مدل مفهومی از نسل جدید تویوتا میرای رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا مدل ۲۰۲۱ میرای را با طراحی جدید به بازار عرضه خواهد کرد. نسل بعدی این سدان پیل سوختی روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد و هیچ شباهتی به مدل فعلی ندارد.
تبلیغات

تویوتا میرای (Mirai) از ۴ سال پیش که به بازار معرفی شد، هیچ توجه خاصی را به خود جلب نکرد؛ چون طراحی چندان قابل‌توجه و جالبی ندارد. با وجود این، به نظر می‌رسد تویوتا برای نسل بعدی خودرو مذکور تصمیم گرفته رویکرد متفاوتی را اتخاذ کند. خودروساز بزرگ ژاپنی تصاویری از مدل ۲۰۲۱ میرای را منتشر کرده که نشان می‌دهند این خودروی هیدروژن الکتریکی طراحی بسیار زیبایی را در نسل بعدی خود به نمایش خواهد گذاشت. تغییرات در میرای هم در ظاهر گسترده هستند و هم در جنبه‌های دیگر.

به‌جز ظاهر جدید و زیبای مدل ۲۰۲۱ این خودرو، بزرگ‌ترین تغییر میرای ۲۰۲۱ را باید تبدیل‌شدن آن به یک خودروی دیفرانسیل عقب دانست. مدل فعلی تویوتا میرای یک خودروی دیفرانسیل جلو است ولی مدل آینده‌ی آن به دلیل استفاده از پلتفرمی متفاوت به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب به بازار خواهد آمد. به‌گفته‌ی تویوتا، تبدیل میرای به یک خودروی محرک عقب به طراحان این امکان را داده که خودرویی با طول بیشتر، ارتفاع کم‌تر، پهنای بیشتر و مقاومت بالاتر تولید کنند. همچنین در نسل جدید تویوتا میرای رینگ‌های ۲۰ اینچی به‌صورت استاندارد نصب خواهند بود. تویوتا اعلام کرده که در طراحی میرای جدید از خودروهای کوپه الهام گرفته و رنگ آبی خاص این خودرو نیز با استفاده از فناوری رنگ‌آمیزی لایه لایه روی خودرو اجرا شده است.

2021 toyota mirai

طراحی داخلی تویوتا میرای ۲۰۲۱ نیز مانند بیرون آن دستخوش تحول شده و نه‌تنها طراحی جدید بلکه کیفیت مواد بالاتری را نیز در این مدل شاهد خواهیم بود. طراحی داخلی میرای ۲۰۲۱ به گونه‌ای انجام شده تا با بیرون آن همخوانی داشته باشد. از امکانات میرای ۲۰۲۱ باید به آینه‌های جانبی دیجیتالی، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و سیستم صوتی حرفه‌ای JBL با ۱۴ بلندگو اشاره کرد.

2021 toyota mirai

تویوتا هنوز جزییات فنی میرای ۲۰۲۱ را منتشر نکرده است اما گفته که این مدل ۳۰ درصد شعاع حرکتی بیشتری در مقایسه با نسخه‌ی فعلی خواهد داشت. نسل فعلی تویوتا میرای می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری ۴۹۸ کیلومتر را طی کند و به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل ۲۰۲۱ بتواند با هر بار سوخت‌گیری تا حدود ۶۵۰ کیلومتر مسیر بپیماید. اطلاعات بیشتر در مورد قوای فنی این خودرو با نزدیک شدن به زمان ورود به بازار آن در سال آینده منتشر خواهند شد.

2021 toyota mirai
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات