دوربین المپوس E-M5 Mark III معرفی شد؛ قابلیت‌های حرفه‌ای در بدنه‌ای کوچک

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
المپوس از دوربین بدون‌ آینه‌ی جدید خود با نام OM-D E-M5 Mark III رونمایی کرده است که از حسگر ۲۰.۴ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی تصویر TruePic VIII بهره می‌برد.
تبلیغات

المپوس به‌تازگی از دوربین OM-D E-M5 Mark III رونمایی کرده است که ادامه‌دهنده‌ی راه E-M5 Mark II به شمار می‌رود. این دوربین المپوس بدون آینه‌ی کامپکت، بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ی محصول رده‌ بالای OM-D E-M1 Mark II را به ارث برده است که تاریخ معرفی آن به حدود سه سال قبل برمی‌گردد. هدف اصلی المپوس از ساخت E-M5 Mark III، قرار دادن قابلیت‌های کاربردی و تجهیزات پیشرفته در بدنه‌ای فوق فشرده بوده است. سازنده ادعا دارد که ابعاد محصول جدید آن، تنها ۵۵ درصد از حجم میانگین دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم موجود در بازار را دارد. البته حسگر میکرو چهارسوم به‌کار رفته در دوربین مذکور بسیار کوچک‌تر از نمونه‌های موجود در دوربین‌های فول‌فریم است.

بسیاری از قطعات به‌کار رفته درون E-M5 Mark III کوچک‌سازی شده است تا بتوانند در راستای کاهش اندازه‌ی بدنه‌ی دستگاه قرار گیرند. المپوس اذعان دارد که بهبودهای چشمگیر در زمینه‌ی بهینه‌سازی مصرف انرژی موجب شده است تا بتواند از باتری کوچک‌تر BLS-50 برای محصول جدید خود استفاده کند که علاوه‌بر کاهش اندازه، موجب سبک‌تر شدن دستگاه نیز شده است. همچنین المپوس از ابعاد کوچک این دوربین را مزیت بسیار بزرگی برای محیط‌هایی می‌داند که امکان استفاده از سه‌پایه در آن‌ها وجود ندارد. 

olympus e-m5 mark III

در قلب دوربین جدید المپوس، یک حسگر ۲۰.۴ مگاپیکسلی Live MOS میکرو چهارسوم وجود دارد که نسبت به نمونه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی به‌کار رفته در E-M5 Mark II، پیشرفت مناسبی محسوب می‌شود. طیف ایزوی ذکر شده برای آن نیز در محدوده‌ی ۲۰۰ تا ۲۵۶۰۰ قرار دارد. پردازنده‌ی تصویر TruePic VIII نیز وظیفه‌ی پردازش عکس‌های ثبت شده را برعهده دارد. این دوربین می‌تواند اقدام به تصویربرداری پیوسته با نرخ ۱۰ فریمبرثانیه کند که البته این مقدار هنگام قفل بودن فوکوس به نرخ ۳۰ فریم‌بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند. منظره‌یاب الکترونیکی با پنل OLED و ۲.۳۶ میلیون نقطه در قسمت پشتی دستگاه دیده می‌شود که در زیر آن پنل ۳ اینچی لمسی قرار دارد.

نسل جدید E-M5 می‌تواند اقدام به ضبط ویدئو‌های 4K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه و FHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه کند. سیستم فوکوس خودکار دوربین نیز از ۱۲۱ نقطه‌ برای سنجش فوکوس استفاده می‌کند که در ۶ حالت خودکار به‌صورت تکی، ۵ نقطه‌ای، ۹ نقطه‌ای، ۲۵ نقطه‌ای، ۱۲۱ نقطه‌ای و حالت کوچک قابل استفاده است. این سیستم حتی در هنگام استفاده از لنزهای سریع می‌تواند سرعت و دقت خود را حفظ کند. فناوری دنبال‌ کردن سوژه نیز می‌تواند براساس اطلاعات دریافت شده از Live View و تصاویر ثبت شده، حرکات سوژه را تحت نظر بگیرد و پیش‌بینی کند.

olympus e-m5 mark III

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به لرزش‌گیر داخلی ۵ محور اشاره کرد که در هر دو بخش عکاسی و فیلم‌برداری، کاربران را همراهی می‌کند. بدنه‌ی دستگاه نسبت به تغییرات آب‌ و هوایی مقاوم است تا کاربران در شرایط مختلف جوی بدون نگرانی از ورود گرد و غبار یا قطرات باران به کار خود ادامه دهند. باتری دستگاه نیز قادر است با هربار شارژ، اقدام به ثبت ۳۱۰ تصویر کند. حالت‌های نرم‌افزاری مختلفی نیز مانند تصویربرداری با رزولوشن بالای ۵۰ مگاپیکسلی روی سه‌پایه و ۱۶ فیلتر هنری نیز برای محصول در نظر گرفته شده است. در نهایت نیز باید اتصال وای‌-‌فای و بلوتوث نیز برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و شارژ دوربین از طریق USB اشاره کرد. 

المپوس OM-D E-M5 Mark III در دو رنگ مشکی و نقره‌ای از ماه آینده‌ی میلادی با برچسب قیمت ۱۲۰۰ دلار برای نسخه‌ی بدون لنز و ۱۵۰۰ دلار برای نسخه‌ی دارای لنز M.Zuiko DIgital ED با فاصله‌ی کانونی ۱۴-۱۵۰ میلی‌متر و ضریب گشودگی ۴.۰ تا ۵.۶، به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات