نسل دوم گوگل اسیستنت با سرعت بیشتر و ظاهری جدید در اختیار کاربران قرار گرفت

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اسیستنت ۲.۰ برای نخستین‌بار با گوشی‌های پیکسل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

سرانجام گوگل اسیستنت ۲.۰ از راه رسید. اگرچه گوشی‌های جدید پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال در کانون توجهات قرار داشتند، گوگل در مراسم Made by Google 2019 اعلام کرد که نسل جدید دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت برای نخستین‌بار با پیکسل‌ ۴ و گوشی‌های دیگر پیکسل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گوگل برای نخستین‌ بار نسل بعدی گوگل اسیستنت را در رویداد اختصاصی خود برای توسعه‌دهندگان Google I/O 2019 به‌همراه بهبودهای گسترده معرفی کرد. شاید مهم‌ترین تغییر گوگل اسیستنت، کارکرد عمدتا آفلاین و بدون نیاز به اینترنت آن باشد. در‌حالی‌که در گذشته الگوریتم‌های گوگل اسیستنت به فضایی بالغ بر ۱۰۰ گیگابایت نیاز داشتند، اکنون فضای یادشده به تنها ۵۰۰ مگابایت کاهش یافته است. به‌لطف الگوریتم‌های مبتنی بر دستگاه، اکنون اسیستنت می‌تواند با سرعت و سهولت بیشتری به بسیاری از دستورها و فرامین روزمره پاسخ دهد.

Google Assistant 2.0

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، گوگل اسیستنت اکنون ظاهر متفاوتی نیز دارد. مهندسان مانتین‌ویو به‌دنبال ایجاد حسی طبیعی‌تر حین استفاده از گوگل اسیستنت هستند؛ به‌عنوان مثال کاربران دیگر نیازی به گفتن مکرر عبارت «Hey Google» نخواهند داشت. گوگل برای مدت‌های طولانی در حال توسعه‌ی قابلیت مکالمه‌ی مداوم و پیوسته‌ی اسیستنت است تا بدین ترتیب پس از فعال‌شدن دستیار دیجیتال، کاربران امکان مطرح‌کردن سوال‌های متوالی و متنوع بدون نیاز به فراخوانی مجدد را داشته باشند. در دموی گوگل، دستیار دیجیتال جدید این شرکت واکنش‌های سریع و طبیعی‌تری داشت؛ اما مشخص نیست که عملکرد آن در دنیای واقعی چگونه باشد.

گوگل اسیستنت ۲.۰ اکنون در بسیاری مواقع، بی‌نیاز از اینترنت است

گوگل می‌گوید که با دستیار جدید، بر مسأله‌ی حریم خصوصی نیز تمرکز ویژه‌ای دارد. این شرکت اکنون با شرکای خود برای آوردن قابلیت‌های متنوع آن‌ها برای محصولات Nest به برنامه‌ی Works with Assistanr همکاری می‌کند، پیش‌شرط گوگل برای این همکاری، گذراندن بازرسی‌های امنیتی است. گوگل به‌صورت فزاینده‌ای بر موضوع حریم خصوصی در دستگاه‌ها تمرکز دارد. آن‌ها اخیرا ابزارهای جدیدی را معرفی کرده‌اند که امکان حذف داده‌ها را با درخواست از گوگل اسیستنت در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

گوگل اسیستنت جدید به‌صورت پیش‌فرض با گوشی‌های پیکسل ۴ در دسترس خواهد بود؛ اما به‌تدریج به دستگاه‌های دیگر نیز اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود که در کنار مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل، گوشی‌های مبتنی بر اندروید وان نیز به گوگل اسیستنت جدید مجهز شوند. در نهایت پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ی دوم اسیستنت به مجموعه‌ی گسترده‌تر از دستگاه‌های اندرویدی راه یابد؛ اما مشخص نیست که دستگاه‌هایی با گوگل اسیستنت قدیمی‌تر از نسخه‌ی جدید بهره ببرند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات