آمازون با عبور از مایکروسافت به با ارزش ترین شرکت جهان بدل شد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت که سال ۲۰۱۸ را به‌عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا به‌اتمام رسانده بود، روز گذشته جایگاه خود را به آمازون داد.
تبلیغات

مایکروسافت پس از اینکه به‌مدت حدودا پنج هفته لقب با‌ارزش‌ترین شرکت دنیا را یدک می‌کشید، سرانجام قافیه را به یکی از رقبایش باخت و جایگاهش را از دست داد. جایگاه نخست ارزشمندترین شرکت دنیا، هم‌اکنون متعلق به آمازون است. 

بر اساس جدیدترین اطلاعات رسمی تا آخرین ساعات دوشنبه‌ی گذشته، ارزش بازار آمازون به ۷۹۶ میلیارد دلار رسید و توانست از مایکروسافت (با ارزش ۷۸۳ میلیارد دلار) عبور کند. این اطلاعات از سوی وب‌سایت بیزینس اینسایدر منتشر شده‌اند.

مایکروسافت در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ موفق شد با گذر از اپل، به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شود؛ اپل سال‌ها این جایگاه را در اختیار داشت. ردموندی‌ها از مدت‌ها پیش با سرمایه‌گذاری و تلاش در زمینه‌ی زیرساخت‌های ابری و همچنین سرویس‌هایی نظیر آفیس ۳۶۵ توانسته‌اند کم‌کم اوج بگیرند و روزهای خوبی را سپری کنند.

با این‌همه، نباید فراموش کنیم که شرکت‌های حوزه‌ی فناوری بدون هیچ شک و شبهه‌ای در سال ۲۰۱۹ نیز به رقابت شدید برای تصاحب جایگاه نخست ارزشمندترین بازار دنیا ادامه خواهند داد و مایکروسافت برای حفظ این جایگاه، کار بسیار سختی در پیش دارد.

در کنار Microsoft و Amazon، شرکت‌های گوگل و اپل نیز همچنان از شانس بالایی برای تصاحب این جایگاه برخوردار هستند و همواره برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. گوگل و اپل هم‌اکنون با ۷۴۵ و ۷۰۱ میلیارد دلار، در رده‌های سوم و چهارم جای دارند و می‌توانند با برنامه‌ریزی درست، خود را به رده‌های بالاتر برسانند. با در نظر گرفتن نوسان‌های اخیر بازار طی چند وقت اخیر، جابه‌جاییِ چندباره‌ی لقب «ارزشمندترین شرکت دنیا» بین شرکت‌های مختلف طی ماه‌های آتی، به‌هیچ‌وجه تعجب‌برانگیز نخواهد بود.

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات