حلقه تناسب اندام Motiv به قابلیت‌های جدیدی همچون تایید هویت بیومتریک مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی، حلقه‌ی تناسب اندام Motiv به قابلیت‌‌های جدیدی همچون تأیید هویت بیومتریک مجهز شود.
تبلیغات

براساس اعلام استارتاپ Motiv در نمایشگاه CES، این شرکت در حال توسعه‌ی قابلیت‌های جدیدی به حلقه‌ی تناسب اندام خودش است. انتظار می‌رود به‌زودی شاهد قابلیت‌های جالب‌توجهی همچون تأیید هویت بیومتریک ازطریق پایش ضربان قلب به حلقه‌ی تناسب اندام باشیم. 

هم‌اکنون حلقه‌ی Motiv می‌تواند ضربان قلب کاربران را در حین انجام فعالیت‌های ورزشی پایش کند. اما به‌نظر می‌رسد Motiv درنظر دارد قابلیت‌‌های بیشتری را به این گجت اضافه کند. Motiv ادعا می‌کند حلقه‌ی تناسب اندام به‌زودی می‌تواند از طریق پایش ضربان قلب کاربر، هویت وی را تشخیص داده و تایید کند و به‌عبارتی عملکردی همچون حسگر اثرانگشت از خود نشان دهد. 

Motiv

با تایید هویت بیومتریک کاربر توسط حلقه، امکان پرداخت‌ مالی برای وی فراهم می‌شود. Motiv قصد دارد قابلیت‌های جدید را ازطریق به‌روز رسانی نرم‌افزاری در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران قرار دهد. مبنای عملکرد حلقه‌ی Motiv بر این تئوری استوار است که ضربان قلب هر انسانی منحصربه فرد بوده و در اصل پایش ضربان قلب، به‌عنوان یکی از روش‌های بیومتریک تشخیص و تأیید هویت قابل استناد است. 

Motiv قصد دارد از الکتروکاردیوگرافی (EKG) برای پایش ضربان قلب و تأیید هویت استفاده کند. حلقه‌ی Motiv پیش از این تاییدیه‌ی FIDO را دریافت کرده و به‌عنوان گجتی برای تأیید هویت دو مرحله‌ای به‌منظور ورود به حساب‌های آنلاین ازطریق WebAuthn مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌اکنون، نسخه‌ی فعلی حلقه‌ی تناسب اندام تنها به‌واسطه‌ی ژست‌های حرکتی خاص دست می‌تواند چنین قابلیت‌هایی را در اختیار کاربر قرار دهد.

Motiv
Motiv
Motiv
Motiv

استارتاپ موتیو در زمینه‌ی روش‌های تشخیص هویت بیومتریک فعالیت‌های متعددی داشته است. پیش از این، فعالیت‌هایی در زمینه‌ی فناوری تایید هویت از طریق راه‌رفتن با نام Walk ID به انجام رسانده است. اما به‌نظر می‌رسد که تشخیص و تأیید هویت ازطریق پایش ضربان قلب روش بهتری نسبت به Walk ID باشد. بی‌شک یکی از مهمترین سؤالاتی که ممکن است درباره‌ی روش تأیید هویت بیومتریک ازطریق پایش ضربان قلب برای شما هم پیش بیاید آن است که در عمل چنین روش‌هایی واقعا چقدر دقیق هستند و آیا با انجام تمرینات ورزشی یا بروز مشکلات قلبی برای کاربر، سیستم عملکرد درستی از خود نشان خواهد داد یا خیر؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات