آمار توزیع سیستم‌عامل اندروید در سپتامبر ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه سپتامبر ۲۰۱۸، از رشد دو درصدی اندروید ۸ اوریو حکایت دارد.
تبلیغات

گوگل اخیرا آمار جدید توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را برای ماه سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرده و این درحالی است که هنوز به‌ پایان این ماه، نرسیده‌ایم. این شرکت، اواسط همین ماه در اقدامی عجیب، آمار دیگری را نیز منتشر کرده بود. انگیزه‌ی گوگل از انجام این کار مشخص نشده؛ با این‌حال موردی که دانستن آن اهمیت دارد، توزیع بسیار پایین اندروید ۹ پای در میان گوشی‌های مبتنی بر اندروید بوده است.

با نگاهی به آمار و ارقام منتشرشده توسط Google، به این موضوع پی می‌بریم که سیستم‌عامل اندروید ۹ هم‌اکنون کمتر از ۰.۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های مبتنی بر Android را در اختیار دارد.

آنطور که گوگل ادعا می‌کند، ارقام یادشده در جدول زیر، در یک بازه‌ی زمانی ۷ روزه منتهی به ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ (۶ مهر ۱۳۹۷) در پلی استور ثبت شده‌اند:

سهم نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید برای ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی

نسخه

سهم قبلی (برحسب درصد) 

سهم فعلی (برحسب درصد)

تغییرات نسبت به ماه گذشته (برحسب درصد)

اندروید ۲.۳

۰.۳

۰.۳

۰

اندروید ۴.۰

۰.۳

۰.۳

۰

اندروید ۴.۱

۱.۲

۱.۱

۰.۱-

اندروید ۴.۲

۱.۸

۱.۶

۰.۲-

اندروید ۴.۳

۰.۵

۰.۵

۰

اندروید ۴.۴

۸.۶

۷.۸

۰.۸-

اندروید ۵.۰

۳.۸

۳.۶

۰.۲-

اندروید ۵.۱

۱۵.۴

۱۴.۷

۰.۷-

اندروید ۶.۰

۲۲.۷

۲۱.۶

۱.۱-

اندروید ۷.۰

۲۰.۳

۱۹.۰

۱.۳-

اندروید ۷.۱

۱۰.۵

۱۰.۳

۰.۲-

اندروید ۸.۰

۱۱.۴

۱۳.۴

۲.۰+

اندروید ۸.۱

۳.۲

۵.۸

۲.۶+

*نکته قابل‌توجه: نبود اندروید ۹ پای

در کنار جدول بالا، می‌توانید در نمودار زیر، آمار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ مشاهده کنید:

آمار توزیع اندروید سپتامبر 2018

انتشار نسخه‌های جدید اندروید باعث شده است که این نسخه‌ها کم‌کم جای قدیمی‌ها را بگیرند. نکته‌ی جالب‌توجه در آمار جدید، پایین‌آمدن محبوبیت اندروید ۷.۱ بوده است. در حقیقت این نخستین بار است که سهم این نسخه از اندروید، تا این اندازه پایین می‌آید. سهم اندروید ۷.۱ طی چهار ماه اخیر با سرعت خیلی کمی در حال کاهش بود، اما انتظار نمی‌رفت که در سپتامبر ۲۰۱۸ به این حد برسد.

ظاهرا بر محبوبیت اندروید ۸ اوریو روز‌به‌روز افزوده می‌شود. سهم این نسخه از اندروید طی یک ماه اخیر، با افزایش ۴.۶ درصدی مواجه شده که در نوع خود عالی است. البته نباید فراموش کنیم که Oreo در ماه جولای توانسته بود عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

از نکات جالب جدول و نمودار، می‌توان به این اشاره کرد که ظاهرا پس از گذر سال‌ها، هنوز اندروید نان زنجبیلی به‌ کار خود ادامه می‌دهد و توسط برخی دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با همه‌ی این‌ها، مهم‌ترین غایب لیست این ماه، جدیدترین نسخه‌ی اندروید است. دلیل اصلی این رخداد، این است که تاکنون تنها تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی جدید به Android 9 Pie به‌روزرسانی شده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که گوشی‌تان به نسخه‌ی جدید اندروید به‌روزرسانی می‌شود یا خیر، حتما مقاله‌ی ویژه‌ی زومیت را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ شما در این زمینه چیست؟ آیا انتظار داشتید که اندروید ۹ در این لیست غایب باشد؟ نظرات خود را با زومیت و دیگر کاربران، در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات