باگ توییتر، توییت های خصوصی کاربران طی ۵ سال اخیر را نمایش داده است

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
توییتر فاش کرد که یک اشکال در اپ اندروید خود باعث شده توییت‌های خصوصی برخی از کاربران از سال ۲۰۱۴ تاکنون به نمایش عموم گذاشته شود.
تبلیغات

یک اشکال نرم افزاری که در اپلیکیشن توییتر از سال ۲۰۱۴ وجود داشته که باعث شده توییت برخی از کاربران اندرویدی را که قرار بود به صورت خصوصی باشند، بصورت عمومی برای سایر کاربران نیز به نمایش بگذارند. توییتر این مشکل را در تاریخ ۱۴ ژانویه  حل کرده و سپس وجود این باگ را در Help Center خود منتشر کرد. البته این اشکال برای افرادی که از توییتر در iOS یا نسخه دسکتاپ استفاده می کنند، تاثیر نگذاشته است. 

بر اساس گزارش توییتر، این مشکل برای افرادی که از برنامه توییتر نسخه اندروید استفاده می‌کردند و خواهان تغییر تنظیمات در حساب کاربری خود از جمله بروزرسانی ایمیل بودند، به وجود آمد. پس از ایجاد این تغییرات، توییتر تنظیمات «محافظت از توییت شما» را اگر در حساب فعال شده بود، غیر فعال می‌کرد. این موضوع مربوط به کاربران اندرویدی است که از سوم نوامبر ۲۰۱۴ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ این تغییرات را در حساب کاربری خود ایجاد کرده‌اند. توییتر گفت که این کاربران به کسانی که می‌دانند تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌اند، توصیه می‌کند برای حفظ امنیت توییت‌های خود یکبار دیگر تنظیمات مربوط به "محافظت از توییت های شما" را برای فعال بودن بررسی کنند.

توییتر  همچنین از سال گذشته از سوی کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند مورد سوال قرار گرفته است، چراکه به گفته‌ی این کمیسیون، سرویس کوتاه‌کننده‌ی لینک این شرکت اطلاعاتی را جمع آوری کرده است. سال گذشته، محققان امنیتی در انگلستان راهی را برای ارسال توییت غیر مجاز از طریق پیامک کشف کردند. مشخص نیست که آیا این شرکت برای بررسی این نقص امنیتی نیز با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات