آلفابت با تکیه بر یوتیوب، جست‌وجو و خدمات ابری، درآمد خود را در فصل سوم ۲۰۱۹ افزایش داد

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آلفابت، شرکت مادر گوگل که انواع خدمات اینترنتی را ارائه می‌کند، افزایش درآمد را در فصل سوم سال جاری میلادی گزارش کرد.
تبلیغات

آلفابت، شرکت مادر گوگل،‌ آمار درآمدی فصل سوم سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد در اکثر بخش‌ها، با رشد مواجه شده باشد. مجموع درآمد برای فصل سوم سال جاری میلادی، ۴۰/۵ میلیارد دلار بیان شد که نسبت به فصل مشابه سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. به‌علاوه درآمد عملیاتی میز با رشد ۲۳ درصدی سالانه، از ۸/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، به ۹/۱ میلیارد دلار در سال جاری رسید. البته حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۲۶ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافت.

من شدیدا از پیشرفتی که در فصل سوم تجربه کردیم، خشنود هستم. پیشرفتی که از حوزه‌های جست‌وجو و رایانش کوانتومی تا افزایش درآمد در جست‌وجوی پلتفرم موبایل، یوتیوب و خدمات ابری را شامل می‌شود.

علاوه بر افزایش درآمد، افزایش تعداد نیروی انسانی نیز در دوره‌ی مورد بحث گزارش شد. در این مدت، ۶،۵۰۰ نیروی جدید به شرکت پیوستند که سهم عمده‌ی آن‌ها در بخش خدمات ابری مشغول به کار شده‌اند.

گوگل در بخشی از آمار درآمدی خود، دسته‌بندی «متفرقه» دارد که شامل بخش‌هایی همچون سخت‌افزار، خدمات ابری و پلی‌استور می‌شود. درآمد این بخش از ۴/۶ میلیارد دلار به ۶/۴ میلیارد دلار رسید. غول موتور جست‌وجو می‌گوید که دپارتمان مذکور هنوز از فروش مناسب گوشی‌ Pixel 3a سود کسب می‌کند. البته هیچ اطلاعات جزئی از آمار فروش محصولات در گزارش بخش سخت‌افزار ذکر نمی‌شود.

Alphabet

غول موتور جست‌وجو، درآمد بخش کسب‌وکار سخت‌افزاری خود را تاحدودی فصلی می‌دانست. آن‌ها اعتقاد دارند تغییر در زمان عرضه‌ی Pixel 3a، تاحدودی شرایط فصلی را تغییر داد. آن‌ها قبلا گوشی‌های هوشمند را در فصل پایانی سال و نزدیک به تعطیلات عرضه می‌کردند، اما ظاهرا عرضه‌ی پیکسل 3a در فصل دوم سال ۲۰۱۸، رویکرد درآمدی را به‌میزان خوبی تغییر داده است. به‌هرحال شرکت امید دارد که نسخه‌ی اقتصادی گوشی گوگل پیکسل به فروش مناسب در سال ۲۰۲۰ ادامه دهد. درنهایت، گوگل در فصل دوم سال جاری اعلام کرده بود که نسخه‌ی اقتصادی پیکسل، فروش دوبرابری گوشی‌های پیکسل را نسبت به فصل دوم سال ۲۰۱۸ ممکن کرد.

در بخشی از گزارش مالی آلفابت هم زیرمجموعه‌ی «متفرقه» وجود دارد. این بخش شامل مواردی همچون فعالیت در صنعت فیبر و شرکت‌هایی مانند Waymo و Verily می‌شود. درآمد زیرمجموعه‌ی مذکور، از ۱۴۶ میلیون دلار در فصل سوم سال ۲۰۱۸ به ۱۵۵ میلیون دلار در دوره‌ی مشابه سال جاری رسید. البته هزینه (زیان) مالی این زیرمجموعه هنوز بالا محسوب می‌شود و از ۷۲۷ میلیون به ۹۴۱ میلیون در فصل سوم سال ۲۰۱۹ رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات