۷ دلیل متداول منتشر نشدن اپلیکیشن ها در کافه بازار چیست

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
کافه بازار با انتشار گزارش فصلی مربوط به پاییز ۹۷، به ۷ دلیل اصلی منتشر نشدن اپلیکیشن‌ها در این فروشگاه پرداخته که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات

کافه بازار طبق عادت همیشگی خود، اقدام به انتشار گزارش فصلی مربوط به پاییز ۹۷ کرده است. در این گزارش که بیشتر با هدف آگاهی بخشیدن به توسعه‌دهندگان برای افزایش بیش از پیش کیفیت اپلیکیشن‌ها توسعه یافته، اطلاعات متعددی ارائه شده است. براساس آمار ارائه‌شده، طی سه ماهه‌ی سوم سال شمسی جاری، دسته‌ی اپلیکیشن‌های آشپزی و رستوران با ۱۴ درصد بیشترین رشد را داشته است. نکته‌ی جالب دیگر، ساعت اوج خرید برنامه‌ها و بازی‌ها است که به ترتیب ۱۰ صبح و ۱۰ شب است.

همچنین باید به نموداری اشاره کرد که حاصل تحلیل رفتار کاربران در استان‌های مختلف است. در دو تصویر و به بیان بهتر نقشه‌ی کشور که کافه بازار منتشر کرده، علاقه‌ی مردم هر استان را به دسته‌های مختلف اپلیکیشن‌ها نمایش می‌دهد.

آمار استفاده از اپلیکیشن به تفکیک استان
آمار استفاده از اپلیکیشن به تفکیک استان

در صورتی‌که شما نیز جزو توسعه‌دهندگانی هستید که در نظر دارید تا اپلیکیشن خود را در کافه بازار منتشر کنید، باید از دلایل متداول برای عدم انتشار برنامه‌ها در این پلتفرم آگاه شوید. کافه بازار هفت دلیل زیر را به‌عنوان اصلی‌ترین دلایل عدم پذیرش عنوان کرده است:

  • رابط کاربری نامناسب
  • محتوای کم‌ارزش
  • برنامه‌های تکراری
  • نقض امنیت و حریم شخصی کاربران
  • مشکلات فنی
  • جذابیت کاذب برای نصب برنامه‌ها
  • نقض مالکیت فکری
دلایل پذیرفته نشدن اپلیکیشن در کافه بازار

رابط کاربری نامناسب

اگر کاربر نتواند به‌راحتی از برنامه استفاده کند، رابط کاربری مخدوش به حساب می‌آید و محصول شما در بازار منتشر نمی‌شود. استاندارد نبودن ظاهری محصول، اعم از ناخوانا بودن کلمات و بی‌کیفیت بودن تصاویر و همچنین استفاده از قالب‌های کاملاً آماده بدون افزودن محتوای خاص و ارزشمند به آن‌ها از این جمله است.

محتوای کم‌ارزش

چنانچه برنامه شما محتوای تکراری، محدود، ناقص، غیرمفید، پراکنده و نامربوط ارائه کند یا محتوای تبلیغاتی و بازاریابی داشته باشد، از سوی کافه بازار منتشر نخواهد شد. کاربر باید در برنامه شما چیزی بیش از آنچه خود در جست‌وجوی مستقیم به‌آسانی به آن دست پیدا می‌کند، بیابد. قبل از شروع به تولید محصول، با نگاه کردن به برنامه‌های دسته‌ی مربوط به خود در بازار می‌توانید دید خوبی نسبت به تولید برنامه‌های غیرتکراری و غنی پیدا کنید.

برنامه‌های تکراری

چنانچه برنامه‌ها تجربه‌ی کاملاً یکسانی برای کاربر ایجاد کنند (محتوا، رابط کاربری یا کاربردی مشابه برنامه‌های منتشرشده در گذشته داشته‌ باشند) ممکن است از انتشار آن‌ها جلوگیری شود. بهتر است با تولید محتوا یا خدمات منحصر‌به‌فرد، برای کاربر ارزش خلق نمایید. همچنین به‌جای تولید برنامه‌های کوچک با محتوای شبیه به هم، یک برنامه‌ی جامع تولید کنید. در صورتی‌که برنامه‌ی شما ناقص است یا کارکرد آن با مشکل مواجه شده، می‌توانید با ارائه‌ی نسخه‌ی به‌روزرسانی، آن را اصلاح نمایید. در غیر این‌صورت برای انتشار برنامه‌ی مشابه، لازم است برنامه‌ی تکراری قبلی را از انتشار خارج کنید.

نقض امنیت و حریم شخصی کاربران

بازار قصد دارد مطمئن شود که امنیت کاربران همیشه اولویت دارد و حفظ می‌شود. لازم است کاربران از امنیت خود در هنگام استفاده از برنامه‌ها اطمینان حاصل کنند.

به همین منظور چنانچه به اطلاعات حساس یا شخصی از کاربران دسترسی دارید، باید دلیل و نحوه‌ی استفاده از این اطلاعات برای کاربر شفاف و قابل فهم باشد. همچنین دسترسی، جمع‌آوری و استفاده از این اطلاعات تنها زمانی پذیرفته است که مرتبط با کارکرد اصلی برنامه باشد، به کاربر اطلاع داده شود و در محیطی امن انجام شود.

مشکلات فنی

پیش از ارسال برنامه برای بررسی، از کامل بودن و صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است برنامه را روی دستگاه‌های مختلف تست و بررسی نمایید. برنامه‌های ناقص و برنامه‌هایی که هنگام اجرا یا در قسمت‌های مختلف با خطا مواجه می‌شوند، در کافه‌بازار پذیرفته نمی‌شوند.

همچنین لازم است پس از انتشار برنامه به‌طور مداوم از درست کار کردن برنامه‌ی خود مطمئن شوید. چنانچه پس از انتشار، کارکرد برنامه مختل شود، برنامه از حالت انتشار خارج خواهد شد.

جذابیت کاذب برای نصب برنامه‌ها

امکان انتشار برنامه‌ای با اطلاعات توضیحی بی‌محتوا و گمراه‌کننده یا نامرتبط به کاربرد اصلی برنامه و در جهت فریب کاربر یا ارتقای غیرمجاز جایگاه برنامه در بازار وجود ندارد. دسته‌بندی، اسم، آیکون و سایر اطلاعات توضیحی برنامه باید باکیفیت و راهنمای کاربر برای آشنایی با کارکرد محصول، پیش از نصب آن باشند. بهتر است گهگاه و پس از انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی این اطلاعات را نیز به‌روز کنید.

نقض مالکیت فکری

بازار به کپی‌رایت پایبند است و چنانچه حق مالکیت برنامه‌ را رعایت نکرده باشید، محصول شما را منتشر نخواهد کرد. اگر برای تولید محصول خود از منابع دیگری استفاده کرده‌اید، لازم است از آن‌ها به‌صورت کامل در بخش توضیحات و درون برنامه نام ببرید و در صورتی‌‌که حقوق محتوای برنامه متعلق به خود شماست، به این موضوع در بخش توضیحات و درون برنامه به‌طور مشخص اشاره کنید. توسعه‌دهنده وظیفه دارد نسبت‌به حق تکثیر و نشر محتوا از صاحب اصلی اثر کسب اجازه کند و اگر منبع اصلی، استفاده‌کننده را مکلف به رعایت کپی‌رایت کرده باشد، ارائه‌ی تاییدیه‌ای از طریق ایمیل رسمی صاحب اثر به کافه‌بازار الزامی است.

همچنین امکان انتشار برنامه‌های سایر توسعه‌دهندگان بدون رضایت آنان وجود ندارد و عرضه‌ی برنامه‌های ایرانی، خارجی و هرگونه نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ یا دستکاری‌شده‌ی برنامه‌ها به سود یا به‌نام توسعه‌دهنده دیگری ممکن نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات