کمپر ضدآب و مفهومی بی ام و در CES 2019 رونمایی شد

کمپر مفهومی بی‌ام‎و که با همکاری برند The North Faceطراحی شده، به پوشش نانو با قابلیت ضدآب و تعریق مجهز است.

خودروساز باواریا، با محصولی جالب در CES 2019 حاضر شده است. بی‌ام‌و از کمپر مفهومی جدیدی رونمایی کرد که حاصل همکاری شرکت دیزاین‌ورکس (Desginworks) و برند آمریکایی The North face است. دیزاین‌ورکس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بی‌ام‌و است که در آمریکا، آلمان و چین استودیو دارد. این کمپر مفهومی بی‌ام‌و، محصول استودیوی واقع در کالیفرنیا دیزاین‌ورکس است.

این کمپر مفهومی کوچک و سبک که شباهت‌هایی هم با خودروی کلاسیک بی‌ام‌و ایزتا (Isetta) محصول دهه‌ی ۱۹۵۰ دارد، خانه‌ی کوچک دو فرد بزرگسال در طبعیت است که می‌تواند توسط خودرو بکسل شود. براساس گفته‌های مقامات بی‌ام‌و در CES 2019، این کمپر با الهام از مدل مفهومی GINA Light Vision که سال ۲۰۰۸ رونمایی شد، طراحی شده است.

BMW The North Face Camper

جالب‌ترین ویژگی کمپر یا چادرمسافرتی مفهومی بی‌ام‌و، استفاده از متریال جدید ابداعی متخصص‌های شرکت پوشاک و تجهیزات کمپ و مسافرتی The North Face موسوم‌به فیوچرلایت (Futurelight) است. این پارچه‌ ضدآب است اما به‌دلیل داشتن سوراخ‌های بسیارکوچک نانویی، هوا به داخل آن نفوذ می‌کند. فیوچرلایت مشکل دردساز پارچه‌های ضدآب معمولی را از بین می‌برد و باعث تعریق افراد داخل کمپر نمی‌شود. فیوچرلایت ازطریق روشی جدید با نام نانو ریسی شکل گرفته که در آن، قطر هر گره و بافتن تنها ۲۰۰ نانومتر است؛ یک نانومتر برابر یک میلیاردم متر است. مشخص نیست که این متریال جدید در خودروهای بی‌ام‌و استفاده شود، اما اولین محصولات The North Face با فیوچرلایت در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد. شاید بتوان سقف پارچه‌ای خودروهای کروک را با فیوچرلایت طراحی کرد.

CES LOGO

  

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2019 مراجعه کنید.

منبع motorauthority

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید