هرآنچه درباره محصولات جدید گوگل باید بدانیم

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شب گذشته گوگل در کنفرانسی اختصاصی، جدید‌ترین محصولات سخت‌افزاری خود را رونمایی کرد که درادامه به‌طور خلاصه آن را مرور خواهیم کرد.
تبلیغات

شب گذشته، کنفرانس Made by Google '19 برگزار شد تا پرونده‌ی رویداد‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۱۹ نیز بسته شود. گوگل همانند مایکروسافت و برخلاف سالن‌های شلوغ و بزرگ کنفرانس‌های اپل و سامسونگ، مراسم خود را در سالنی کوچک، اما با طراحی جذاب برگزار کرد. غول دنیای فناوری برای افزایش جذابیت این رویداد به برگزاری تجملی آن نیازی نداشت؛ چراکه محصولات جدید این شرکت به‌تنهایی برای افزایش جذابیت رویداد کافی بودند.

در‌این‌بین، نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل را می‌توان گل سرسبد رویداد دانست. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال از همان زبان طراحی آشنای گوشی‌های گوگل بهره می‌برند. این موضوع به‌معنای دوری از اغراق با نمایشگر‌های بزرگ و بدون حاشیه و روی‌آوردن به طراحی ساده بی‌آلایش است؛ اما  قوت پیکسل به ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار توانمند آن باز‌می‌گردد. 

گوگل پیکسل ۴

نمایشگر ۵.۷ اینچی پیکسل ۴ و ۶.۳ اینچی پیکسل ۴ ایکس‌ ال از نوع OLED هستند تا تمامی نیاز‌های کاربران در‌این‌زمینه را به‌خوبی تأمین کند. حاشیه‌های نمایشگر در چپ و راست و پایین در حد بسیار خوبی قرار دارند؛ اما پیکسل ۴ در بالای نمایشگر خود میزبان حسگر‌های جدید تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی کاربران است تا ضخامت این بخش بیشتر از سایرین باشد. ژست‌های حرکتی امکان کنترل گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را ازطریق ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس صفحه‌نمایش فراهم می‌کند.

پرچم‌داران جدید گوگل از دو دوربین مجزا بهره می‌گیرند: دوربین اصلی حسگری ۱۲/۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/2.55 (بخوانید یک روی ۲/۵۵) اینچ و مجهز به لنزی ۲۸ میلی‌متری (عریض)  و دوربین دوم حسگری ۱۶ مگاپیکسلی و مجهز به لنز تله‌فوتو‌ی ۴۵ میلی‌متری. گوگل افزون‌بر اعمال تغییراتی سخت‌افزاری در دوربین‌ها، تغییرات نرم‌افزاری مهمی نیز در آن‌ها اعمال کرده است. این‌بار در پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال شاهد بهبودیافتن ویژگی نایت سایت (عکاسی در شب) هستیم. همچنین، قابلیت جدیدی با عنوان +Live HDR به نرم‌افزار دوربین اضافه شده است که پیش از پردازش عکس نهایی، به شما امکان می‌دهد در همان‌ لحظه ببینید تصویرتان با فعال‌بودن HDR چه ظاهری پیدا می‌کند.

اندروید ۱۰، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ظرفیت باتری ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قیمت پایه‌ی ۷۹۹ و ۸۹۹ دلاری به‌ترتیب برای پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال از دیگر مشخصات گوشی‌های جدید گوگل به‌شمار می‌رود.

پیکسل بوک گو / Pixelbook go

لپ‌تاپ گوگل پیکسل‌بوک گو دیگر محصول جذاب معرفی‌شده در کنفرانس شب گذشته بود. این لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی، تنها ۱۳ میلی‌متر صخامت و ۹۰۰ گرم وزن دارد که جابه‌جایی آن بسیار راحت است. این دستگاه از مشخصات فنی تقریبا مشابهی با تبلت پیکسل اسلیت بهره می‌برد. کاربران امکان سفارش آن را با پردازنده‌ی کم‌مصرف Core m3 در کنار انواع‌ توانمندتر Core i5 و i7 را خواهند داشت. حافظه‌ی رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت درکنار اسپیکر دوگانه از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ هستند. به‌لطف سخت‌افزار توانمند و سیستم‌عامل بهینه‌ی کروم، کاربران تجربه‌ی ایده‌آلی با پیکسل‌بوک گو خواهند داشت. گوگل کروم‌بوک پیکسل‌بوک‌ گو را با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد تا گزینه‌ی به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تری در مقایسه با پیکسل اسلیت به‌شمار آید.

Google Assistant 2.0

نسل دوم دستیار صوتی گوگل اسیستنت دیگر محصول جذاب رویداد گوگل بود که در‌حال‌حاضر، کاربران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. گوگل اسیستنت اکنون می‌تواند بسیاری از امور را به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال اینترنت انجام دهد. اکنون دیگر برای صحبت با این دستیار صوتی به گفتن مکرر عبارت Hey Google نیازی نیست و می‌توان به‌طور پیوسته با آن مکالمه کرد.

نسل جدید پیکسل ایرباد و روتر‌های نست و اسپیکر هوشمند نست مینی، از دیگر محصولاتی بودند که در کنفرانس گوگل معرفی شدند. اگر روز گذشته فرصت دنبال‌کردن اخبار فناوری و اطلاع از دستاورد‌های جدید غول دنیای فناوری را نداشتید، درادامه می‌توانید تمام اخبار کنفرانس Made by Google '19 را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات