ بااین‌حال کارشناسان مختلفی مدعی شده‌اند که به‌روزرسانی موردبحث به‌طور ویژه برای کم کردن مشکلات مربوط به نرخ نوسازی (رفرش ریت) نمایشگر پیکسل ۴ منتشر خواهد شد.

پیکسل 4

گوگل هنگام معرفی پیکسل ۴ اعلام کرد که این گوشی پرچم‌دار از نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌گیرد؛ اما بررسی کاربران نشان داد نرخ نوسازی ۹۰ هرتز تنها هنگامی به‌نمایش درمی‌آید که میزان روشنایی نمایشگر بیش از ۷۵ درصد باشد. به‌عبارتی، اگر میزان روشنایی نمایشگر به زیر ۷۵ درصد برسد، نرخ نوسازی نیز به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد.

 سردبیر رسانه‌ی XDA-Developers مدتی پیش با بررسی کد منبع اندروید ۱۰ توانست دلیل این موضوع را پیدا کند. ظاهرا نمایشگر پیکسل ۴ هنگامی که محتوای خاصی را نشان ندهد نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌کند؛ اما هنگام بالاآمدن انیمیشن‌های خاصی نظیر نوتیفیکیشن‌ها، نرخ نوسازی مجددا به ۹۰ هرتز برمی‌گردد. این تغییر نرخ نوسازی باعث ایجاد فلیکر (سوسو زدن) در نمایشگر می‌شود که بسیار آزاردهنده است.

وقتی که مشکل مربوط به نمایشگر پیکسل ۴ رسانه‌ای شد، گوگل اطلاعیه‌ای را در اختیار وب‌سایت ورج قرار داد و اعلام کرد که در شرایطی خاص نظیر روشن بودن Battery Saver تغییراتی را روی نرخ نوسازی نمایشگر اعمال می‌کند. این تغییرات در شرایط خاص دیگری نظیر پخش برخی محتوای ویدئویی، میزان متفاوت روشنایی نمایشگر یا حتی قرارگیری گوشی در شرایط نوری مختلف نیز اعمال می‌شوند.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل / Google Pixel 4 XL

گوگل در آن زمان قول داد که به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی را برای پیکسل ۴ منتشر می‌کند تا نمایشگر این گوشی نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را هنگامی که روشنایی‌اش تا حدی کمتر از ۷۵ درصد هم باشد، به‌نمایش بگذارد. به‌ عبارت دیگر، پیکسل ۴ با به‌روزرسانی جدید توانایی نمایش نرخ نوسازی را با تمامی درصد‌های روشنایی نخواهد داشت و این قابلیت تاحدی بهبود پیدا خواهد کرد.

همان‌طور که گفتیم، در حال حاضر جزئیات دقیق مربوط به به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ در دسترس قرار نگرفته است؛ اما احتمال می‌دهیم این به‌روزرسانی، همان به‌روزرسانیِ وعده‌‌داده‌شده توسط گوگل باشد. در ضمن گفته می‌شود که گوگل قصد دارد از طریق به‌روزرسانی ماه دسامبر ۲۰۱۹ نیز بهبودهایی را در باتری گوشی‌های جدیدش اعمال کند. 

افزون بر موارد یادشده، گفته‌ می‌شود که به‌روزرسانی ماه نوامبر پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال قرار است بهبودهای خاصی را نیز در دوربین این گوشی‌ها اعمال کند. اگر نمی‌خواهید زیاد منتظر بمانید، می‌توانید از طریق این صفحه، به‌روزرسانی جدید پیکسل ۴ را در گوشی خود نصب کنید. بااین‌حال گوگل به‌زودی به‌روزرسانی موردبحث را به‌صورت OTA روی گوشی‌هایش منتشر خواهد کرد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات