نسخه بتا اندروید 10 برای گلکسی S10 منتشر شد

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ از ساعاتی پیش نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل اندروید ۱۰ را با نسخه‌ی بهبودیافته‌ی رابط کاربری One UI 2.0 برای گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ در دسترس قرار داده است.
تبلیغات

گوگل مدتی پیش به‌صورت رسمی از پایان کار توسعه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خبر داد. شرکت‌های مختلفی نظیر سامسونگ، هواوی و وان‌پلاس که گوشی‌های مجهز به اندروید تولید می‌کنند، نسخه‌ی خام این سیستم‌عامل را دریافت و با اعمال تغییراتی به‌خصوص روی آن، نسخه‌ی سفارشی‌سازی‌شده را برای گوشی‌هایشان در دسترس قرار می‌دهند.

در همین راستا سامسونگ ساعاتی پیش از طریق اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ از هم‌اکنون می‌توانند نسخه‌ی بتای اندروید ۱۰ را دریافت کنند. اندروید ۱۰ همراه نسخه‌ی بهبودیافته‌ی رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های سامسونگ یعنی One UI منتشر شده است. سامسونگ اوایل سال ۲۰۱۹ One UI را به‌عنوان جایگزینی برای رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس معرفی کرده بود.

اندروید 10 برای گلکسی اس 10

کره‌ای‌ها در اطلاعیه‌ی رسمی خود اعلام کرده‌اند که در نسخه‌ی جدید اندروید برای گوشی‌های سامسونگ، نوتیفیکیشن‌ها بازطراحی شده‌اند و اکنون اندازه‌ی کوچک‌تری دارند و زیباتر به‌نظر می‌رسند. در ضمن One UI 2.0 این بار شامل حالت تاریک (Dark Mode) بهبودیافته نسبت به قبل است و از دیگر ویژگی‌های مختلف اندروید ۱۰ نظیر حالت فوکوس (Focus Mode) پشتیبانی می‌کند.

اندروید ۱۰ با One UI 2.0 جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است تا تعامل با گوشی‌های سامسونگ را ساده‌تر کند. از زمان معرفی و انتشار رابط کاربری One UI، سامسونگ همواره تلاش کرده است تا تجربه‌ی کاربری آن را بهبود دهد و با اندروید ۱۰ نیز این روند را به‌طور جدی دنبال می‌کند. سامسونگ می‌گوید در نسخه‌ی بهبودیافته‌ی One UI کاربر می‌تواند بیشتر از قبل روی موارد بااهمیت تمرکز داشته باشد. ویژگی‌های مختلف این رابط کاربری به‌نوبه‌ی خود بهبود پیدا کرده‌اند تا تجربه‌ی استفاده از One UI لذت‌بخش‌تر شود. One UI 2.0 یکپارچگی زیادی با گوشی‌های سامسونگ دارد و به‌لطف بهره‌مندی از قابلیت‌هایی جالب، یک رابط کاربری بسیار کارآمد به‌حساب می‌آید.

اندروید 10 برای گلکسی اس 10

One UI 2.0 محیط سرراست و تمیزی دارد و این بار از پنجره‌های شناور کوچک‌تری نسبت به قبل استفاده می‌کند. کوچک‌تر شدن اندازه‌ی پنل نوتیفیکیشن‌ها باعث می‌شود کاربر در عین تمرکز روی کاری که انجام می‌دهد، در زمانی سریع از اتفاقات جدید باخبر شود.

افزون بر این موارد، طرح‌بندی بهبودیافته‌ی One UI 2.0 از لحاظ بصری حس راحتیِ خاصی را به کاربر منتقل می‌کند تا جذابیت استفاده از این رابط کاربری بالا رود. حالت تاریکِ بهبودیافته می‌تواند به‌صورت هوشمندانه میزان روشنایی تصاویر، متن‌ها و رنگ‌ها را تنظیم کند تا هنگام شب، کاربر راحت‌تر بتواند از گوشی‌اش استفاده کند. حالت تاریک همچنین روی کاهش مصرف باتری تأثیر مثبت می‌گذارد. حالت تاریک بهبودیافته‌ی One UI 2.0 حتی به صفحه‌ی قفل هم سرایت کرده است.

سامسونگ تاکنون به‌طور دقیق مشخص نکرده که بتای اندروید ۱۰ در کدام کشورها قابل‌دانلود است؛ بااین‌حال طبق ادعای وب‌سایت سم‌موبایل،‌ نسخه‌ی بتای اندروید ۱۰ همراه نسخه‌ی جدید وان UI برای کاربران ساکن کره‌ی جنوبی، آلمان و ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس قرار گرفته است.

اندروید 10 برای گلکسی اس 10

برای فهمیدن اینکه آیا دستگاه‌تان اندروید ۱۰ را دریافت کرده یا خیر، می‌توانید در گوشی وارد اپلیکیشن Samsung Members شوید و به‌دنبال نوتیفیکیشنی بگردید که در آن از انتشار نسخه‌ی بتا سخن به میان آورده شده است.

سامسونگ گفته است که کاربران گوشی‌های گلکسی S10e، گلکسی S10 معمولی، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 نسخه‌ی 5G امکان دانلود نسخه‌ی بتای اندروید ۱۰ را خواهند داشت. یادآوری این نکته ضروری است که برای نصب نسخه‌های بتا بهتر است عجله نکنید؛ زیرا این نسخه‌ها معمولا نواقص زیادی دارند و ممکن است از میزان لذت‌بخش‌بودن تجربه‌ی استفاده از گوشی بکاهند. بنابراین اگر از گلکسی S10 به‌عنوان گوشی اصلی‌تان به‌صورت روزمره استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم فعلا دست نگه دارید.

اندروید 10 برای گلکسی اس 10

سامسونگ طی سال‌های اخیر در مقایسه با رقبایش، نسخه‌‌های جدید اندروید را دیرتر برای دستگاه‌های مقصد در دسترس قرار داده که البته ظاهرا این روند برای قرار است امسال اندکی دست‌خوش تغییر شود.

سال گذشته کره‌ای‌ها بتای اندروید ۹ پای را تا اواسط ماه نوامبر منتشر نکردند؛ در ضمن انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۹ برای گوشی‌های سامسونگ تا ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ به تأخیر افتاد. البته انتشار بتای اندروید ۱۰ در اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل را در زمان سریع‌تری از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم برای گوشی‌هایش منتشر کند.

شما چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ آیا نسخه‌ی بتای اندروید ۱۰ را دریافت کرده‌اید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات