داچیا داستر؛ دومین خودرو پرفروش اروپا در ماه اوت

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
داچیا داستر توانسته پس از فولکس‌واگن گلف، به دومین خودرو پرفروش اروپا تبدیل شود.
تبلیغات

داستر پرفروش‌ترین محصول داچیا در بازار اروپا است و پس‌از‌آن نیز، با اختلاف کمی مدل ساندرو قرار دارد. جالب است بدانید این دو خودرو در ماه اوت در میان پنج خودرو پرفروش نخست بازار اروپا قرار داشتند. براساس اطلاعات JATO Dynamics، داچیا داستر با فروش ۱۹ هزار و ۴۵۱ دستگاه دومین خودرو پرفروش اروپا در ماه اوت لقب گرفت که این رقم درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰/۸ درصدی نشان می‌دهد. 

تنها خودرویی که توانسته در بازار فروش اروپا داستر را پشت‌سر بگذارد فولکس‌واگن گلف با فروش ۲۶ هزار و ۴۱۱ دستگاه است. باوجوداین، فروش این خودرو آلمانی در‌مقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته ۲۳/۶ درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل آن به‌احتمال زیاد دست نگه‌داشتن خریداران گلف و انتظار آن‌ها برای نسل هشتم این هاچ‌بک خوش‌ساخت است. رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین خودرو ماه اوت در اروپا به فولکس‌واگن T-Roc با فروش ۱۸ هزار و ۲۶۲ دستگاه می‌رسد که در‌مقایسه‌با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایش ۲۷/۸ درصدی نشان می‌دهد. پس‌از‌آن، داچیا ساندرو در رتبه‌ی چهارم قرار دارد که فروش آن با ۲/۵ درصد افزایش درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸، به ۱۷ هزار و ۷۶۴ دستگاه رسیده است. 

داچیا داستر 2018 / Dacia Duster

پنجمین خودرو نیز باز از برند فولکس‌واگن است. فولکس‌واگن پولو گرچه با کاهش فروش ۲۱.۲ درصدی درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده، همچنان با فروش ۱۶ هزار و ۶۹۲ دستگاه جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا است. 

نکته‌ی جالب اینجا است که داچیا با وجود حضور در بین پنج خودرو پرفروش بازار اتحادیه‌ی اروپا در اوت ۲۰۱۹، جزو پنج خودروساز بزرگ اروپا نیست و با تیراژ تولید ۵۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه در مقام نهم بزرگ‌ترین خودروسازان اروپا قرار دارد. البته تولید سالانه‌ی داچیا ۵/۵ درصد افزایش پیدا کرده است و دلیل غیبت داچیا در بین پنج خودروساز بزرگ اروپا را باید محدودبودن مدل‌های این زیرمجموعه‌ی رنو و وجود تنها یک خودرو شاسی‌بلند در بین محصولات آن عنوان کرد. 

داچیا داستر 2018 / Dacia Duster

رنو، مالک داچیا، اوضاع متفاوتی دارد و فروش آن از ابتدای سال تاکنون در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۸ با ۳۸/۶ درصد کاهش رو‌به‌رو شده و به ۶۱ هزار و ۲۹۴ دستگاه رسیده است. با وجود کاهش فروش، رنو چهارمین خودروساز بزرگ اروپا محسوب می‌شود. با نگاهی به این آمار متوجه می‌شویم داچیا ازنظر آمار فروش فاصله‌ی چندانی با شرکت مادر خود ندارد و اگر رنو همین‌طور هر سال با کاهش فروش مواجه شود، داچیا از آن جلو خواهد زد. 

نگاهی به آمار فروش خودرو در اروپا نشان می‌دهد دیگر شریک رنو، نیسان، عملکردی حتی به‌مراتب بدتر دارد و فروش آن در اروپا با ۴۷/۱ درصد کاهش، به ۲۳ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسیده است. بیشترین افزایش فروش در اروپا متعلق به اسمارت با ۱۰۲ درصد و سوزوکی با ۴۰/۵ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات