سامسونگ مشغول کار روی دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند است

یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ مشغول کار روی دوربینی است که بتواند‌ آن را زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد و محصولی کاملا بدون حاشیه تولید کند.
تبلیغات

بدون درنظرگرفتن اینکه در گوشی‌های هوشمند امروزی ناچ دلخواه شما باشد یا برش‌های روی نمایشگر، می‌توان با اطمینان گفت همه‌ی ما نبود این دو بخش روی صفحه‌نمایش‌های زیبای گوشی‌های هوشمند خود را بیشتر می‌پسندیم و گوشی تمام‌صفحه‌ی بدون ناچ و برش، ایده‌ی بهتری به‌نظر می‌رسد. اگر بخواهیم صادقانه به‌ موضوع نگاه کنیم، حتی با توجه‌به سرعت پیشرفت بسیار زیاد فناوری، به‌ویژه استفاده از حسگرهای اثرانگشت در زیر نمایشگر، بازهم شاهد برش‌هایی در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند هستیم.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد زمان زیادی تا عرضه‌ی محصولی با نمایشگر تمام‌صفحه و بدون برش یا ناچ باقی نمانده است؛ زیرا سامسونگ از مدتی قبل مشغول ایجاد راهکاری است تا بتواند دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند را هم در زیر نمایشگر جای دهد. اولین اطلاعات دراین‌زمینه را یانگ بیگنگ دوک، مدیرگروه بخش تحقیق‌وتوسعه‌ی نمایشگرهای این شرکت، به‌دست داده است. حالا هم این خبر را رسانه‌های کره‌ای تأیید کرده‌اند.

صنعت گوشی‌های هوشمند از مدتی قبل درحال‌کار روی روش‌هایی است تا با استفاده از آن‌ها بتوان سخت‌افزارهایی که در بخش جلویی گوشی‌ها استفاده می‌شود، از دید کاربران پنهان کرد؛ ازجمله اسپیکر مخصوص مکالمات تلفنی، حسگر سنجش فاصله، حسگر روشنایی، حسگر اثرانگشت و... . در این گزارش، اشاره شده که دوربین سلفی کم‌وبیش آخرین مشکلی است که سر راه شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قرار دارد؛ زیرا با مخفی‌کردن این بخش می‌توان دستگاهی تولید کرد که نمایشگر آن به‌معنای واقعی کلمه، تمام‌صفحه باشد. همچنین، منبع این خبر پاسخ پرسش‌های احتمالی ذهن بسیاری از ما را نیز بیان کرده است. بنابر اعلام منبع این خبر، فناوری می‌تواند در این محدوده توسعه داده شود و از برشی مخفی برای دوربین سلفی بهره گرفت؛ به‌نحوی که هیچ تاثیری بر عملکرد دوربین یا صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند نداشته باشد.

این خبر قطعا خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. متأسفانه هنوز جزئیات بیشتری درباره‌ی فناوری مذکور اعلام نشده؛ اما ظاهرا این فناوری این‌چنین کار می‌کند که هنگام استفاده از دوربین سلفی گوشی، بخشی از نمایشگر که دوربین زیر آن قرار گرفته، به حالت شفاف درخواهد آمد. درحال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم این فناوری چگونه کار می‌کند یا چه ظاهری خواهد داشت؛ اما قطعا اگر اخبار جدیدی دراین‌باره منتشر شود، شما را از آن آگاه خواهیم کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا به ساخت گوشی‌های تمام‌صفحه و بدون ناچ یا برش نزدیک شده‌ایم؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات