سامسونگ ۱۱ میلیارد دلار روی نسل بعدی نمایشگرها سرمایه‌‌‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از روند موجود در صنعت نمایشگر عقب نماند. به‌همین دلیل در این مسیر، سرمایه‌گذاری عظیمی انجام می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی تصمیم دارد تا ۱۳/۱ تریلیون وون، معادل ۱۱ میلیارد دلار در توسعه و ساخت نسل بعدی نمایشگرها هزینه کند. آن‌ها تحت فشار شدید تأمین گسترده و همچنین کاهش قیمت از سوی رقبای چینی هستند و به‌همین دلیل باید روند توسعه را سریع‌تر انجام دهند.

در رویدادی با حضور مون جه-این رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی و معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس، جی وای‌لی، سرمایه‌گذاری جدید غول کره‌ای به رسانه‌ها اعلام شد. این حرکت به‌عنوان قدمی در مسیر بازسازی صنعت نمایشگر خصوصا تلویزیون و مانیتور و حفظ پیش‌گامی جهانی سامسونگ و همچنین فروانروایی کره‌ای‌ها در صنعت معرفی شد. مون در رویداد مذکور اعلام کرد که دولت ۴۰۰ میلیارد وون در سرمایه‌گذاری نسل بعدی نمایشگر همکاری خواهد کرد.

زیرمجموعه‌ی سامسونگ در صنعت نمایشگر، با سرمایه‌گذاری جدید یک مرکز تولیدی نمایشگرهای کوانتوم دات در آسان تأسیس خواهد کرد. بیانیه‌ی شرکت ادعا می‌کند که مرکز تولیدی از سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را شروع خواهد کرد. ظرفیت تولید اولیه، ۳۰ هزار پنل بزرگ‌تر از ۶۵ اینچ بیان شد. فرایندهای تولیدی از همان ابتدا با هدف مقیاس‌دهی پیگیری می‌شوند و برنامه‌ریزی بلندمدت نیز برای سال ۲۰۲۵ تنظیم شده است. سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها به ایجاد ۸۱ هزار شغل جدید می‌انجامد.

سامسونگ و رقیب هم‌وطنش یعنی ال‌جی، فشار زیادی را از رقبای چینی همچون BOE Technology Group احساس می‌کنند. رقیب چینی در سال‌های اخیر نفوذ شدید و سریعی را به بازار نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) انجام داد و با افزایش ظرفیت تولید، با قدرت زیاد به‌سمت بازار نسل بعدی نمایشگرهای حرکت می‌کند. سامسونگ در پاسخ به حرکت رقبا برای جبران کاهش سود و از دست دادن مشتریان، حوزه‌ی جدید نمایشگرهای کوانتوم دات را به‌عنوان زمین رقابت جدید انتخاب کرده است. 

سامسونگ

لی جائه-یونگ مدیر سامسونگ در رخدادهای متعدد به سرمایه‌گذاری بلندمدت در کسب‌وکار نمایشگر اصرار کرده است. حوزه‌ی نمایشگر در کنار دو ستون دیگر یعنی تراشه‌های حافظه رم و گوشی‌های هوشمند، زمینه‌های فرمانروایی شرکت کره‌ای در دنیای فناوری محسوب می‌شود.

شرایط اقتصادی کنونی جهان آن‌چنان امیدوارکننده نیست و درگیری بین کره و ژاپن هم تأمین مواد اولیه برای ساخت نمایشگرهای نسل جدید را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. دراین‌میان سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ برای راه‌اندازی مرکز تولیدی جدید، ریسک قابل‌‌توجهی را متحمل می‌شود. غول کره‌ای در جدیدترین گزارش مالی خود سقوط فصلی بیش از ۵۰ درصد را گزارش کرد که البته کمتر از میزان پیش‌بینی شده ازسوی تحلیل‌گران بود.

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کره، اولین تولیدکننده‌ی نمایشگرهای پرسود OLED هم محسوب می‌شود. منتهی آن‌ها سال گذشته با کاهش سفارش روبه‌رو شدند؛ چون یکی از مشتریان اصلی یعنی اپل، با کاهش فروش آیفون XS روبه‌رو بود و سفارش تولید نمایشگر برای آن را کاهش داد. تحلیل‌گران برای محصولات جدید کوپرتینویی‌های همچون آیفون 11 پرو استقبال بالایی را در ماه‌های پیش‌رو پیش‌بینی می‌کنند که نتیجه‌گیری نهایی درباره‌ی آن و تأثیرش بر کسب‌وکار سامسونگ، نیاز به زمان دارد.

شرکت‌های فناوری در کنار سامسونگ، علاوه بر چالش‌های جاری با مشکلی به‌نام جنگ تجاری بین آمریکا و چین هم روبه‌رو هستند. درگیری این دو کشور که یکی از آن‌ها (چین) از مشتریان جدی سامسونگ محسوب می‌شود، موجب کاهش رونق در صنعت تراشه هم شده است. در همین شرایط، تقاضا برای خرید گوشی‌ هوشمند نیز کاهش یافت و سرعت ساخت دیتاسنترها نیز کمتر شد. فاکتورهای مذکور در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا غول‌های دنیای فناوری، شرایط مالی آن‌چنان مناسبی را سپری نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات