گوشی مایکروسافت دوئو با نمایشگر دوگانه و سیستم‌عامل اندروید رونمایی شد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
مطالعه 4 دقیقه
گوشی هوشمند اندرویدی مایکروسافت سرفیس دوئو برای ایجاد تحول در دنیای فناوری به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

دقایقی پیش کنفرانس رسمی مایکروسافت در راستای معرفی جدیدترین محصولات سخت‌افزاری این شرکت به پایان رسید. اما بزرگ‌ترین شگفتی این رویداد، در دقایق پایانی آن رخ داد؛ درحالی‌که همگان گمان می‌کردند کنفرانس به پایان رسیده است، پانوز پانای مدیر بخش سخت‌افزار مایکروسافت به روی سن بازگشت و از معرفی ساز موسیقی جدیدی برای سمفونی مایکروسافت خبر داد. 

Surface Duo / سرفیس دوئو

سرفیس دوئو برای تحول دنیای گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد شد

گوشی هوشمند سرفیس دوئو همان محصولی است که سال‌ها اخبار و شایعاتی پیرامون توسعه‌ی آن به گوشی می‌رسید و با کد‌های مختلفی اعم از پروژه‌ی مخفی اندرومدا فاش شده بود. مایکروسافت با معرفی سرفیس دوئو (Surface Duo) در نظر دارد دنیای فناوری و گوشی‌های هوشمند را متحول کند. رونمایی از این گوشی و ورود مجدد مایکروسافت به دنیای گوشی‌های هوشمند پس از تجربه‌ی تلخ خرید نوکیا در سال ۲۰۱۴، شگفتی بزرگی برای علاقه‌مندان به‌ دنیای فناوری بود.مایکروسافت در توصیف دوئو می‌گوید:

این دستگاه مجموعه‌ای از توانایی‌های مایکروسافت را ارایه می‌دهد درحالی‌که با همکاری با گوگل، مجموعه‌ای از توانایی‌های اندروید را نیز به ارمغان می‌آورد.
Surface Duo / سرفیس دوئو

گوشی مایکروسافت سرفیس دوئو از همان زبان طراحی سرفیس نئو بهره می‌برد. این موضوع به‌معنای بهره‌وری از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی (۸ اینچ در حالت مجموع نمایشگرها) است که با لولا به‌هم متصل شده‌اند و امکان تغییر ۳۶۰‌ درجه‌ای زاویه را دارند. استفاده از دو نمایشگر آزادی عمل زیادی به کاربران می‌دهد که امکان اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن در هر صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند. پانوز پانای تجهیز به دو نمایشگر را قابلیتی برای افزایش قابل‌توجه بهره‌وری و خلاقیت دانست. مایکروسافت جزئیات زیادی از مشخصات سخت‌افزاری سرفیس دوئو ارایه نداد؛ اما به‌گفته‌ی Wired از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در این دستگاه استفاده شده است. 

پیش از این مایکروسافت با رونمایی از پلتفرم کانتینیوم سعی بر اتصال گوشی‌های هوشمند ویندوزی به نمایشگر‌های خارجی داشته است و برخی شرکت‌های تولید‌کننده‌ی اندرویدی نیز در همین راستا محیط‌های دسکتاپ مخصوص خود را معرفی کردند. اما ترند فناوری اخیرا تغییر کرده است و شرکت‌های فعال سعی بر حل چالش‌ها با استفاده از تعبیه‌ی چند نمایشگر داشته‌اند. 

Surface Duo / سرفیس دوئو

سرفیس دوئو استفاده از سیستم‌عامل اندروید است که البته ظاهر مشابهی با ویندوز 10X را دارد. بدین ترتیب کاربران نه‌تنها قادر به نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهند بود، بلکه به‌گفته‌ی مایکروسافت نسخه‌ی کامل آفیس و مرورگر اج نیز روی دستگاه اجرا خواهند شد. این موضوع به‌معنای آماده‌سازی برخی نرم‌افزار‌های محبوب ویندوز برای مهاجرت به دنیای اندروید و اجرا روی گوشی هوشمند دوئو است. 

نکته‌ی جالب توجه نبود دوربین در بخش بیرونی دستگاه است و تنها روزنه‌ی لنز در در بالای یکی از نمایشگر‌ها دیده می‌شود. شاید برای ثبت تصویر باید نمایشگر‌ها را کاملا چرخانده و پشت هم قرار داد. شاید هم مایکروسافت در نسخه‌ی نهایی به تعبیه‌ی دوربین روی بدنه‌ی دستگاه بپردازد.

Surface Duo / سرفیس دوئو

در این رویداد نسخه‌ی آزمایشی سرفیس دوئو به‌نمایش گذاشته شد و تا زمان عرضه‌ی آن در تعطیلات سال ۲۰۲۰ (سال آینده) احتمالا تغییرات اندکی به‌خود خواهد دید.

Surface Duo / سرفیس دوئو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات