برداشت مستقیم وجه، در ۱۸ بانک عملیاتی شد

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات در هشتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، از عملیاتی شدن برداشت مستقیم در ۱۸ بانک خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در هشتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از تصویب آئین‌نامه‌ی رفع انحصار از شرکت‌های پرداخت الکترونیک خبر داد. وی همچنین تصویب این آئین‌نامه را دلیلی بر افزایش رشد فین‌تک‌ها و شرکت‌های حوزه‌ی مالی دانست. وی با اشاره به پایین‌تر بودن قیمت تمام‌شده‌ی ارائه‌ی خدمات و پول در بانکداری الکترونیک نسبت به بانکداری سنتی گفت:

براساس آخرین آمار، بانک مرکزی در حال تدوین دستورالعمل‌های ابلاغی دولت در خصوص رفع انحصار از شرکت‌های psp است. با توجه به قیمت پایین تمام‌شده‌ی ارائه‌ی خدمات و پول در بانکداری الکترونیک نسبت به بانکداری سنتی و شعبه‌های گران‌قیمت می‌توان تسهیلاتی را با قیمت کم ارائه کرد.

وزیر ارتباطات همچنین احراز هویت و شناسایی مشتریان سیستم بانکی را از چالش‌های گسترش بانکداری الکترونیک و دیجیتال دانست که توسط سامانه‌ی «شاهکار» برطرف شده است. وی در مورد این سامانه گفت:

سامانه‌ی شاهکار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور احراز هویت آماده شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است. این سامانه با در اختیار داشتن اطلاعات اپراتورهای تلفن همراه و ثبت احوال، پایگاه داده‌ی مناسبی را برای احراز هویت در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آذری‌ جهرمی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیحات بیشتر در مورد سرویس برداشت مستقیم ارائه داد. به‌گفته‌ی وی این سرویس قابلیتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا به‌صورت اشتراکی و با کارمزد پایین، سرویس مالی دریافت وجوه را در اختیار داشته باشند و در حال حاضر ۱۸ بانک سرویس برداشت مستقیم ارائه می‌دهند. وی گفت:

براساس آخرین آمار در حوزه‌ی دریافت و برداشت وجوه از طریق اپراتورهای همراه، سهم اپراتورها حداقل ۳۰ درصد است که همین مسئله باعث می‌شود تا اقتصاد کسب‌وکارها با  این دسته از سرویس‌ها رشد نکند. شرکت‌های ارزش‌افزوده حاصل انحصار اپراتورهای تلفن همراه و مشکلات کسب درآمد کسب‌وکارها بوده و امروز خوشحال هستیم با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، کسب‌وکارها می‌توانند به‌صورت بسیار آسان، درآمدهای خود را دریافت کند.

آذری‌ جهرمی در پایان، فین تک‌ها را یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد دیجیتال دانست که در حوزه‌ی پرداخت رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. همچنین اعلام کرد در جلسه‌ی آینده‌ی کمیسیون اقتصادی دولت، جمع‌بندی‌های نهایی در راستای استفاده از بلاک‌ چین در نظام بانکداری به نتیجه خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات