با پیشرفت‌های پیکسل 4 در بخش دوربین آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های پیکسل گوگل همیشه به‌دلیل دوربین فوق‌العاده‌شان موردتحسین قرار گرفته‌اند؛ اما آیا پیکسل ۴ می‌تواند این سنت را ادامه دهد؟
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، امروز گوگل درجریان رویداد Made by Google 2019 از پرچم‌داران جدید خود با نام‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال رونمایی کرد.

در کنار قابلیت‌های جدید نظیر نسل دوم دستیار صوتی گوگل اسیستنت، اپلیکیشن جدید ضبط صدا با قابلیت تبدیل گفتار به متن و قابلیت موشن سنس، گوگل روی ویژگی‌های جدیدی که دوربین گوشی پیکسل ۴ برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد، مانور زیادی انجام داد.

عمده تمرکز دوربین گوشی گوگل پیکسل ۴ روی قابلیت Live HDR و بهبود حالت Night Sight قرار دارد. گوگل برای نخستین‌بار در این نسل از پرچم‌داران خود از دوربین دوگانه بهره گرفته؛ دوربینی که از یک لنز اصلی با کیفیت ۱۲.۲ مگاپیکسل و یک لنز تله‌فوتو با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل برای بهبود قابلیت زوم‌ دوبرابری تشکیل شده است. 

پیکسل ۴ از قابلیت +Live HDR نیز بهره می‌برد. با کنترل‌داشتن روی اکسپوژر دوگانه در زمان عکس‌برداری، کاربران می‌توانند پیش‌از عکس‌برداری نتیجه را به‌صورت آنی مشاهده کنند. تعبیه اسلایدر HDR به کاربر اجازه می‌دهد تا پیش‌از عکس‌برداری میزان روشنایی و سایه را تنظیم کند. طبق گفته‌ی غول دنیای جست‌و‌جو، در تمامی عکس‌های ثبت‌شده، یک سیستم یادگیری‌محور میزان سفیدی عکس را تنظیم می‌کند؛ بنابراین تمامی تصاویر ثبت‌شده رنگ‌هایی نزدیک‌ به واقعیت خواهند داشت.

Pixel 4 Camera / دوربین پیکسل 4

درجریان رویداد معرفی پیکسل‌ ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، گوگل زمان زیادی را برای توضیح کارکرد عکاسی رایانشی در پرچم‌داران جدید خود اختصاص داد. طبق توضیحات این شرکت، شاهد پیشرفت تأثیرگذاری در قابلیت Night Sight خواهیم بود که عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور را میسر می‌سازد. بهبود‌های عکس‌برداری در شب به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ زیرا ترکیب چندین عکس با یکدیگر به پرچم‌داران تازه‌وارد اهالی مانتین‌ویو این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی از آسمان پرستاره شب تصاویر واضحی را ثبت کنند.

عکس‌برداری پرتره نیز با بهبود‌هایی همراه بوده است. ترکیب پیکسل دوگانه و دوربین دوگانه به پیکسل ۴ امکان می‌دهد تا راحت‌تر و دقیق‌تر از گذشته عمق تصاویر را تشخیص دهد. در‌همین‌ راستا، گوگل ادعا می‌کند که عکس‌برداری از اجسام بزرگ در فواصل دورتر و سوژه‌های متحرک مثل حیوانات بسیار بهتر از قبل انجام می‌شود. درنهایت، استفاده از لنز دوم در دوربین پیکسل ۴ این امکان را فراهم می‌سازد تا با قابلیت زوم دوبرابری، بدون اینکه از کیفیت تصویر کاسته شود، از سوژه‌های دور عکس‌برداری شود. 

با‌‌ تمامی‌ این‌ اوصاف، هنوز باید تا زمان بررسی این گوشی توسط رسانه‌های معتبر صبر کنیم تا صحت ادعای گوگل را تأیید کرد. 

علاقه‌مندان به پرچم‌داران جدید گوگل از امروز می‌توانند با قیمت پایه ۷۹۹ دلار این دستگاه‌ها را خریداری کنند. 

دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌نظر شما پیکسل ۴ می‌توانند همانند نسل‌های قبلی، در بخش دوربین کیفیت بالاتری نسبت‌به رقبایش داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات