هیوندای در حال توسعه کنترل کروز هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای در حال توسعه‌ی سیستم کروز کنترل جدیدی مبتنی بر فناوری یادگیری ماشین است که از سبک رانندگی افراد تقلید می‌کند و استفاده از این قابلیت را بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

همه‌ی ما سبک رانندگی خود را داریم و هر خودرویی نیز ترفندهای رانندگی مخصوص به خود را دارد. هیوندای، خودروساز معروف کره جنوبی فکر می‌کند با افزودن فناوری یادگیری ماشین به سیستم کروز کنترل، می‌تواند تجربه‌ی استفاده از این فناوری را بصری‌تر کند.

موارد استفاده از یادگیری ماشین

هیوندای معتقد است که مشتریان این شرکت به احتمال زیاد از فناوری جدید کنترل کروز هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین (SCC-ML) استفاده خواهند کرد زیرا این سیستم قادر خواهد بود خود را با سبک رانندگی راننده مطابقت دهد. هیوندای درباره‌ی چگونگی عملکرد SCC-ML می‌گوید که این قابلیت طبق دو عامل تنظیم می‌شود. ابتدا از فاصله‌ای که هر راننده بین خودروی خود و خودروی جلویی قرار می‌دهد، تقلید می‌کند. کنترل کروز هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین همچنین شتاب و نحوه‌ی واکنش راننده به تغییرات در ترافیک را در نظر می‌گیرد. هیوندای معتقد است دلیل بهبود یافتن سیستم کنترل کروز هوشمند جدید نسبت به نمونه‌های موجود در بازار این است که در شرایط مختلف، رویکرد واحدی نخواهد داشت.

خودروساز کره جنوبی ادعا می‌کند SCC-ML به اندازه‌ای هوشمند است که تشخیص می‌دهد راننده نسبت به شیوه‌ی رانندگی همیشگی خود، اکنون مسافت یکسانی با خودروهای دیگر ندارد و حتی با توجه‌به سرعت متداول خودرو در رانندگی روزمره، با سرعت متفاوتی رانندگی می‌کند.

سیستم کروز کنترل هوشمند مبتنی بر یادگیری هوشمند همچنین می‌تواند خود را با هر راننده‌ای که پشت فرمان خودرو می‌نشیند، تطبیق دهد؛ البته باید خاطرنشان کنیم که این سیستم عادت‌های ناایمن رانندگی را انتخاب نمی‌کند و از آن‌ها برای شرایط خودکار بهره نمی‌برد. علاوه بر این، سیستم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا با گذشت زمان با سبک رانندگی راننده سازگار شود.

Hyundai / هیوندای

هیوندای تنها خودروسازی نیست که در بهبود و توسعه‌ی بیشتر سیستم کنترل کروز فعالیت دارد. اوایل سال جاری، بی‌ام‌و اعلام کرد مشغول کار روی سیستمی است که قادر به خواندن چراغ راهنمایی خواهد بود و این قابلیت‌ را برای شهرها مفیدتر می‌کند. با این حال هیوندای اشاره نکرده است که آیا سیستم جدید قادر خواهد بود چراغ راهنمایی را تشخیص دهد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات