تویوتا C-HR GR Sport رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تویوتا نسخه‌ای اسپرت از کراس‌اور کوچک C-HR را با نام GR Sport معرفی کرده است که در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد.
تبلیغات

تویوتا برای سال ۲۰۲۰ تغییراتی را روی مدل بازار ژاپن کراس‌اور کوچک C-HR اعمال کرده که به نسخه‌های اروپایی و امریکایی این خودرو شباهت دارد. خودروسازان معمولا برای نسخه‌هایی که در بازار داخلی کشور خودشان عرضه می‌کنند تیپ‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند که در بیشتر اوقات در سایر بازارها نمی‌توان آن‌ها را خریداری کرد. یکی از همین موارد، تویوتا C-HR GR Sport بود که توسط واحد خودروهای اسپرت تویوتا طراحی شده و در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. این مدل در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد C-HR دارای تغییراتی ظاهری و سیستم تعلیق ارتقا یافته است که آن را تبدیل به خودرویی با لذت رانندگی بالاتر در مقایسه با نسخه‌ی عادی C-HR می‌کند. 

Toyota C-HR Gazoo Racing

در بخش ظاهری تویوتا C-HR GR Sport باید به سپر جلوی جدید، جلو پنجره‌ی جدید، مه شکن‌های بزرگ، گارد زیر سپر، نوشته‌ی GR Sport روی جلو پنجره، گلگیرهای جلوی جدید، در صندوق عقب جدید و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ اشاره کرد که روی آن‌ها لاستیک‌های 225/45 R19 نصب شده‌اند. مشتریان می‌توانند تویوتا C-HR GR Sport را در ۱۱ رنگ برای بدنه سفارش دهند که شامل ۵ رنگ در نسخه‌های دو رنگ با سقف مشکی نیز می‌شوند. 

Toyota C-HR Gazoo Racing

درون کابین تویوتا C-HR GR Sport نیز تغییراتی مانند غربیلک فرمان کوچک و اسپرت، روکش چرمی و دوخت نقره‌ای روی غربیلک فرمان، صندلی‌های اسپرت با لوگوی GR و دوخت نقره‌ای رنگ، پدال‌های آلومینیومی و تریم داخلی نقره‌ای تیره اشاره کرد. 

Toyota C-HR Gazoo Racing

در کنار این موارد ظاهری، تویوتا C-HR GR Sport در زیر بدنه‌ی خود شاهد نصب قطعه‌ی تقویت کننده‌ی شاسی است که مقاومت شاسی را افزایش می‌دهد. واحد خودروهای اسپرت تویوتا نیز تغییراتی را در سیستم تعلیق این مدل از C-HR اجرا کرده که شامل کمک فنرهای جدید، فنرهای اسپرت و میل موجگیرهای جدیدی هستند و توانایی خودرو در پیچ‌ها را افزایش داده‌اند. 

Toyota C-HR Gazoo Racing

تویوتا C-HR در مدل مخصوص بازار ژاپن تغییراتی مشابه با نسخه‌های اروپایی و آمریکایی را در بخش فنی نیز تجربه می‌کند. این مدل به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته‌ی جدیدی با نام iMT مجهز شده است. این جعبه‌دنده‌ی هوشمند به یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربو ۴ سیلندر هماهنگ شده است که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۰ همچنین به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید مجهز شده که اندروید اتو و اپل کارپلی را نیز پشتیبانی می‌کند. 

Toyota C-HR Gazoo Racing

تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۰ از ماه اکتبر با قیمت پایه‌ی ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار ین معادل ۲۱ هزار و ۷۹۰ دلار در تیپ پایه‌ی ST وارد بازار ژاپن خواهد شد. مدل پایه از پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربو و جعبه‌دنده‌ی دستی استفاده می‌کند. ارزان‌ترین مدل GR Sport تویوتا C-HR نیز بر پایه‌ی تیپ ST عرضه خواهد شد و ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار ین یا ۲۵ هزار و ۱۵۰ دلار قیمت دارد. در کنار نسخه‌ی ۱.۲ لیتری توربو امکان سفارش C-HR با پیشرانه‌ی هیبریدی ۱.۸ لیتری با کد THS II و به همراه سیستم چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی Super CVT-i وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات