هامر به‌عنوان تولیدکننده خودرو برقی احیا می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا سال ۲۰۲۱ احتمال دارد بازگشت دوباره‌ی برند هامر به بازار خودرو را شاهد باشیم؛ اما این‌بار در قامت خودرویی الکتریکی.
تبلیغات

جنرال‌موتورز حدود یک دهه پیش برند هامر را کاملا تعطیل کرد؛ اما این‌طور به‌نظر می‌رسد که دوباره احتمال بازگشت این برند محبوب وجود دارد. بااین‌حال، برخی منابع اخیرا به رویترز گزارش داده‌اند جنرال‌موتورز احتمالا برند هامر را به‌عنوان برند الکتریکی شاسی‌بلند و پیکاپ دوباره احیا کند. در این گزارش، گفته‌ شده است مدل‌های جدید هامر در دیترویت ساخته و فروش این مدل‌ها از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و جنرال‌موتورز روی این پروژه سرمایه‌گذاری سه‌میلیارد دلار خواهد کرد. 

hummer h2

هنوز اطلاعات کمی از نسل جدید خودروهای هامر وجود دارد؛ اما گفته شده است این خودروها همگی محصولاتی لوکس خواهند بود. به‌گزارش رویترز، تولید این خودروها بخشی از برنامه‌ی جنرال‌موتورز برای تولید پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای الکتریکی محسوب می‌شود که نام این برنامه را BT1 گذاشته‌ است. در برنامه‌ی جنرال‌موتورز، به‌طور خاص روی هامر تمرکز نشده است؛ بلکه این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، کراس‌اور الکتریکی کادیلاک و پیکاپ الکتریکی جیامسی را نیز به بازار عرضه کند. 

هامر hummer h2 2006

باوجوداین، اولین پیکاپ الکتریکی جنرال‌موتورز در سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد و به‌گفته‌ی برخی منابع، نام هامر برای آن در نظر گرفته شده است. این تصمیم هنوز نهایی نشده است؛ به‌همین‌دلیل، این پیکاپ الکتریکی هنوز Project O نامیده می‌شود. پس از به بازارآمدن این پیکاپ، در سال ۲۰۲۲ نسخه‌ی اسپرت و قدرتمندتر آن نیز معرفی خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این مدل‌ وجود ندارد؛ ولی احتمالا توانایی‌های آفرود بهتری خواهد داشت و می‌تواند با فورد F-150 رپتور رقابت کند. یک سال پس‌از‌آن، یعنی در سال ۲۰۲۳، نیز اولین کراس‌اور الکتریکی طبق برنامه به بازار خواهد آمد. 

hummer h2

خودروهای الکتریکی پروژه‌ی BT1 روی پلتفرم اسکیت‌بردی ساخته خواهند شد و تحلیلگران تخمین می‌زنند پیکاپ الکتریکی جنرال‌موتورز قیمتی درحدود ۹۰ هزار دلار یا کمی بیشتر داشته باشد. قیمت گران این پیکاپ یکی از دلایلی است که احتمال بازگشت نام هامر را افزایش می‌دهد؛ چون نام هامر در بازار خودرو هنوز به‌عنوان تولیدکننده‌ی محصولات گران‌قیمت شناخته می‌شود. هامر به‌عنوان برندی لوکس می‌تواند موقعیتی بهتر از کادیلاک داشته باشد؛ کادیلاکی که با کاهش فروش مواجه شده و در سال ۲۰۱۳، تولید مدل اسکالید EXT را متوقف کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات