نمونه عکس‌های پیکسل 4 به‌همراه قابلیت‌های دوربین این گوشی فاش شدند

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 8 دقیقه
درفاصله‌ی نه‌چندان زیاد تا برگزاری رویداد معرفی پیکسل ۴ گوگل، نمونه‌تصاویر ثبت‌شده با این گوشی به‌همراه مشخصات جدیدی از دوربین آن فاش شده‌اند.
تبلیغات

گوگل قصد دارد طی چند هفته‌ی آینده با برگزاری مراسمی ویژه، به‌صورت رسمی گوشی های خانواده‌ی پیکسل ۴ را شامل مدل معمولی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال رونمایی کند. از همان زمان تأیید خبر معرفی پیکسل ۴، شاهد فاش‌ شدن جزئیات مختلف مربوط به این گوشی گوگل بوده‌ایم و ظاهرا این روند قرار است تا فرا رسیدن تاریخ معرفی، ادامه‌دار باشد. در همین‌راستا اخیرا نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین پیکسل ۴ فاش شده‌اند.

گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل، همواره به داشتن دوربین‌هایی باکیفیت شهره بوده‌اند و انتظار داریم این روند برای پیکسل ۴ هم تکرار شود. در واقع گوشی‌های پیکسل همواره روی قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند و بررسی‌های دقیق و موشکافانه‌ی انجام‌شده از سوی مؤسسه‌ی DxOMark کیفیت بالای دوربین این گوشی‌ها را بارها به اثبات رسانده‌اند. شایعه‌های اخیر می‌گویند که پیکسل ۴ به‌لطف بهره‌مندی از ویژگی‌هایی جالب نظیر نسخه‌ی جدید نایت سایت (Night Sight) به‌منظور ثبت تصاویری خار‌ق‌العاده از آسمان شب، جهشی بزرگ را در زمینه‌ی عکاسی دنیای موبایل ایجاد خواهد کرد.

گوگل پیکسل 4 / Google Pixel 4

همان‌طور که پیش‌تر در مشخصات فنی فاش‌شده‌ی منتسب به پیکسل ۴ دیده‌ایم، پرچم‌دار جدید گوگل قرار است به یک پردازنده‌ی تصویر جدید با نام Pixel Neural Core مجهز شود تا از قابلیت‌های مختلف آن در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نهایت استفاده را ببرد. مدل پیشین این خانواده یعنی پیکسل ۳ از تراشه‌ی مشابهی با نام Visual Core استفاده می‌کرد.

افزون بر موارد یادشده، شاهد اعمال تغییراتی خاص در اپلیکیشن دوربین پیکسل ۴ خواهیم بود؛ گوگل همیشه اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل را با رابط کاربری ساده‌‌ای طراحی کرده است تا استفاده از آن راحت باشد. گوگل کمتر به اضافه کردن تنظیمات دستی به اپلیکیشن دوربین رغبت نشان می‌دهد و به‌جای آن ترجیح می‌دهد قابلیت‌های جدید را در قالب حالت‌های جدید عکاسی اضافه کند. در همین راستا، مدتی پیش بود که این شرکت امکان تنظیم دستی تراز سفیدی را از اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل حذف کرد.

پیکسل ۴ قصد دارد جهشی بزرگ در عکاسی دنیای موبایل ایجاد کند

ظاهرا پیکسل ۴ قرار است تا حدی سنت‌شکن باشد و از تنظیمات دسترسی بیشتری بهره بگیرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن قابلیتی جالب با نام نوردهی دوگانه یا دوال اکسپوژر (Dual Exposure) به پیکسل ۴ است. در واقع این حالت، دو اسلایدر را پیش روی کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به‌صورت دستی، اکسپوژر را تنظیم کند. به‌بیان ساده‌تر، حالت دوال اکسپوژر به کاربران امکان خواهد داد تا به‌صورت جداگانه، های‌لایت‌ها و سایه‌های موجود در تصاویر را کنترل و تغییراتی را روی آن‌ها اعمال کند. به‌لطف این قابلیت، حتی در محیط‌های دارای نور بسیار زیاد نیز خواهید توانست تصاویری ثبت کنید که جزئیات موجود در آن‌ها به‌خوبی دیده می‌شوند. با این اوصاف، عملکرد کلی دوال اکسپوژر شبیه به حالت دستی HDR است (HDR به‌طور معمول یک اکسپوژر کوتاه را برای های‌لایت‌ها و یک اکسپوژر بلند را برای سایه‌ها ثبت و در نهایت دو تصویرِ به‌دست‌آمده را با یکدیگر ادغام می‌کند). 

در ویدئوی زیر که از سوی 9to5Google فاش شده است، می‌توانید نظاره‌گر عملکرد قابلیت دوال اکسپوژر باشید:

همان‌طور که در ویدئوی بالا می‌بینید، کاربر ابتدا می‌تواند از طریق اسلایدر بالا که شکلی شبیه به خورشید روی آن دیده می‌شود، میزان نور محیط را کم کند و سپس با بهره‌گیری از اسلایدر پایینی، کاری کند که سایه‌های تصویر بهتر از قبل به‌نظر برسند. 

افزون بر ویدئوی بالا، نمونه تصاویر جالبی نیز از دوربین پیکسل ۴ گوگل فاش شده‌اند که نشان می‌دهند به‌لطف بهره‌گیری از حالت دوال اسکپوژر، می‌توانیم تصاویر را به چه شکلی ثبت کنیم. کاربر می‌تواند از طریق دوال اکسپوژر،‌ سایه‌ها و های‌لایت‌های موجود در تصویر را متعادل کند. کاربر همچنین می‌تواند با اعمال تغییراتی دلخواه در سایه‌ها و های‌لایت‌ها و همچنین انتخاب سوژه‌ای که نور خورشید در پشت سرش قرار گرفته باشد، حالتی هنری به تصاویرش ببخشد. 

برای دیدن تصاویر بالا در سایز اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید

اعضای تحریریه‌ی 9to5Google افزون بر موارد بالا، توانسته‌اند به نمونه تصاویر دیگری نیز از دوربین اصلی پیکسل ۴ گوگل و همچنین چند عکس ثبت‌شده با دوربین سلفی این گوشی دست پیدا کنند که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

نمونه‌تصاویر رسمی ثبت‌شده توسط دوربین اصلی گوگل پیکسل ۴

(برای دیدن تصاویر بالا در سایز اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

نمونه‌تصاویر دوربین اصلی گوگل پیکسل ۴ در نور کم

(برای دیدن تصاویر بالا در سایز اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

نمونه‌تصاویر تصاویر دوربین سلفی گوگل پیکسل ۴

(برای دیدن تصاویر بالا در سایز اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

نمونه‌تصاویر رسمی دوربین اصلی گوگل پیکسل ۴ با جلوه‌ی بوکه

(برای دیدن تصاویر بالا در سایز اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

اهالی مانتین ویو روز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۳ مهر ۱۳۹۸) با برگزاری رویدادی اختصاصی، جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی موبایل در قالب دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال به‌نمایش خواهند گذاشت. طی چند وقت اخیر، جزئیات بسیار زیادی درمورد گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ فاش شده‌اند و تقریبا همه‌چیز را درمورد آن‌ها می‌دانیم. حتی برخی از رسانه‌ها توانسته‌اند به این گوشی دسترسی پیدا کنند و آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند. در ضمن بارها شاهد این بوده‌ایم که افرادی در دنیای واقعی، با در دست داشتن پیکسل ۴ در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند. 

یکی از قابلیت‌های جالب پیکسل ۴ گوگل، موشن‌ سنس (Motion Sense) خواهد بود که مبتنی بر ژست‌های حرکتی است. ظاهرا قرار است ۹ اپلیکیشن جالب از این قابلیت بهره بگیرند؛ موشن سنس تنها به این اپلیکیشن‌ها محدود نمی‌شود و احتمالا می‌توان کارهای دیگری را نیز شامل قطع کردن صدای گوشی، قطع کردن آلارم یا عوض کردن موسیقی با آن انجام داد. افزون بر این موارد، موشن سنس با برخی از بازی‌ها نیز ساگاری ویژه‌ای پیدا کرده است؛ براساس اعلام رسمی، گوگل از مدتی پیش با همکاری شرکت نیانتیک (Niantic) در حال کار روی نسخه‌ی ویژه‌ای از بازی محبوب پوکی‌مان (Pokemon) است که از ژست‌های حرکتی پیکسل ۴ پشتیبانی می‌کند. قابلیت موشن‌سنس متکی‌ بر فناوری Project Soli گوگل است. گوگل برای استفاده از این فناوری در هر کشور باید مجوز دولت آن را دریافت کند؛ زیرا Project Soli برای کارکردن از فناوری رادار بهره می‌گیرد. 

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر ویدئوی دیگری باشید که به معرفی برخی قابلیت‌های جالب موشن سنس گوشی پیکسل ۴ می‌پردازد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات