رایزن‌های AMD پرفروش‌ترین پردازنده‌های فروشگاه آمازون

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های دسکتاپ AMD طی روز‌های گذشته در فروشگاه آمازون، فروش بسیار بیشتری نسبت به رقیب سنتی خود تجربه کرده‌اند.
تبلیغات

اگر به لیست پردازنده‌های پرفروش فروشگاه آمازون نگاهی بیندازیم، تقریبا هشت مورد از ده پردازنده‌ی برتر لیست شده، از AMD بوده و فقط دو پردازنده از اینتل دیده می‌شود. البته لیست پرفروش‌ترین پردازنده‌ها به‌صورت ساعتی به روز می‌شود و همان‌طور که اشاره شد تاکنون AMD بیشترین محصولات پردازنده دسکتاپ را در این لیست داشته است. شاید تعجب‌برانگیز باشد اما برترین پردازنده در این دسته‌بندی Ryzen 7 2700X از AMD بوده است.

البته این موضوع واقعاً شوکه‌کننده نیست، زیرا از زمان عرضه‌ی سری ۳۰۰۰ رایزن، منابع مختلفی از افزایش روز افزون فروش پردازنده‌های AMD خبر داده‌اند. البته با نگاهی وسیع‌تر به دنیای پردازنده‌ها و جدا از پردازنده‌های دسکتاپ خواهیم دید که اینتل هنوز در بخش سیستم‌های تجاری، لپ‌تاپ‌ها، سرور و دیگر دستگاه‌ها فروش بالایی دارد و همچنان پرفروش‌ترین بوده است؛ البته AMD نیز در این‌ زمینه‌ها فروش خوبی را از آن خود کرده است. درواقع به رغم فروش بالای پردازنده‌های AMD، گزارش‌های مالی اینتل نیز همچنان سودآوری بیشتر این شرکت را نشان می‌دهند. این کمپانی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ هنوز زیر فشار تقاضای بالای پردازنده‌های ۱۴ نانومتری خود قرار دارد.

پردازنده AMD

با تمام این موارد، تصویری نگران‌کننده برای اینتل، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی پردازنده در جهان به وجود آمده است. از سویی این شرکت گرفتار تقاضای پردازنده‌های ۱۴ نانومتری و تأخیر در توسعه‌‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بوده؛ از سوی دیگر نیز ناچار به کاهش قیمت به منظور رقابت با پردازنده‌های توانمند AMD است.

همان‌طور که گفته شد، پردازنده‌های پرفروش لیست آمازون به ترتیب پردازنده‌ی رایزن 7 2700X، رایزن 5 2600 و رایزن 5 3600 است. اما جایگاه اینتل در این رده بندی چیست؟ بعد از سه جایگاه اول که متعلق به AMD بوده در جایگاه چهارم و جایگاه ششم شاهد پردازنده‌های Core i5-9600K و Core i9-9900K اینتل بودیم. در جایگاه پنجم نیز مجددا نام AMD با پردازنده‌ی رایزن 7 3700X به‌چشم می‌خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات