TP Link پنج محصول جدید مبتنی بر فناوری وای فای 6 ارائه کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
تی‌پی‌لینک به‌طور کلی در حال کوچ به نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم مبتنی بر WiFi 6 بوده و در نمایشگاه CES امسال هم چند محصول جدید از این گروه ارائه کرده است.
تبلیغات

دو محصول جدید شرکت تی‌پی لینک در نمایشگاه CES، روتر Deco X10 و روتر گیمینگ قدرتمند Archer AX11000 است. Deco X10 یک روتر سه‌بانده‌ی قدرتمند است که بازده‌ی سیگنال آن روی باند ۲.۴ گیگاهرتز معادل ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه بوده و  این مقدار روی باند ۵ گیگاهرتز نیز برای دو مدیوم شبکه‌ی جدا، ۱۲۰۰ مگابیت‎‌برثانیه خواهد بود. بسته‌ی محصول هم که به قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد، شامل یک روتر و  یک نود خواهد بود.

اما گیمرها بیشتر خواهان روتر Archer AX11000 که در تصویر زیر آن را می‌بینید، خواهند بود. با وجود اینکه این شرکت، به‌تازگی وارد عرصه روترهای گیمینگ شده است، اما به نظر می‌رسد نیاز کاربران این حوزه را به‌خوبی می‌شناسد. این روتر هم سه‌بانده است و طبق اعلام تی‌پی‌لینک روی باند ۲.۴ بازده سیگنال آن تا سقف ۱۱۴۸ مگابیت‌بر‌ثانیه بوده و دو مدیوم باند ۵ هرکدام نرخ انتقالی بالغ بر  ۴۸۰۴ مگابیت‌برثانیه خواهند داشت.

TPLINK AX11000

در بخش ارتباطات کابلی هم، این روتر به یک پورت WAN از نوع ۲.۵ گیگابیتی مجهز شده و ۸ پورت LAN گیگابیتی هم دارد. برای به‌اشتراک‌گذاری فضاهای ذخیره‌سازی هم دو پورت USB-C 3.0 و USB A 3.0 تعبیه شده است. قیمت این روتر با چنین مشخصات فنی ارزان نبوده و قرار است ماه دیگر که به بازار عرضه می‌شود، با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار به فروش برسد.

برای ارتباطات پرسرعتی که در آن پورت شبکه‌ی ون ۲.۵ گیگابیتی مهم تلقی شده و از آن برای بازی‌های آنلاین استفاده نمی‌شود، مدل Archer AX6000 می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد؛ چراکه اکثر قابلیت‌های AX11000 را داشته و ۱۰۰ دلار نیز ارزان‌تر است و هم اکنون نیز به بازار عرضه شده است.

اگر باز هم بازی‌های آنلاین مهم نباشد و نیازی به پوشش سرتاسری شبکه در فضای خانه نباشد، یک گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر که به فناوری WiFi 6 (استاندارد IEEE 802.11ax) مجهز باشد، وجود دارد و آن مدل AX1800 است. بازده این روتر دوبانده هم روی ۲.۴ معادل ۵۷۴ مگابیت‌برثانیه و روی باند ۵ تا سقف  ۱۲۰۱ مگابیت‌برثانیه خواهد بود. علاوه‌بر یک پورت WAN گیگابیتی و یک سوئیچ گیگابیتی ۴ پورته، یک پورت USB 2.0 هم برای به‌اشتراک‌گذاری فضاهای ذخیره‌سازی در آن وجود دارد. این محصول با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار و حدودا پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

آخرین محصول جذابی هم که تی‌پی‌لینک به CES آورده، یک گسترش‌دهنده‌ی WiFi است که RE705X نام گرفته و در گروه محصولی همان روترها AX1800 با فناوری WiFi 6 قرار داشته و مانند روتر یادشده، دوبانده و با همان میزان بازدهی خواهد بود و در زمان عرضه قیمتی معادل ۹۹.۹۹ دلار خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات