دوربین میکرو چهارسوم PEN E-PL10 المپوس معرفی شد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
PEN E-PL10 دوربین جدید المپوس است که از نمایشگر سه اینچ و حسگر ۱۶/۱ مگاپیکسلی Live MOS استفاده می‌کند. این دوربین به‌زودی در چین و ژاپن عرضه می‌شود.
تبلیغات

المپوس افزون‌بر معرفی و عرضه‌ی دوربین جدید E-M5 Mark III به بازار، به‌تازگی دوربینی دیگر با نام PEN E-PL10 را معرفی کرده است. PEN E-PL10 دوربین میکرو چهارسوم جدید المپوس به‌شمار می‌آید و قرار است در بازارهای ژاپن و چین به‌دست مصرف‌کنندگان برسد. گرچه دوبین المپوس E-M5 Mark III هنگام معرفی تمام توجهات را به‌خود جلب کرد، درهرصورت PEN E-PL10 نیز دوربین خاصی به‌شمار می‌آید و ویژگی‌های جالب مختص به خودش را دارد. 

دوربین‌های خانواده‌ی PEN E-PL المپوس چند سالی است در بین بلاگرهای حوزه‌ی مُد، غذا، سبک زندگی و سفر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ زیرا ابعادشان جمع‌و‌جور و حملشان راحت است و درزمینه‌ی ثبت تصاویر و ضبط ویدئوهای باکیفیت بسیار قدرتمند هستند.

Olympus PEN E-PL10 ازلحاظ ظاهر بخش‌های جلویی و پشتی به‌حدی به دوربین PEN E-PL9 شباهت دارد که نمی‌توان به‌سادگی این دو دوربین را از یکدیگر تشخیص داد. دوربین جدید E-PL10 همچون نسل پیشین از نمایشگر لمسی سه اینچ ۱،۰۴۰ هزار نقطه‌ای بهره‌ می‌ببرد. این نمایشگر در دوربین PEN E-PL9 به‌سمت بالا می‌چرخید؛ اما در دوربین جدید PEN E-PL10 به‌سمت پایین می‌چرخد تا از این طریق ضبط ویدئو و ثبت تصاویر سلفی راحت‌تر باشد. 

دوربین PEN E-PL10 المپوس / Olympus

دوربین جدید المپوس ازلحاظ مشخصات سخت‌افزاری نیز تفاوت‌های چندانی با مدل پیشین خود ندارد و شباهت‌های زیادی بین این دو دیده می‌شود. طبق ادعای وب‌سایت DPReview، المپوس PEN E-PL10 از همان حسگر ۱۶/۱ مگاپیکسلی Live MOS و پردازنده‌ی تصویر TruePic VIII نسل قبل استفاده می‌کند. افزون‌بر‌این، دوربین جدید المپوس از لرزش‌گیر تصویر سه‌محوره با گواهی CIPA برخوردار است. طبق استاندارد CIPA، این سیستم لرزش‌گیر می‌تواند تا ۳/۵ استاپ از لرزش‌های واردشده به دوربین بکاهد.

ناگفته نماند دوربین جدید المپوس از فناوری فوکوس خودکار با توانایی تشخیص کنتراست (CDAF) پشتیبانی می‌کند و همچون دوربین PEN E-PL9، نرخ عکاسی پیاپی (Burst) معادل ۸/۶ فریم‌بر‌ثانیه دارد و می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

المپوس PEN E-PL10 دوربینی جمع‌و‌جور با حسگری باکیفیت است و در سه رنگ عرضه می‌شود

 المپوس در دوربین جدید، تنظیماتی تازه به‌نام Fine Tune اضافه کرده است تا از این طریق میزان اثرهای جلوه‌های مربوط به فیلتر Art را روی تصاویر تنظیم کند. به‌عقیده‌ی برخی کارشناسان، درواقع تفاوت اصلی بین PEN E-PL10 و PEN E-PL9 به همین قابلیت Fine Tune مربوط می‌شود. جلوه‌های فیلتر Art که شباهت زیادی به فیلترهای اینستاگرام دارند، در دوربین پیشین نیز وجود داشتند و به‌طور کلی یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های دوربین‌های المپوس به‌شمار می‌آیند. با‌این‌حال، از‌آنجاکه امکان تنظیم آن‌ها به‌صورت دستی وجود نداشت، همواره کاربران از المپوس گلایه می‌کردند. ظاهرا این شرکت در دوربین جدیدش به انتقادها گوش فراداده است. 

قابلیت Fine Tune یکی از قابلیت‌های جالب و مهم دوربین PEN E-PL10 به‌شمار می‌آید؛ اما نکته‌ی ناامیدکننده این است که کاربران همچنان باید با همان ۱۶ فیلتر پیشین دست‌و‌پنجه نرم کنند و فیلتر جدیدی اضافه نشده است. بااین‌همه، دوربین جدید PEN E-PL10 همچنان محصولی به‌شمار می‌آید که استفاده از آن کار راحتی است تا عکاسان غیرحرفه‌ای نیز بتوانند از آن بهره ببرند و تصاویر جذابی ثبت کنند. یکی از حالت‌های جالب دوربین، حالت Advanced Photo است که به‌صورت خودکار برخی از گزینه‌های پیچیده‌ی دوربین نظیر اکسپوژر چندگانه و Live Composite را تنظیم می‌کند تا هرکسی بتواند عکاسی کند. 

دوربین PEN E-PL10 المپوس درزمینه‌ی اتصالات از تنوع درگاه مناسبی بهره‌مند است. این محصول یک درگاه میکرو USB و یک درگاه میکرو HDMI دارد و از وای‌فای 802.11 b/g/n و بلوتوث نسخه‌ی ۴ پشتیبانی می‌کند تا از این طریق بتواند با اپلیکیشن Olympus Image Share همگام‌سازی شود. 

دوربین PEN E-PL10 المپوس / Olympus

المپوس قصد دارد رویکردش برای عرضه‌ی PEN E-PL9 را درباره‌ی دوربین جدید نیز تکرار کند. بر‌این‌اساس، فقط بدنه‌ی دوربین PEN E-PL10 را درکنار چند کیت جداگانه عرضه می‌کند. کیت اول شامل لنز ۴۲-۱۴ میلی‌متری M.Zuiko Digital ED F3.5-5.6 EZ است و در کیت دوم درکنار لنز یادشده، لنز M.Zuiko 40-150mm F4-5.6 R را نیز شاهد هستیم. دوربین جدید المپوس قرار است در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای و سفید روانه‌ی بازار شود. این یعنی از عرضه‌ی PEN E-PL10 در مدلی با ترکیب کلاسیک مشکی و نقره‌ای خبری نخواهد بود.

فعلا اطلاعات دقیقی از قیمت عرضه‌ی این محصول به بازار نمی‌دانیم. طبق اعلام رسمی، المپوس PEN E-PL10 در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸) در کشورهای ژاپن و چین عرضه خواهد شد. المپوس گفته است فروش PEN E-PL9 درکنار دوربین جدید ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت‌ درباره‌ی دوربین جدید المپوس چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات