نسل جدید پیکسل ایرباد گوگل معرفی شد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در رویداد «ساخت گوگل ۲۰۱۹»، نسل جدید ایرباد بی‌سیمش را معرفی کرد.
تبلیغات

پیش از این گوگل یک نسخه از گوگل پیکسل باد (Google Pixel Buds) را تولید کرده‌ بود که به دلیل ضعف‌هایش، فاصله‌ی زیادی از محصولات مشابهی مانند اپل ایرپاد (Apple Airpod) داشت؛ در واقع ایرباد گوگل به‌نوعی نیمه‌تمام به‌نظر می‌رسید. حال گوگل در تلاشی مجدد، ایرباد جدیدی تولید و معرفی کرده‌ که واقعا بی‌سیم است. این در واقع اولین تلاش واقعی گوگل برای ساخت ایرباد واقعا بی‌سیم، برای رقابت با ایرپاد اپل است. نسخه‌ی جدید پیکسل باد (Pixel Bud) که نام و ظاهری مشابه نسخه‌ی قبلی دارد، از برخی جهات بهبود یافته است. برخلاف نسخه‌ی اولیه، در این نسخه بین دو قسمت ایرباد سیم اتصال وجود ندارد، راحت‌تر و بهتر به گوش متصل می‌شود و می‌توان برای مدت طولانی آن‌ را روی گوش گذاشت. این نسخه‌ی جدید، برخلاف نسخه‌ی قبلی که روی گوش قرار می‌گرفت، به‌خوبی در داخل گوش جا داده می‌شود. نسخه‌ی اول پیکسل باد در جعبه‌های مکعبی شکل عرضه می‌شد، اما پیکسل باد جدید در جعبه‌های تخم‌مرغی شکل عرضه خواهد شد.

این ایرباد همراه‌با گوشی گوگل پیکسل ۴ (Google pixel 4) در رویداد ساخت گوگل (Made by Google 2019) که امروز در نیویورک برگزار شده، معرفی شد.

pixel earbud

پیکسل باد جدید امکان استفاده از دستیار گوگل گوشی هوشمندتان را برای شما حفظ می‌کند؛ یعنی می‌توان با فرمان‌های صوتی پخش موسیقی را به کنترل درآورد، ترجمه کرد و عملکردهای دیگری که از دستیار گوگل انتظار می‌رود انجام داد. گوگل می‌گوید: «به‌لطف این امکان، برای استفاده و کنترل ایرباد نیاز نیست گوشی را در دست بگیرید؛ فقط کافی است بگویید «Hey Google» و با کمک دستیار گوگل می‌توانید به کارتان ادامه دهید.»

پیکسل باد به شما اجازه می‌دهد به دستیار گوگل دسترسی کامل داشته‌ باشید. فقط کافی است بگویید «hey Google» تا بتوانید مسیریابی کنید، پیامک یا ایمیل بفرستید یا حتی متن‌های زبان‌های دیگر را ترجمه کنید.— Google (@Google) October 15, 2019 

گوگل ادعا کرده‌ است که این ایربادهای بلوتوثی در فضای باز تا فاصله‌ای به طول یک زمین فوتبال آمریکایی و در فضای بسته تا فاصله‌ی سه اتاق، به گوشی تلفن همراه متصل باقی خواهد‌ ماند و با طراحی خاصی که دارد، به‌خوبی در داخل گوش قرار خواهد گرفت. همچنین میزان بلندی صدا را به‌طور خودکار هماهنگ با صدای اطراف کاربر تنظیم می‌کند.

ظاهرا باتری این ایرباد با یک‌بار شارژ ۵ ساعت عمر خواهد کرد و اگر همراه‌با جعبه‌ی نگهدارنده‌ی باتری باشد، تا ۲۴ ساعت قابل استفاده است. قرار است پیکسل باد بهار ۲۰۲۰ و با قیمت ۱۷۹ دلار به بازار عرضه شود. سیگنال‌های اولیه در مورد ویژگی‌های پیکسل باد جدید در ماه فوریه و در توییتر قابل مشاهده بود. در آن زمان هیروشی لاکهیمر (Hiroshi Lockheimer)، معاون ارشد گوگل، در توییتی ویژگی‌های مورد انتظار برای نسل بعدی ایربادهای گوگل را فهرست کرده بود.

ویژگی‌های مورد انتظار برای یک جفت ایرباد واقعا بی‌سیم:کیفیت صدای خوب، جدیترین کدک‌هابیش از ۱۰ ساعت کار بدون نیاز به شارژ مجددجعبه‌ای که به‌راحتی در جیب‌های کوچک قرار گیرد، USB-Cضد تعریق باشد تا برای ورزش مناسب باشددکمه‌های لمسی و حسیوقتی کسی با شما صحبت می‌کند به‌طور خودکار پخش صوت را قطع کند— Hiroshi Lockheimer (@lockheimer) February 24, 2019
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات