مرورگر دسکتاپ اپرا مبتنی بر اتریوم منتشر شد

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپرا پس از وعده‌های اولیه برای انتشار نسخه‌‌ای جدید از مرورگر خود، حال این مرورگر را منتشر کرده که یک کیف الکترونیک مخصوص ارزهای رمزنگاری شده به همراه دارد.
تبلیغات

اپرا تجربه‌ی بهتر و جدیدتری در اختیار علاقه‌مندان به ارز رمزنگاری‌شده قرار می‌دهد. در ماه آگوست (مردادماه)، اپرا وعده داده بود که به‌زودی نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر تخصصی خود را به‌همراه کیف پول داخلی برای ارز رمزنگاری‌شده معرفی خواهد کرد.

براساس آخرین خبرها، اپرا وعده‌ی خود را عملی کرده است و نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر اپرا را منتشر کرده که در اختیار شمار محدودی از بتا تسترها قرار داده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این مرورگر، منابع مالی خودشان را در اتریوم مدیریت کنند و در عین حال، از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) در آن شبکه استفاده کنند. اپرا، نام این مرورگر مبتنی بر ارزرمزنگاری‌شده را مرورگر Opera Labs نامگذاری کرده است تا آن را از پرچمدار معرفی‌شده‌ی قبلی متمایز کند.

کاربران عادی باید منتظر انتشار رسمی نسخه‌ی مرورگر دسکتاپ اپرا باشند. در حال حاضر تنها برخی به این نسخه دسترسی دارند؛ این افراد به نسخه‌ی جدید دسکتاپ دسترسی دارند و می‌توانند کیف پول دسکتاپ خود را با مرورگر گوشی هوشمند اندرویدی اپرا همگام‌سازی کنند. این بدان معنی است که هر زمان کاربر در پی انجام یک تراکنش یا ارسال پیامی در اتریوم باشد، گوشی هوشمند این معامله را با دریافت اثر انگشت تایید می‌کند.

Opera browser

اپرا معتقد است که رمزهای خصوصی کیف پول در سخت‌افزار گوشی هوشمند ذخیره می‌شوند و هرگز انتقال نمی‌یابند. به‌همین دلیل، این روشی نسبتا امن برای ذخیره‌سازی ارز رمزنگاری‌شده است؛ هرچند راه‌های بهتری برای حفظ امنیت ارزهای رمزنگاری‌شده نسبت به مدیریت آن‌ها در گوشی هوشمند وجود دارد. 

مرورگر Opera Labs، از ارزهای رمزنگاری شده‌ و اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند. یکی از سخنگویان اپرا در این‌باره به هارد فورک گفت که اپرا علاقمند به توسعه‌ی ویژگی‌های مبتنی بر ارز رمزنگاری‌شده در سایر شبکه‌های بلاک‌چین است. با این حال از ارائه‌ی جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی‌ها خودداری کرد.

به‌گفته‌ی اپرا، Hard Fork تایید کرد که در حال حاضر دعوتنامه‌ای برای تسترها ارسال می‌شود تا نسخه‌ی مرورگر دسکتاپ اپرا را دریافت کنند. سایر کاربران باید مننظر انتشار نسخه‌ی اصلی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات