شیائومی پتنت دوربین دوگانه زیر نمایشگر را ثبت کرد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید شیائومی نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد در محصولات آینده‌اش، دوربین سلفی دوگانه را به زیر نمایشگر ببرد تا دیگر به استفاده از روزنه در بالای نمایشگر نیازی نباشد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، در گزارشی اعلام شد سامسونگ قصد دارد تولید انبوه دوربین‌هایی را شروع کند که به‌طور ویژه برای استفاده در زیر نمایشگر طراحی‌ شده‌اند. البته گزارش‌های دیگر نشان می‌دهند سامسونگ، تنها شرکتی نیست که به فکر تولید چنین دوربین‌هایی افتاده است. 

شیائومی ماه‌ها پیش ازطریق صفحه‌ی توییتر رسمی‌اش به‌طور خلاصه به تولید دوربین‌هایی اشاره کرده بود که حتی با قرارگیری در زیر نمایشگر هم کار می‌کنند. مدتی پس از این توییت، اوپو نیز اعلام کرد چنین برنامه‌هایی در سر دارد و می‌خواهد در محصولات آینده‌اش از دوربین سلفی در زیر نمایشگر استفاده کند. 

در‌همین‌زمینه، رسانه‌ی TigerMobiles گزارش جدیدی منتشر کرد که حاوی پتنت جدید شیائومی برای دوربین‌های زیر نمایشگر بود. ظاهرا پتنت مذکور ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ۱۳۹۸) در سازمان مالکیت معنوی ملی چین (CNIPA) ثبت شده است. در این پتنت، گوشی هوشمندی دیده می‌شود که از دوربین سلفی دوگانه در زیر نمایشگر بهره می‌ببرد.

پتنت دوربین زیر نمایشگر شیائومی

اگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند واقعا بتوانند چنین دوربین‌هایی را به مرحله‌ی تولید انبوه برسانند و در گوشی‌شان استفاده کنند، در سال‌های آینده، بریدگی بالای نمایشگر گوشی‌ها را شاهد نخواهیم بود. درضمن، به‌مرور زمان موارد دیگری که جایگزین بریدگی شده‌اند، نظیر روزنه‌ی نمایشگر یا حتی دوربین‌های بالاجهنده، به تاریخ خواهند پیوست. استفاده از دوربین در زیر نمایشگر باعث می‌شود گوشی ظاهری یکپارچه‌تر و جذاب‌تر داشته باشد.

از زمان عرضه‌ی گوشی‌های دارای بریدگی نمایشگر، افراد زیادی دربرابر آن موضع گرفتند و اعلام کردند علاقه‌ای به بریدگی ندارند. در‌این‌‌باره، شرکت‌های مختلف روش‌های جدیدی برگزیدند تا جایگزین ناچ کنند؛ روش‌هایی نظیر روزنه‌ی نمایشگر یا دوربین سلفی بالاجهنده یا حتی مکانیسم کشویی برای گوشی‌های هوشمند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها در حال رسیدن به بهترین روش ممکن برای ازبین‌بردن بریدگی هستند؛ بدون اینکه نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاهشان کاهش یابد. 

در‌حال‌حاضر، فناوری مربوط به دوربین‌های مذکور کاملا به بلوغ نرسیده است و چنین دوربین‌هایی فعلا فقط در نمایشگرهای کاملا شفاف کار می‌کنند. یکی از مشکلاتی که سازندگان گوشی با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، این است که نمایشگر قرارگرفته روی دوربین باعث می‌شود کیفیت نهایی تصاویر ثبت‌شده اندکی کاهش پیدا کند. بنابراین، تولیدکنندگان چنین گوشی‌هایی باید به‌ فکر چاره باشند. 

پتنت دوربین زیر نمایشگر شیائومی

انتظار داریم دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر ابتدا در گوشی‌های میان‌رده حضور یابند تا شرکت‌های سازنده‌ی گوشی ببینند کاربران چه واکنشی به آن‌ها نشان می‌دهند و پس‌از‌آن، چنین دوربین‌هایی در گوشی‌های پرچم‌دار قرار گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دوربین‌های زیر نمایشگر چیست؟

قیمت گوشی‌های موبایل و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات