ال جی تلویزیون رول شدنی SIGNATURE OLED TV R را بهار ۲۰۱۹ راهی بازار می‌کند

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی سال گذشته در جریان نمایشگاه CES 2018 نمونه‌ی اولیه‌ی تلویزیون رول‌شدنی خود را رونمایی کرد. حال، این شرکت اعلام کرده از سال جاری این تلویزیون را راهی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

درحدود یک سال پیش، ال‌جی در جریان نمایشگاه CES 2018 نمونه‌ی اولیه‌ی تلویزیون ۶۵ اینچی خود با رزولوشن 4K را رونمایی کرد. حال، این شرکت کره‌ای در جریان CES 2019 با نمایش دوباره‌ی محصول نهایی‌اش، اعلام کرده تلویزیون رول‌شدنی خود را با رزولوشن 4K راهی بازار می‌کند. این تلویزین با نام SIGNATURE OLED TV R شناخته می‌شود و در بهار سال ۲۰۱۹، با قیمتی نجومی راهی بازار خواهد شد. نسخه‌ی نهایی تلویزیون رول‌شدنی ال‌جی درمقایسه‌با نمونه‌ی اولیه تفاوت‌هایی دارد که ازجمله‌ی آن اضافه‌شدن یک اسپیکر دالبی اتموش ۱۰۰ واتی به پایه‌ی این تلویزیون است.

تلویزیون یکی از گجت‌های پرطرفدار امروزی است؛ اما شماری از کاربران یا به تلویزیون علاقه‌ای ندارند یا طراحی تلویزیون‌های امروزی را به‌ این دلیل نمی‌پسندند که در زمان خاموش‌بودن به تابلوی سیاه‌رنگ بزرگی تبدیل می‌شود. ازاین‌رو، تولیدکنندگانی نظیر ال‌جی و سامسونگ، در پی تغییر فرم‌فکتور تلویزیون برآمده‌اند و ایده‌های مختلفی اجرا می‌کنند. ال‌جی نیز به‌سراغ اولد رفته و از آن برای تلویزیون‌هایی استفاده کرده که در هنگام خاموش‌بودن رول می‌شوند. تلویزیون ال‌جی پس از روشن‌شدن، در کمتر از ۱۰ ثانیه از جعبه‌ی پایینی بیرون می‌آید و تصاویر را به‌نمایش می‌گذارد. گفتنی است پس از فشردن کلید مدنظر، تلویزیون خاموش و فرایند رول‌شدن و ورود به جعبه‌ی پایینی آغاز می‌شود.

همچنین، باید به Line Mode اشاره کرد. در این حالت، یک‌چهارم قسمت بالایی تلویزیون درون جعبه پایینی نمی‌رود و کاربران می‌توانند درصورت گوش‌دادن به موسیقی، این بخش از نمایشگر را برای کنترل موسیقی در‌حال‌پخش یا گجت‌های هوشمند منزل دراختیار داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون به پشتیبانی از الکسا درکنار گوگل اسیستنت باید اشاره کرد که به WebOS ال‌جی اضافه شده است. ال‌جی در نسل جدید تلویزیون‌هایش از AirPlay 2 اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

ال‌جی تأکید کرده کیفیت تصویر این تلویزیون در‌‌مقایسه‌با نمونه‌های اولد تخت هیچ تفاوتی ندارد و کاربران باید مطمئن باشند این تلویزیون ازنظر کنتراست و روشنایی و سایر ویژگی‌ها همچون نمونه‌های تخت این شرکت است. ال‌جی در تلویزیون رول‌شدنی‌اش از نسل دوم پردازنده‌ی آلفا ۹ استفاده کرده است.

با‌توجه‌به اینکه تلویزیون‌های سری W ال‌جی قیمت پایه‌ی ۸۰۰۰ دلاری دارند؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود قیمت تلویزیون اولد رول‌شدنی ال‌جی بسیار گران‌تر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات