گوگل از اسپیکر هوشمند Nest mini با قیمت ۴۹ دلاری رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان رویداد خود از کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی اسپیکر‌های هوشمندش تحت برند نست رونمایی کرد.
تبلیغات

گوگل بخش بزرگی از سلطه‌ی خود در بازار دستیارهای هوشمند دیجیتال را مرهون عرضه‌ی اسپیکر‌های هوشمندی است که با قیمت بسیار پایین راهی بازار کرده است. از جمله‌ی این اسپیکرها باید به گوگل هوم مینی اشاره کرد. دو سال پس از معرفی هوم‌مینی، گوگل از نسل دوم اسپیکر هوشمند خود طی رویداد Made by Google 2019 رونمایی کرد، اما تفاوت اینجا است که جدیدترین نسل اسپیکر هوشمند کوچک گوگل تحت برند نست رونمایی شده و Nest mini نام دارد. گوگل پیش از این در مراسم گوگل IO 2019 از اسپیکر هوشمند نست هاب مکس رونمایی کرده بود.

گوگل هوم مینی که دو سال پیش با برچسب قیمت ۴۹ دلاری رونمایی شده بود، جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت بود، حال آنکه انتظار می‌رود نست مینی همچنین ویژگی داشته باشد. همچون نست هاب مکس که نسخه‌ای بزرگ‌شده از نست هاب بود، نست مینی نیز نسخه‌ای فشرده شده و کوچک شده از نست هاب به شمار می‌رود و گوگل تغییرات زیادی را در ظاهر این محصول ایجاد نکرده است. 

نست هاب از یک ساختار دایره‌ای پف کرده بهره می‌برد که چهار لامپ LED در زیر ساختار مشبک اسپیکر تعبیه شده است. همچنین باید به کلید فیزیکی تعبیه شده در پایین این اسپیکر اشاره کرد که در نزیکی کابل برق قرار گرفته و برای فعال/غیرفعال کردن میکروفون‌های با برد بالا به کار برده می‌شود. غیرفعال شدن این قابلیت از طریق روشن شدن چراغ‌های نارنجی رنگ مشخص می‌شود.

نست مینی

در سطح زیرین این اسپیکر شیاری تعبیه شده تا کاربران بتوانند آن را روی دیوار قرار دهند. امکان کنترل صدای اسپیکر نیز از طریق اپلیکیشن Home در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین سطح سمت چپ و راست اسپیکر نیز قابل لمس بوده و می‌توان شدت صدای خروجی را از طریق لمس سمت چپ و راست اسپیکر تنظیم کرد. 

از نظر مشخصات سخت‌افزاری باید به پشتیبانی از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ و همچنین استاندارد بی‌سیم 802.11ac اشاره کرد. ضمنا نست مینی از وجود سه میکروفون برد بلند بهره می‌برد و یک تراشه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را به‌صورت محلی در اسپیکر به عهده دارد، از این‌رو گوگل وعده داده که پردازش اطلاعات و عملکرد دستیار صوتی هوشمند روی این اسپیکر بسیار سریع‌تر خواهد بود. 

گوگل همچنین اعلام کرده که اسپیکر نست مینی از ۲۲ اکتبر با قیمت ۴۹ دلاری در ۲۳ کشور راهی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات