پتنت جدید سامسونگ، نمایشگر سه‌بعدی با قابلیت تشخیص تصویر را نشان می‌دهد

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مطالعه 6 دقیقه
براساس پتنت ثبت‌شده‌ی جدید سامسونگ، کره‌ای در صدد توسعه‌ی نمایشگر سه‌بعدی با قابلیت تشخیص تصویر به‌همراه رابط کاربری سه‌بعدی هستند.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار، سامسونگ پتنت جدیدی در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) در مورد نمایشگر سه‌بعدی با قابلیت اتصال به گوشی‌ هوشمند و تبلت‌، به ثبت رسانده است. 

این نمایشگر سه‌بعدی می‌تواند در قالب تلویزیون یا مانیتور، انواع مختلفی از محتوا همچون تصویر، ویدئو و بازی‌های سه‌بعدی را نمایش دهد. تصاویر منتشرشده از پتنت جدید نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند محتواهای نمایش‌داده‌شده روی گوشی هوشمند یا تبلت خود را به این نمایشگرهای سه‌بعدی منتقل کنند.

به‌عنوان مثال اگر کاربر در حال برقراری تماس تلفنی باشد، نمایشگر می‌تواند فردی را نشان دهد که در حال صحبت کردن با گوشی است. همچنین نمایشگر می‌تواند کنترل پخش فایل‌های موسیقی را روی گوشی هوشمند برعهده بگیرند. نمایشگرهای سه‌بعدی می‌توانند از فناوری‌ استریوسکوپیک (Stereoscopic)‌ یا هولوگرافیک در نمایش محتوای سه‌بعدی استفاده کنند. در فناوری‌ استریوسکوپیک، از دو تصویر مجزا برای نمایش دادن یک تصویر سه‌بعدی استفاده می‌‌شود. در حالی‌که نمایشگرهای هولوگرافیک، یک تصویر دوبعدی را از زوایای مختلف به نمایش می‌‌گذارند. 

نمایشگر سه‌بعدی سامسونگ مجهز به رابط کاربری سه‌بعدی نیز خواهد بود که می‌تواند در مقایسه با رابط‌های کاربری دو بعدی، کارهای دقیق‌تری را به‌انجام برساند. کاربران می‌‌توانند ازطریق لمس یا قلم استایلوس با دستگاه ارتباط برقرار کنند. با این وجود، ممکن است نمایشگرهای سه‌بعدی سامسونگ مجهز به سنسورهایی باشند که وقتی کاربر با اشیا مجازی درتعامل است، دستگاه می‌‌تواند آن را شناسایی کند. باتوجه‌به اینکه این سنسورها از نوع سنسورهای اولتراسوند یا مادون قرمز هستند، می‌توانند نحوه‌ی تعامل کاربر با اشیا مجازی را تشخیص بدهد.  

پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ

سامسونگ در سال ۲۰۱۰ میلادی، تلویزیون سه‌بعدی خود را به بازار معرفی کرد. اگرچه نتوانست از نظر تجاری موفقیت چندانی کسب کند، ولی کره‌ای‌ها همچنان به ارتقاء و بهبود فناوری نمایشگرهای سه‌بعدی خود ادامه می‌دهند و در حال حاضر شاهد ثبت پتنت‌ جدیدی در رابطه با نمایشگرهای هولوگرافیک هستیم. یکی از پتنت‌های ثبت‌شده در نوامبر ۲۰۱۸ توسط سامسونگ، درباره‌ی فناوری نمایشگر هولوگرافیک بود. در آن پتنت، نمایشگر دستگاه می‌توانست تصاویری با رزولوشن بالا به‌نمایش بگذارد.

همچنین، این فناوری به قدرت پردازشی کمتری برای پردازش تصاویر سه‌بعدی نیاز دارد. آبان‌ماه ۱۳۹۷، پتنت جدید سامسونگ برای ورود نمایشگرهای هولوگرافیک به صنعت تلفن‌های هوشمند به ثبت رسید. یکی دیگر از پتنت‌های سامسونگ در مورد پروژکتورهای هولوگرافیک ممکن است در گوشی‌های هوشمند تاشدنی مورد استفاده قرار گیرد. 

پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ
پتنت سامسونگ

باوجودی که وقتی پتنت جدیدی ثبت می‌شود، به‌معنی آن نیست که حتما به محصول تجاری منجر شود، اما نشان می‌دهد که سامسونگ به بازار نمایشگرهای سه‌بعدی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره جنوبی قصد دارد نمایشگر را به خانه‌ی کاربران ببرد. علاوه‌بر این، استفاده از رابط کاربر مخصوص و ویژگی‌هایی همچون تشخیص تصویر، نشان می‌دهد کره‌ای در فکر تجاری سازی نمایشگر خود هستند. احتمال دارد این دستگاه بتواند با دستیار مجازی مانند بیکسبی سامسونگ نیز کار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات