ایگوانا X100؛ قایق جالبی که در خشکی هم حرکت می‌کند

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
ایگوانا X100 یکی وسیله‌ی نقلیه‌ی متفاوت است که هم مانند یک قایق می‌شود از آن استفاده کرد و هم مثل یک تانک به چرخ ممتد مجهز بوده و در خشکی می‌تواند حرکت کند.
تبلیغات

براساس شواهدی که روند تکامل جانداران را نشان می‌دهند حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش بود که اولین ماهی‌ها پا به خشکی گذاشتند و به این ترتیب اولین دوزیستان به وجود آمدند. این واقعه‌ی مهم تغییرات شگرفی را در زندگی و حیات روی کره‌ی زمین رقم زد و حالا به دنیای وسایل نقلیه نیز وارد شده است. گرچه قایق‌ها و خودروها محصولات علم زیست شناسی نیستند، اما گویا آن‌ها نیز همین چرخه‌ی حیات را طی می‌کنند و حالا شاهد قایق‌هایی هستیم که می‌توانند به خشکی نیز پا بگذارند. 

Iguana X100 Amphibious Boat

قایقی که در تصویر می‌بینید Iguana X100 نام دارد. در زیر این قایق چرخ ممتد مانند تانک نصب شده است که مثل چرخ‌های هواپیما قابلیت جمع شدن درون بدنه را دارند. چنین چرخ‌های را حتی در مدرن‌ترین تانک‌های میدان نبرد امروزی نیز نمی‌توانید مشاهده کنید. ساخت این چرخها توسط شرکت کاترپیلار انجام شده است و سپس زیر این قایق ۱۰ متری نصب شده‌اند. 

Iguana X100 Amphibious Boat

این قایق توانایی حرکت در مسیری با شیب ۲۹ درجه را دارد و حتی می‌تواند از شیب‌های ۴۵ درجه نیز عبور کند.

در هنگامی که ایگوانا وارد آب می‌شود چرخ‌ها درون بدنه‌ی قایق جمع می‌شوند. ایگوانا به دو پیشرانه با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار مجهز است که هر دوی آن‌ها در بخش عقب این قایق نصب شده‌اند. این قایق توانایی رسیدن به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و یک باک بنزین ۱۵۰ لیتری هم برای آن تعبیه شده است تا بتواند به ظرفیت حرکتی ۲۴۰ کیلومتر دست پیدا کند. شعاع حرکتی و سرعت ایگوانا در خشکی به طوری نیست که آن را در خیابان و جاده مورد استفاده قرار داد ولی برای بردن قایق به گاراژ برای انجام کارهای مکانیکی کافی است. 

Iguana X100 Amphibious Boat

همان‌طور که می‌شود پیش‌بینی کرد ایگوانا X100 قیمت پایینی ندارد و به قیمت ۲۲۰ هزار یورو (حدود ۲۴۲ هزار دلار) به بازار عرضه می‌شود. این قیمت برای یک قایق ۱۰ متری که هیچ کابین و اتاق استراحتی هم ندارد مقداری زیاد است. اما توانایی‌های این قایق نیز منحصر‌به‌فرد بوده و با درنظرگرفتن توانایی ورود به خشکی می‌شود قیمت آن را توجیه کرد.

Iguana X100 Amphibious Boat
Iguana X100 Amphibious Boat
Iguana X100 Amphibious Boat
Iguana X100 Amphibious Boat
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات