پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
فهرست پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۸، بین محصولات ژاپنی و آمریکایی تقسیم شده است. پیکاپ‌‌ها همچنان انتخاب اول مردم این کشور هستند.
تبلیغات

با پایان سال ۲۰۱۸، خبرگزاری‌های مختلف فهرست کامل پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا را منتشر کردند. همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد، همچنان مردم این کشور پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها و کراس‌اورها را بر مدل‌های سدان و هاچ‌بک ترجیح می‌دهند.

با اینکه درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷، بازار خودروهای ایالات متحده‌ی آمریکا شلوغ نبود، درمجموع، بیش از ۱۷ میلیون دستگاه دراختیار متقاضیان قرار گرفت. کاملا مشخص است هنوز تب شاسی‌بلندها و کراس‌اورها داغ است و مدل‌های سواری روزبه‌روز، کم‌تعدادتر می‌شوند. نیمی از مدل‌های فهرست نهایی پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ بازار ایالات متحده‌ی آمریکا، دراختیار محصولات خودروسازان ژاپنی قرار دارد و ۱۰ مدل ساخت برندهای آمریکایی هستند. این درحالی‌ است که باتوجه‌به وضعیت خودروسازان اروپایی ازجمله عرضه‌ی مدل‌های لوکس و گران‌قیمت به‌همراه واردنکردن نمونه‌های اقتصادی فرانسوی، محصولی از این برندها در این فهرست نیست. درادامه و پیش از معرفی فهرست ۲۰ مدل پرفروش‌ بازار خودرو آمریکا در سال ۲۰۱۸، آمار فروش پنج خودرو را مرور می‌کنیم که نتوانستند در این فهرست قرار بگیرند.

مدل‌هایی که به فهرست ۲۰ خودرو پرفروش راه نیافتند؛ محصولات سوبارو، جیپ، نیسان و هیوندای

Nissan Altima 2019 / نیسان آلتیما

مدل جدید جیپ کامپس (Compass) در سال ۲۰۱۸ تا ۱۰۶ درصد افزایش فروش را تجربه کرد؛ اما با فروش بیش از ۱۷۱ هزار دستگاه، در فهرست ۲۰ مدل پرفروش قرار نمی‌گیرد. سوبارو فورستر (Forester) که به‌تازگی فیس‌لیفت شد، عقب‌تر از دیگر محصولات ژاپن قرار می‌گیرد. فورستر با فروش ۱۷۱ هزار و ۶۱۳ دستگاه نمی‌تواند با تویوتا راو4 و هوندا CR-V و نیسان روگ رقابت کند. سدان فیوژن (Fusion) باقی‌مانده‌ی خودروهای سواری فورد است که با فروش ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه، به فهرست ۲۰ تایی پرفروش‌ترین‌ها نرسید. شایان ذکر است در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۷، فروش فیوژن ۱۷ درصد افت کرد تا مهر تأییدی بر تصمیم مقام‌های فورد مبنی توقف تولید مدل‌های سواری مختلف باشد.

فورد فیوژن انرژی / Ford Fusion Energi

اوت‌بک (Outback) پرفروش‌ترین محصول سوبارو در آمریکا است. این استیشن خواستنی در سال گذشته‌ی میلادی، ۱۷۸ هزار و ۸۵۴ مشتری آمریکایی داشته؛ اما به فهرست ۲۰ مدل پرفروش نمی‌رسد. تنهای نماینده‌ی پرفروش خودروسازی کره‌جنوبی در آمریکا، هیوندای النترا (Elantra) است. در سال ۲۰۱۸، از این خودرو ۲۰۰ هزار و ۴۱۵ دستگاه فروخته شد تا این سدان کامپکت اقتصادی برخلاف سال گذشته، فقط در آستانه‌ی ورود به پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا قرار گیرد. در بازار نه‌چندان پرتقاضای سدان‌های سایزمتوسط، نیسان آلتیما (Altima) سومین ژاپنی محبوب آمریکا است. این مدل که به‌تازگی به‌روزرسانی شده، با فروش ۲۰۹ هزار و ۱۴۶ دستگاه از تویوتا کمری و هوندا آکورد متقاضیان بسیار کمتری داشته است. شاید با عرضه‌ی مدل ۲۰۱۹ جدید، نیسان آلتیما دوباره به فهرست ۲۰ خودرو پرفروش آمریکا امسال راه پیدا کند. 

۲۰. نیسان سنترا

Nissan Sentra

فروش: ۲۱۳ هزار و ۴۶ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۱۷ هزار و ۷۹۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۲۵ هزار و ۸۴۰ دلار

سدان کامپکت نیسان سنترا (Sentra) درمقایسه‌با برادر بزرگ‌ترش، مدل آلتیما، فروش بیشتری تجربه کرد. البته در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۷، فروش این مدل ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. بااین‌حال همچنان درکنار انواع شاسی‌بلند و کراس‎‌اور، فروش بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه نیسان سنترا نشان‌دهنده‌ی تقاضای موجود برای سدان‌های خانوادگی کوچک است. احتمالا سال آینده، نسل جدید این مدل عرضه می‌شود تا ژاپنی‌ها بازهم در بازار سدان‌های کامپکت حضور داشته باشند.

۱۹. جی ام سی سیِرا

GMC Sierra Denali  2019

فروش: ۲۲۴ هزار و ۵۵۴ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۹ هزار  دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۵ هزار ۱۰۰ دلار

پیکاپ سیرا (Sierra) محصول برند آمریکایی GMC نمونه‌ی لوکس‌تر شورولت سیلورادو است که به‌تازگی با طراحی جذاب‌تر همراه شد. شاسی سیرا و سیلورادو مشترک است؛ اما محصول جی ام سی ویژگی‌های خاصی مثل محل بار از جنس فیبرکربن و در عقب بار را با قابلیت بازوبسته‌شدن در چند جهت ارائه می‌کند. البته، فروش سیرا دربرابر دیگر  پیکاپ‌‌های آمریکایی بسیار اندک شمرده می‌شود.

۱۸. جیپ گرند چروکی

جیپ گروند چروکی / Jeep Grand Cherokee

فروش: ۲۲۴ هزار و ۹۰۸ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۳۱ هزار و ۶۹۵ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۸۶ هزار و ۶۵۰ دلار

شاسی‌بلند گرند چروکی (Cherokee) جیپ به‌عنوان مدل‌های موفق گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر (FCA)، گزینه‌ای جذاب برای آمریکایی‌ها بوده است. ترکیب کابین لوکس و راحت و مجهز به قابلیت‌های رانندگی آفرود، برای بسیاری از افراد بی‌نقص خواهد بود. البته گرند چروکی درمقابل چروکی، حدود ۱۵ هزار دستگاه کمتر فروخته است.

۱۷. جیپ چروکی

Jeep Cherokee 2019

فروش: ۲۳۹ هزار و ۴۳۷ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۵ هزار و ۲۴۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۶ هزار و ۴۹۵ دلار

چروکی برای مدل ۲۰۱۹ به‌روزرسانی شد و ظاهری آشناتر پیدا کرد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، از دیگران تغییرات مدل جدید است که درمجموع، باعث افزایش ۴۱ درصدی فروش این مدل شدند. کراس‌اور چروکی را باید یکی از عوامل مهم شناخته‌شدن جیپ به‌عنوان موفق‌ترین برند گروه فیات‌کرایسلر درنظرگرفت.

۱۶. جیپ رنگلر

Jeep Wrangler

فروش: ۲۴۰ هزار و ۳۲ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۷ هزار و ۹۴۵ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۷ هزار و ۹۴۵ دلار

رنگلر (Wrangler) شاسی‌بلند آفرود است. درواقع کاربری این مدل در‌مقایسه‌با انواع خودروهای موجود بازار آمریکا و این فهرست محدود است؛ اما همچنان فروخته می‌شود. عرضه‌ی نسل جدید رنگلر در فروش ۲۴۰ هزار دستگاه این مدل نقش پررنگی دارد. همچنین، پیکاپ این مدل با نام گلادیاتور سال آینده به بازار می‌رسد تا جیپ مسیر موفقیت را ادامه دهد. شاید باید گفت در این فهرست، خودروهای زیادی وجود دارند که در رانندگی روزمره از رنگلر بهتر هستند؛ اما نمونه‌های انگشت‌شماری مانند شاسی‌بلند محبوب جیپ وجود خواهند داشت که مسیرهای آفرود و ناهموار را پشت‌سر بگذارند.

۱۵. تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر

فروش: ۲۴۴ هزار و ۵۱۱ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۳۱ هزار و ۲۳۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۴۲ هزار و ۲۸۰ دلار

شاسی‌بلند بزرگ تویوتا هایلندر (Highlander) با سه ردیف صندلی در سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت شد. گفتنی است فروش این مدل در سال ۲۰۱۸ تا ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ شد؛ ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد مردم آمریکا طراحی جدید تویوتا هایلندر را پسندیده‌اند.

۱۴. تویوتا تاکوما

Toyota Tacoma / تویوتا تاکوما

فروش: ۲۴۵ هزار و ۶۵۹ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۴۱ هزار و ۷۲۰ دلار

سال گذشته‌ی میلادی، تویوتا تاکوما (Tacoma) با عبور از شورولت کلرادو و جی ام سی کنیون و هوندا ریجلاین، پرفروش‌ترین مدل در کلاس پیکاپ‌‌های سایزمتوسط شد. افرادی که به‌دنبال پیکاپی برای حمل بار و کشش بدون مصرف سوخت زیاد هستند، پیکاپ‌های متوسط را به بزرگ ترجیح می‌دهند. این پیکاپ ژاپنی در سال ۲۰۱۹ با سرسخت‌ترین رقیب ممکن رو‌به‌رو خواهد شد: نسل جدید و تازه‌نفس فورد رنجر.

۱۳. فورد اکسپلورر

فروش: ۲۶۱ هزار و ۵۷۱ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۳۲ هزار و ۱۴۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۵۳ هزار و ۹۴۰ دلار

شاسی‌بلند خانوادگی فورد اکسپلورر (Explorer) از سال ۲۰۱۱ عرضه می‌شود و ارزش فیس‌لیفت دیگر را ندارد. نسل جدید این مدل تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد؛ اما هنوزهم تقاضا برای نمونه‌ی فعلی وجود دارد. افزون‌براین، نسخه‌ی ۴۰۰ اسب‌بخاری این شاسی‌بلند با کد ST هم در راه است تا قبل از تولد نسل جدید، ظرفیت مدل قدیمی تکمیل شود. آمار فروش فورد اکسپلورر در سال ۲۰۱۸، نمونه‌های استاندارد درکنار نسخه‌های مخصوص پلیس آمریکا را شامل می‌شود.

۱۲. فورد اِسکیپ

فورد اسکیپ / Ford Escape

فروش: ۲۷۲ هزار و ۲۲۸ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۳ هزار و ۹۴۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۲ هزار و ۱۴۰ دلار

مقام‌های شرکت آمریکایی فورد مدتی پیش اعلام کردند تولید مدل‌های سواری و هاچ‌بک به‌جز موستانگ متوقف می‌شود تا نمونه‌های بیشتر از پیکاپ و شاسی‌بلند و کراس‌اور عرضه شود. کراس‌اور کامپکت اسکیپ (Escape) که نسل جدید آن در سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد، ظرفیت تولید مدل‌های سواری فورد نظیر فوکوس و فیوژن را پر می‌کند. بدون شک با عرضه‌ی نسل جدید با طراحی مدرن، فروش فورد اسکیپ از ۲۷۲ هزار دستگاه بیشتر خواهد شد.

۱۱. هوندا آکورد

Honda Accord

فروش: ۲۹۱ هزار و ۷۱ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۳ هزار و ۷۲۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۴ هزار و ۹۹۰ دلار

نسل دهم سدان خوش‌ساخت هوندا آکورد (Accord)، تحسین کارشناسان خودرو را برانگیخت و درواقع، بالاتر از کیا استینگر و تویوتا کمری، بهترین خودرو آمریکای‌شمالی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. با وجود طراحی جدید و امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد بیشتر و سواری راحت‌تر، آمریکایی‌ها درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ علاقه‌ی کمتری به آکورد نشان دادند و فروش این سدان سایزمتوسط در سال ۲۰۱۸ تا ۱۰ درصد کاهش داشت. البته، هوندا همچنان با سیویک در فهرست ۱۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۱۸ آمریکا دیده می‌شود.

۱۰. شورولت اکوئیناکس

شورولت اکوئیناکس / Chevrolet Equinox

فروش: ۲۹۹ هزار و ۴۴۹ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۳ هزار و ۵۸۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۸ هزار و ۲۹۵ دلار

شورولت اکوئیناکس (Equinox) در بازار داغ کراس‌اورهای کامپکت قرار گرفته است. این مدل به‌لطف طراحی جذاب‌تر خارجی و داخلی در نسل جدید و تنوع بیشتر پیشرانه شامل ۱.۵ لیتر توربوشارژ و ۲ لیتر توربوشارژ و ۱.۶ لیتر توربودیزل درمقابل رقبایش، نظر مردم آمریکا را جلب کرده تا دهمین خودرو پرفروش سال ۲۰۱۸ باشد.

۹. تویوتا کرولا

Toyota Corolla Sedan 2020

فروش: ۳۰۳ هزار و ۷۳۲ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۱۸ هزار و ۷۰۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۲۲ هزار و ۸۸۰ دلار

نسل جدید سدان کرولا (Corolla) به‌تازگی رونمایی شد؛ ولی مدل قبل همچنان با شعار ماندگار «مطمئن‌ترین خودرو سواری رومزه» محصولات تویوتا، فروش چشمگیری دارد. نسل جدید تویوتا کرولا در مدل‌های سدان و هاچ‌بک با طراحی جذاب‌تر و برای اولین‌بار سیستم هیبرید با مصرف سوخت پایین سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

۸. هوندا سیویک

honda civic TYpe R

فروش: ۳۲۵ هزار و ۷۶۰ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد (نسخه سدان ساده): ۱۹ هزار و ۴۵۰ دلار

قیمت پایه مدل فول (نسخه Type-R هاچ‌بک):‌ ۳۵ هزار و ۷۰۰ دلار

هوندا سیویک (Civic) انتخاب همیشگی مردم آمریکا محسوب می‌شود و حضور آن در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال، اصلا تعجب‌آور نیست. برای دومین سال متوالی است که در خانواده‌ی هوندا، سدان کوچک سیویک در آمریکا از آکورد فروش بیشتری تجربه می‌کند. البته، هر دو مدل درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ کمتر فروخته شده‌اند. سیویک ۲۰۱۸ در مدل‌های متنوع سدان و کوپه و هاچ‌بک عرضه می‌شود تا پاسخ‌گوی سلیقه‌های متفاوت باشد. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸ با تجهیز به انواع سیستم‌های ایمنی و رفاهی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از رو‌به‌رو، جلوگیری از انحراف مسیر، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و کروزکنترل هوشمند به‌صورت استاندارد، خودرویی تمام‌عیار با قیمت رقابتی و مناسب است.

۷. تویوتا کمری

Toyota Camry

فروش:‌۳۴۳ هزار و ۴۳۹ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۳ هزار و ۶۴۵ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۲۹ هزار و ۱۵۰ دلار

خودروهای سواری به‌مانند گذشته پرفروش نیستند که این موضوع را می‌توان در این فهرست مشاهده کرد. پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکا پایین‌تر از نمونه‌های دیگر کراس‌اور، در جایگاه هفتم قرار گرفته است. تویوتا کمری (Camry) سدانی مجهز و ایمن در بازارجهانی است؛ ولی به‌نظر می‌رسد ارتفاع آن برای بسیاری از افراد به‌اندازه‎ی کافی بلند نیست. براساس گزارش‌های اخیر، مقام‌های تویوتا تولید کمری را به‌دلیل تقاضای فراوان شاسی‌بلند و کراس‌اور کاهش داده‌اند.

۶. هوندا CR-V

هوندا / Honda CR-V

فروش: ۳۷۹ هزار و ۲۱ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۴ هزار و ۳۵۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۲ هزار و ۷۵۰ دلار

کراس‌اور هوندا CR-V در سال‌های گذشته پرفروش‌ترین مدل در کلاس خود بود؛ اما حالا از نمونه‌های هم‌وطن خود شامل نیسان روگ و تویوتا راو4 شکست خورده است. احتمالا برای جذاب مشتری بیشتر تیم مهندسی هوندا باید پیشرانه‌های متنوع‌تر به CR-V اضافه کند. روگ و راو4 هر دو در نسخه‌های هیبرید هم عرضه می‌شوند. نسل جدید هوندا CR-V سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و سال گذشته حدود ۵۰ هزار دستگاه از تویوتا راو4 کمتر فروخته شد.

۵. نیسان روگ

2019 Nissan Rogue

فروش: ۴۱۲ هزار و ۱۱۰ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۴ هزار و ۹۲۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۲ هزار و ۸۹۰ دلار

کراس‌اور نیسان روگ (Rogue) نتوانست محصول تویوتا را در سال ۲۰۱۸ پشت‌سر بگذارد و دومین کراس‌اور پرفروش ۲۰۱۸ آمریکا شد. مقام‌های نیسان برای غلبه بر فروش بالای راو4، دو نسخه‌ی متفاوت روگ استاندارد و اسپرت را در دو کلاس کراس‌اور ساب‌کامپکت و کامپکت عرضه می‌کنند. درواقع، فروش این دو مدل در یک قالب بررسی می‌شود. این اقدام نیسان مانند این است که هوندا فروش مدل‌های CR-V و HR-V را در یک رقم گزارش کند. علاوه‌براین، مدل ۲۰۱۹ نیسان روگ با تجهیزات رفاهی و ایمنی استاندارد بیشتر مثل نوربالای خودکار، هشدار انحراف از مسیر، هشدار ترافیک در عقب، ترمز خودکار در حرکت دنده‌عقب، بررسی نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابرپیاده عرضه خواهد شد تا بخت ببیشتری دربرابر پرفروش‌ترین کراس‌اور بازار اروپا داشته باشد.

۴. تویوتا راو4

Toyota RAV4

فروش: ۴۲۷ هزار و ۱۶۸ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۴ هزار و ۶۶۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۵ هزار دلار

تویوتا جایگاه کمری را ازدست داده؛ اما همچنان با RAV4 به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور بازار آمریکا درکنار پیکاپ‌‌های پرطرفدار این کشور قرار گرفته است. نسل جدید تویوتا راو4 مدتی پیش رونمایی شد تا سال ۲۰۱۹ به بازار برسد. احتمالا باتوجه‌به عرضه‌ی نسل جدید این مدل با طراحی جدید و امکانات بیشتر، راو4 همچنان انتخاب اول آمریکایی‌ها در بین کراس‌اورهای ژاپنی باشد.

۳. شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو / Chevrolet Silverado 2019

فروش: ۵۳۱ هزار و ۱۵۸ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۶۱ هزار و ۳۹۵ دلار

پیکاپ‌های سبک و سنگین جدید جنرال‌موتورز در سال ۲۰۱۸، فروش چشمگیری داشتند؛ اما بازهم رقیب مدل‌های رم (Ram) نشدند. آمار فروش شورولت سیلورادو (Silverado) مدل‌های 1500 و HD مثل 2500 و 3500 را شامل می‌شود.  

۲. پیکاپ‌های رم

Ram 1500

فروش: ۵۳۶ هزار و ۹۸۰ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد: ۲۷ هزار و ۲۹۵ دلار

قیمت پایه مدل فول:‌ ۳۸ هزار و ۷۹۵ دلار

رقابت پیکاپ‌های سبک و سنگین رم فیات‌کرایسلر و شورولت جنرال‌موتورز در سال ۲۰۱۸ به‌شدت نزدیک بود. پیکاپ‌‌های رم به‌عنوان دارنده‌ی جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۸ آمریکا، مدل‌های 1500 و 2500 و 3500 را دربرمی‌گیرد. به‌لطف مدل ۲۰۱۹ رم 1500 با طراحی جذاب‌تر، فروش پیکاپ‌های این برند تا ۷ درصد افزایش یافت.

۱. پیکاپ‌‌های فورد سری F

فورد / Ford F-150

فروش: ۹۰۹ هزار و ۳۳۰ دستگاه

قیمت پایه مدل استاندارد (نسخه F-150 ساده): ۲۷ هزار و ۷۰۵ دلار

قیمت پایه مدل فول (نسخه F-450 دوکابین):‌ ۸۶ هزار و ۲۸۵ دلار

همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد، برای چهل‌ودومین سال متوالی، عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا دراختیار پیکاپ‌های سری F فورد قرار گرفت. مثل رم و شورولت آمار فروش سری F مدل‌های مختلف سبک و سنگین از F-150 تا F-250 و F-350 را شامل می‌شود. پیکاپ‌های F با اختلافی درخورتوجه، محبوب‌ترین خودروهای آمریکا هستند. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۸، فروش سری F فورد در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۷، تا ۱.۷ درصد هم افزایش نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این جمله دوباره تکرار می‌شود: باید منتظر ماند و دید آیا فروش سالانه‌ی پیکاپ‌های فورد سری F تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دستگاه می‌رسد یا نه.

مقایسه‌ی پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

فورد / Ford F-150

سال گذشته، هیوندای النترا در جایگاه بیستم پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت؛ اما امسال دو مدل آلتیما و سنترا نیسان، فروش بیشتری داشتند. فورد فیوژن در جایگاه نوزدهم بود؛ ولی در سال ۲۰۱۸، بازار داغ شاسی‌بلندها و کراس‌اورها از فروش بیشتر این سدان مانع شد تا سرانجام تولیدش متوقف شود. ترتیب هوندا CR-V و نیسان روگ و تویوتا راو4 حفظ شده و تویوتا کمری همچنان پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکا است. در سال ۲۰۱۸، تویوتا کرولا جلوتر از هوندا آکورد قرار گرفت و آمریکایی‌ها دو مدل چروکی و رنگلر جیپ را بیشتر از گذشته خریدند. برخلاف آمار سال ۲۰۱۷، در بین پرفروش‌ترین پیکاپ‌‌های ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۸، محصولات رم بالاتر از شورولت سیلورادو قرار گرفتند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات