iOS 13.2 و iPadOS 13.2 منتشر شدند

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
iOS 13.2 و iPadOS 13.2 نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل برای آیفون‌ها و آیپدها هستند که به‌تازگی منتشر شده‌ و تغییرات زیادی به‌همراه آورده‌اند.
تبلیغات

شب گذشته، اپل به‌صورت رسمی از انتشار سیستم‌‌عامل‌های iOS 13.2 و iPadOS 13.2 خبر داد. در ماه اخیر میلادی، دو نسخه‌ی یادشده از سیستم‌‌عامل‌های اپل برای آیفون و آیپد، در مرحله‌ی آزمایشی قرار داشتند تا باگ‌های آن‌ها در نسخه‌ی نهایی رفع شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های جدید iOS 13.2 اضافه‌شدن فناوری دیپ‌فیوژن (Deep Fusion) به دوربین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو است. افزون‌بر‌این، جدیدترین نسخه‌ی iOS اموجی‌های جدیدی به دستگاه اضافه می‌کند. اپل درکنار iOS 13.2 و iPadOS 13.2، سیستم‌عامل tvOS 13.2 را نیز دردسترس قرار داده است.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند iOS 13.2 میزبان اموجی‌های جدیدی است و تغییراتی نیز در برخی از اموجی‌های پیشین اعمال می‌کند. اپل نخستین‌بار تابستان گذشته اموجی‌های جدید را معرفی کرد و حال پس از گذشت چند ماه، آن‌ها را به‌صورت عمومی برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار داده است. براساس آمار رسمی، مجموعه‌ی جدید اموجی‌های اپل ۵۹ شخصیت کارتونی جدید را شامل می‌شود که با احتساب شخصیت‌های کارتونی زن و مرد، این تعداد به ۷۵ عدد و با احتساب رنگ پوست، تعداد شخصیت‌های جدید به ۲۳۰ عدد می‌رسد.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

iOS 13.2 فناوری پردازش تصویر دیپ‌فیوژن را به آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو می‌آورد

افزون‌بر آنچه گفته شد، iOS 13.2 قابلیت جدیدی با نام Announce Messages به دستیار صوتی سیری اضافه می‌کند که در ابتدا قرار بود هنگام انتشار iOS 13 برای آیفون‌های اپل دردسترس قرار گیرد. هنگامی‌که ایرپاد یا یکی دیگر از هدفون‌های مجهز به تراشه‌ی H1 اپل را به آیفون متصل کنید، سیری به‌لطف قابلیت Announce Messages می‌تواند پیام‌های متنی را برای شما بخواند.

شاید درخورتوجه‌ترین نکته درباره‌ی iOS 13.2 به‌ویژه برای کاربران آیفون‌های جدید، اضافه‌شدن فناوری دیپ‌فیوژن به دوربین گوشی اپل باشد. دیپ‌فیوژن فناوری پردازش تصویر جدید اپل است که به‌طور ویژه برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده ازطریق آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو فعالیت می‌کند. علاوه‌براین، iOS 13.2 تغییرات امنیتی جدید در سیری را دربر دارد. برای مثال، از‌این‌پس کاربر می‌تواند با مراجعه به بخش تنظیمات دستیار صوتی اپل تعیین کند می‌خواهد تعاملاتش با این دستیار صوتی با اپل به‌اشتراگ گذاشته شوند یا خیر. 

ios 13

درکنار این‌ها، iOS 13.2 باعث می‌شود آیفون‌های اپل بتوانند کاملا از ویژگی‌های مختلف هدفون‌ جدید این شرکت، ایرپاد پرو پشتیبانی کنند که شب گذشته معرفی شد. این قابلیت‌ها مواردی همچون گوش‌دادن به موسیقی در حالت Transparency یا فعال‌سازی قابلیت حذف نویز را شامل می‌شود. درادامه، فهرست کامل تغییرات سیستم‌های عامل iOS و iPadOS با به‌روزرسانی نسخه‌ی ۱۳/۲ را مشاهده می‌کنید. گفتنی است همین حالا می‌توانید با مراجعه به منو تنظیمات، بخش General و سپس، Software Update دستگاهتان را به‌روزرسانی کنید.

اپل در اطلاعیه‌ی رسمی‌اش نوشته است:

iOS 13.2 شامل دیپ‌فیوژن است. دیپ‌فیوژن سیستم پردازش تصویر پیشرفته‌ای به‌شمار می‌آید که از موتور عصبی تراشه‌ی A13 بایونیک استفاده می‌کند تا بتواند تصاویر ثبت‌شده‌ی دوربین گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به‌گونه‌ای به‌نمایش بگذارد که بافت و جزئیات آن‌ها به‌شکل چشم‌گیری بهتر به‌نظر برسد. درضمن، دیپ‌فیوژن باعث کاهش نویز تصاویر در نور کم می‌شود. ویژگی‌های دیگر iOS 13.2 عبارت‌اند از: اموجی‌های بیشتر و به‌روزرسانی‌شده، قابلیت Announce Messages برای سیری هنگام استفاده از ایرپاد، پشتیبانی از ایرپاد پرو، قابلیت جدید HomeKit Secure Video، پشتیبانی از روترهای مبتنی‌بر پلتفرم هوم‌کیت و تنظیمات امنیتی جدید سیری، رفع برخی باگ‌ها و و بهبودهایی در سیستم‌عامل.

دوربین

  • دیپ‌فیوژن در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با استفاده از موتور عصبی تراشه‌ی A13 بایونیک چندین عکس را از سوژه با اکسپوژر (نوردهی) متفاوت ثبت و تک‌تک پیکسل‌های ثبت‌شده در تصاویر را تحلیل می‌کند و باکیفیت‌ترین بخش‌های تصاویر مذکور را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. این عملکرد باعث می‌شود تصاویر نهایی به‌صورت چشمگیری بافت و جزئیات بهتری داشته باشند و نویز موجود در آن‌ها کاهش یابد. کاهش نویز، به‌‌ویژه برای تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور صدق می‌کند.
  • امکان تغییر وضوح ویدئو به‌صورت مستقیم ازطریق اپلیکیشن دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس از دیگر بهبودهای iOS 13.2 محسوب می‌شود.

اموجی

  • بیش از ۷۰ اموجی به‌روزرسانی‌شده‌ی جدید شامل اموجی‌های حیوانی، غذایی، مربوط به فعالیت‌های بدنی، بدون‌جنسیت و دارای چند رنگ پوست.

پشتیبانی از ایرپاد

  • اضافه‌شدن قابلیت Announce Messages به سیری تا این دستیار صوتی بتواند پیامک‌های متنی را ازطریق ایرپاد در گوش شما بخواند.
  • پشتیبانی از ایرپاد پرو.

اپلیکیشن Home

  • قابلیت HomeKit Secure Video به‌شما امکان می‌دهد ازطریق دوربین‌های امنیتی خانه در فضایی رمزنگاری‌شده‌، ویدئوها را ضبط و ذخیره و مشاهده کنید. این قابلیت می‌تواند انسان و حیوان و وسایل نقلیه را در ویدئوهای ضبط‌شده ازطریق دوربین‌های امنیتی تشخیص دهد.
  • روترهای مبتنی‌بر پلتفرم هوم‌کیت به شما امکان می‌دهند به‌راحتی بتوانید وسایلی را کنترل کنید که به‌واسطه‌ی اینترنت ازطریق هوم‌کیت در خانه‌ی شما با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

سیری

  • به‌‌لطف اضافه‌شدن تنظیمات امنیتی جدید، از‌این‌پس کاربر می‌تواند تعیین کند تعامل‌هایش با سیری برای اپل ارسال شود یا خیر. اپل ازطریق ذخیره‌ی صدای تعاملات شما با سیری می‌تواند به‌مرور زمان عملکرد این دستیار صوتی را بهبود بخشد. 
  • اضافه‌شدن قابلیتی برای حذف تاریخچه‌ی تعاملات با سیری در قسمت تنظیمات مربوط به این دستیار صوتی هوشمند.

افزون‌بر آنچه گفته شد، به‌روزرسانی جدید سیستم‌‌عامل‌های اپل شامل برخی بهبودهای امنیتی و رفع برخی باگ‌ها است. اپل می‌گوید iOS 13.2 مشکلی را رفع می‌کند که باعث می‌شد رمزهای عبور به‌صورت خودکار در فرم‌های اپلیکیشن‌های متفرقه (ترد پارتی) پر نشوند. مشکلات دیگری که رفع می‌شوند، عبارت‌اند از: ۱. مشکلی که ممکن بود باعث شود هنگام استفاده از بخش Search، کیبورد گوشی بالا نیاید؛ ۲. مشکلی که ممکن بود باعث شود سوایپ‌کردن روی نمایشگر گوشی آیفون X و مدل‌های جدیدتر برای بازگشت به صفحه‌ی اصلی امکان‌پذیر نباشد؛ ۳. مشکلی که ممکن بود باعث شود اعلان مربوط به پیامک‌ فقط یک‌بار ارسال شود؛ درحالی‌که تنظیمات مربوط به ارسال چندباره‌ی اعلان هر پیام فعال باشد؛ ۴. مشکلی که ممکن بود باعث شود در اپلیکیشن Messages به‌جای نام مخاطب، شماره‌ی او به‌چشم بخورد و... .

شما کاربران زومیت نسخه‌ی جدید iOS را برای دستگاه خود دریافت کرده‌اید؟ دیدگاه خود درباره‌ی تغییرات نسخه‌‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 13.2 و iPadOS 13.2 را با ما دیگر کاربران زومیت‌ به‌اشتراک بگذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات