کاربران آیفون برخلاف کاربران پیکسل 4 به فضای نامحدود گوگل فوتوز دسترسی دارند

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران آیفون می‌توانند بی‌نهایت تصویر با کیفیت اصلی روی گوگل فوتوز ذخیره کنند؛ این درحالی‌است که کاربران پیکسل ۴ چنین امکانی ندارند.
تبلیغات

یکی از دلایل اصلی فروش قابل‌توجه گوشی‌های پیکسل در چند سال اخیر، ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر با کیفیت اصلی روی گوگل فوتوز بوده است. بااین‌حال، گوگل پیکسل ۴ که به‌تازگی معرفی‌شده، دارای این مزیت نیست. به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های اپل آیفون به دلیل داشتن فرمتی خاص، به فضای ذخیره‌ نامحدود تصاویر با کیفیت اصلی گوگل فوتوز دسترسی دارند.

یکی از کاربران ردیت (Reddit) با نام Stephenvsawyer کشف کرده، آن دسته از کاربران آیفون که از تنظیمات پیش‌فرض برای ذخیره‌ی تصاویر با کیفیت HEIC/HEIF استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان به فضای نامحدود گوگل فوتوز برای ذخیره‌کردن تصاویرشان با کیفیت اصلی دسترسی پیدا کنند؛ زیرا اگر گوگل سعی در فشرده‌سازی این تصاویر داشته باشد، حجم فایل عملا بالاتر خواهد رفت. او در این‌باره نوشته است:

تمام آیفون‌های جدید تصاویری با فرمت HEIC ثبت می‌کنند که از عکس‌های فشرده‌شده‌ی گوگل به‌صورت JPG نیز کوچک‌تر است؛ بنابراین، آیفون‌ها می‌توانند پشتیبان‌گیری با کیفیت اصلی را به‌صورت رایگان دریافت کنند؛ گوگل هم برای فضای ذخیره‌سازی هزینه می‌کند و هم قدرت محاسبه برای فشرده‌‌سازی تصاویر روی دست گوگل خرج می‌گذارد، بنابراین گوگل ترجیح می‌دهد تصاویر آیفون را بدون فشرده‌سازی آپلود کند؛ چرا که با فشرده‌سازی آن‌ها هم حجمشان افزایش پیدا می‌کند (هزینه ذخیره‌سازی بالا می‌رود) و هم قدرت پردازشی مصرف می‌شود (پردازش مورد نیاز برای فشرده‌کردن تصاویر برای گوگل هزینه دارد).اپل با ثبت تصاویر خود با فرمت HEIC، میلیاردها دلار پس‌انداز می‌کند و این به نفع کاربران آیفون خواهد بود؛ زیرا می‌توانیم از پشتیبان‌گیری با کیفیت اصلی رایگان بهره‌مند شویم.

نکته‌ی قابل‌توجه اینکه صاحبان پیکسل‌های ۱، ۲ و ۳، به‌غیراز سری پیکسل 3a، قابلیت دسترسی به این فضا را دارند؛ اما گوشی گوگل پیکسل ۴ که به‌تازگی معرفی شده، فاقد دسترسی به فضای ذخیره‌ی نامحدود عکس در کمترین و فشرده‌ترین حالت ممکن در «رزولوشن بالا» است.

سایت 9to5mac تائید کرده که در حال حاضر در سری پیکسل ۴، هیچ گزینه‌ای برای ذخیره‌ی تصاویر با فرمت HEIC/HEIF وجود ندارد تا این سری گوشی‌ها نیز بتوانند از همان ترفند آیفون استفاده کنند. هرچند، اندروید ۱۰ از لحاظ فنی از این قابلیت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین صاحبان پیکسل ۴ می‌توانند در بعضی موارد از آن استفاده کنند. در پیکسل ۴ گزینه‌ای برای ذخیره‌ی فیلم با فرمت HEVC وجود دارد؛ اما این باعث نمی‌شود که دسترسی به فضای نامحدود ذخیره‌ی تصاویر با کیفیت اصلی امکان‌پذیر شود.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه این راه فرار قانونی، فقط برای تصاویر اعمال می‌شود؛ زیرا تمام فیلم‌ها با وضوح 1080p ذخیره می‌شوند.

اگر قصد دارید از قرار داشتن تنظیمات روی HEIC/HEIF اطمینان حاصل کنید، به Settings > Camera > Formats بروید و مطمئن شوید که «High Efficiency» انتخاب شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات