سرفیس ایرباد مایکروسافت با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی معرفی شد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت با معرفی هدفون تمام‌بی‌سیم سرفیس ایرباد، به رقابت با ایرپاد اپل برخاست.
تبلیغات

مایکروسافت دقایقی پیش در رویداد اختصاصی معرفی محصولات سخت‌افزاری‌اش، ایرباد بی‌سیم خود را با نام سرفیس ایرباد معرفی کرد که رقیب مستقیم ایرپاد اپل خواهد بود. به‌گفته‌ی مایکروسافت، سرفیس ایرباد که فرایند ساختش سه سال به طول انجامیده، برای هر دو کاربری لذت شنیدن موسیقی و برقراری تماس صوتی بهینه شده است. به‌لطف مجهزشدن هر ایرباد به دو میکروفن، این محصول مایکروسافت توانایی زیادی در حذف نویز محیط دارد. 

سرفیس ایرباد مایکروسافت / Microsoft Surface Earbuds

طراحی بهینه با ارگونومی عالی

مایکروسافت تلاش زیادی برای بهبود ارگونومی و تقسیم وزن سرفیس ایرباد کرده؛ ازاین‌رو، تا حد ممکن از زبان طراحی ساده‌ای در این هدفون بهره برده است. بخش بیرونی هدفون طراحی کروی بزرگ و حساس به لمس دارد تا هنگام قرارگیری روی گوش، با دو دایره‌ درمقابل لاله‌ی گوش و مشابه با گوشواره مواجه باشیم. یکی از مشکلات ایرفون‌های بی‌سیم، آزار لاله‌های گوشی در استفاده‌های طولانی‌مدت است؛ اما به‌ادعای مایکروسافت، سرفیس بادز با وجود طراحی Open (مشابه با ایرپاد‌های اپل و فاقد گوشی‌های لاستیکی) و به‌لطف طراحی پیشرفته‌ی خود حتی درصورت استفاده‌ی ۲۴ ساعته نیز آزاری برای کاربران نخواهد داشت.

بهره‌مندی از استاندارد IPX4 نیز به‌معنای مقاومت دربرابر پاشش آب است تا به‌راحتی بتوانید از هدفون در شرایط آب‌و‌هوایی گوناگون مانند هوای باران استفاده کنید.

Surface Earbuds / سرفیس ایرباد

سرفیس ایرباد به‌تنهایی توانایی پخش هشت ساعت موسیقی را با هربار شارژ دارد و کیس دستگاه نیز از قابلیت دوبار شارژکردن کامل ایرباد‌ها بهره می‌برد تا بدین‌ترتیب درمجموع با شارژدهی ۲۴ ساعته مواجه باشیم. به‌گفته‌ی مایکروسافت، کاربران با ۱۰ دقیقه شارژ می‌توانند یک ساعت به موسیقی گوش دهند. شارژ کیس دستگاه نیز به‌واسطه‌ی درگاه USB-C انجام می‌شود.

مایکروسافت برای ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی عالی از درایور‌های ۱۳/۶ میلی‌متری و پروفایل صوتی امنی‌سونیک (Omnisonic) در سرفیس ایرباد بهره برده است. عملکرد درایورهای هدفون با الهام از کنسرت‌های زنده و مطرح دنیا و تجهیزات بسیار پیشرفته شخصی‌سازی شده است.

Surface Earbuds / سرفیس ایرباد

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و دستورها صوتی

یکی از قابلیت‌های جذاب سرفیس ایرباد، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی است. پیش‌از‌این، سایر هدفون‌های تمام‌بی‌سیم قابلیت تغییر موسیقی در حال پخش و حجم صدا را داشتند. بااین‌حال، مایکروسافت در سرفیس ایرباد پا را از این هم فراتر گذاشته و ژست‌های حرکتی جذابی در آن تعبیه کرده است تا دیگر نیازی به نمایشگر نباشد. کاربران با چندین لمس پیاپی به‌راحتی می‌توانند اپلیکیشن اسپاتیفای را بازکنند که بلافاصله موسیقی نیز پخش خواهد شد. این هدفون‌های بی‌سیم همچنین با مایکروسافت آفیس نیز یکپارچه شده‌اند تا به‌عنوان مثال در ارائه‌های پاورپوینت، امکان تغییر اسلاید‌ با سوایپ در ناحیه‌ی لمسی سرفیس ایرپاد دردسترس باشد.

امکان بازکردن اپلیکیشن‌ها ازطریق دستورهای صوتی و مدیریت تقویم و اطلاع از محتوای ایمیل در اوت‌لوک و پاسخ به آن با تشخیص گفتار به‌ متن، از دیگر قابلیت‌های هوشمند سرفیس ایرباد است. بااین‌حال، شاید یکی از نکات جذاب هدفون جدید مایکروسافت، توانایی تبدیل گفتار به نوشتار باشد تا با استفاده از آن حین ارائه‌، به‌صورت زنده حضار بتوانند متن ارائه‌‌دهنده را مشاهده کنند. سرفیس ایرباد همچنین توانایی ترجمه‌ی آنی بیش از ۶۰ زبان مختلف را دارد.

Surface Earbuds / سرفیس ایرباد
Surface Earbuds / سرفیس ایرباد

سرفیس ایرباد با قیمت ۲۴۹ دلار از اواخر ماه جاری فروخته خواهد شد تا درکنار سرفیس هدفون، مایکروسافت اکنون هدفون‌های صوتی پرچم‌داری مطابق با نیاز‌های متفاوت کاربران در سبد محصولات خود داشته باشد. هفته‌ی گذشته‌، آمازون هدفون تمام‌بی‌سیم خود با نام اکو بادز را با برچسب قیمت ۱۳۰ دلاری رونمایی کرد که با دستیار هوشمند الکسا این شرکت یکپارچه شده است. نسخه‌ی جدید ایرپاد اپل با کیس مجهز با شارژر بی‌سیم نیز در‌حال‌حاضر با قیمت‌ ۱۹۹ دلار فروخته می‌شود. برچسب قیمت ۲۴۹ دلاری سرفیس ایرباد آن را در جایگاه بالاتری از تمامی رقبای خود قرار می‌دهد که کاربران نیز انتظار کیفیت صدای بهتر و کاربرد موثرتری از آن خواهند داشت.

ردموندی‌ها در مراسم معرفی اعضای جدید خانواده‌ی سرفیس محصولات دیگری از جمله سرفیس لپ‌تاپ ۳، سرفیس پرو ۷،‌ سرفیس پرو ایکس، سرفیس دوئو و سرفیس نئو را نیز معرفی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات