هارمونی OS هواوی فعلا قرار نیست جایگزین اندروید شود

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی اعلام کرده است که قصد ندارد سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی OS را جایگزین اندروید کند و فقط به‌دنبال جایگزینی آن با خدمات موبایلی گوگل است.
تبلیغات

تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، شرکت‌های حاضر در این کشور را مجبور کرد به همکاری تجاری با هواوی خاتمه دهند. یکی از مهم‌ترین اتفاقات تأثیرگرفته از این تحریم‌ها، قطع ارتباط گوگل با هواوی بود که در ابتدا تصور می‌شد به قطع انتشار اندروید برای گوشی‌های موبایل این شرکت چینی منتهی می‌شود. اما نهایتا دیدیم که چنین چیزی حقیقت ندارد و فقط سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل شامل تحریم‌ها می‌شوند.

هواوی با درنظرگرفتن این موضوع، مدتی پیش از سیستم‌عامل اختصاصی‌اش با نام هارمونی OS پرده‌برداری کرد؛ هنگام معرفی رسمی HarmonyOS برخی کارشناسان و کاربران مدعی شدند که هواوی قصد دارد در گوشی‌های آینده‌اش به‌جای اندروید از این سیستم‌عامل اختصاصی استفاده کند و به‌مرور سیستم‌عامل موبایلی گوگل را کنار بگذارد.

هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

به‌دنبال معرفی هارمونی OS شاهد عرضه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ با سیستم‌عامل اندروید بودیم؛ موضوعی که به‌طور ضمنی نشان داد هواوی همچنان قصد دارد از اندروید در گوشی‌هایش استفاده کند.

بااین‌حال گوشی‌های میت ۳۰ از اپلیکیشن‌ها و و البته خدمات موبایلی گوگل (Google Mobile Services به‌اختصار GMS) به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی نمی‌کنند، موضوعی که باعث می‌شود بسیاری از خریداران این گوشی‌ها در خارج از چین با مشکلاتی مواجه شوند.

جوی تن، مدیر بخش رسانه‌ و ارتباطات جهانی در هواوی، به‌صورت رسمی تأیید کرده است که این شرکت قصد دارد در آینده‌ی نزدیک همچنان گوشی‌هایش را با سیستم‌عامل اندروید روانه‌ی بازار کند.

او می‌گوید جابه‌جایی به یک سیستم‌عامل کاملا جدید نه‌تنها نیازمند چندین سال کار مداوم است بلکه می‌تواند کاربران هواوی را آزرده‌خاطر کند. بسیاری از کاربران فعلی هواوی از خدمات موبایلی گوگل استفاده می‌کنند و به آن وابسته هستند؛ بنابراین چینی‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای بالا آوردن یک سیستم‌عامل کاملا جدید، منابع‌شان را روی طراحی سرویس اختصاصی مشابه با GMS که از آن با نام خدمات موبایلی هواوی (Huawei Mobile Services) یاد می‌شود، متمرکز کنند. 

اندروید

هواوی بدون داشتن اکوسیستم قدرتمندی از اپلیکیشن‌های موبایلی نخواهد توانست کاری کند که Huawei Mobile Services به‌خوبی در بین کاربران بین‌المللی‌اش جا بیفتد. از طرف دیگر، جلب توجه شمار زیادی از توسعه‌دهندگان به فروشگاه آنلاین اختصاصی هواوی کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر هواوی از پس انجام آن بر بیاید، می‌تواند بسیاری از چالش‌های فعلی را برطرف کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات