مدیرعامل دایملر و مرسدس بنز تغییر خواهد کرد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
دیتر زتچشه، مدیرعامل فعلی دایملر، سال ۲۰۱۹ کنار گذاشته می‌شود.
تبلیغات

دیتر زتچشه، مدیرعامل ۶۵ ساله‌ی گروه دایملر، سال آینده از بالاترین مقام اجرایی این گروه خودروسازی بزرگ آلمانی کنار می‌رود تا برای اولین بار در تاریخ دایملر شرکت مادر مرسدس‌بنز، یک غیرآلمانی تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی باشد.

دیتر زتچه مدیر عامل دایملر

زیتچشه مهندس آلمانی که سال ۱۹۵۳ در ترکیه متولد شد، از سال ۱۹۷۶ به تیم تحقیقاتی دایملر اضافه شد و از سال ۱۹۹۸ در هئیت مدیره‌ی دایملر بوده است؛ سال ۲۰۰۶ به مقام ریاست دایملر و سال ۲۰۰۵ هم به‌عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی مرسدس‌ بنز انتخاب شد. بر اساس اعلام هئیت مدیره، زیتچشه سال آینده در جلسه‌ی سالانه‌ی سهام‌داران دایملر از ریاست این شرکت کنار می‌رود؛ البته زیتچشه ستاره‌ی سه‌پر آلمان را کاملاً ترک نمی‌کند، بلکه پس از دو سال استراحت، سال ۲۰۲۱ به‌عنوان مدیر کمیته‌ی نظارات و ارزیابی مرسدس بنز مشغول به‌کار خواهد شد. به‌دلیل تلاش‌های زیتچشه بود که مرسدس بنز با پشت‌سر گذاشتن رقبای همیشگی آئودی و بی‌ام‌و، پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس جهان در سال ۲۰۱۶ شد.

Ola Källenius

اما برای اولین‌بار، یک‌ فرد سوئدی به ریاست دایملر انتخاب می‌شود؛ اولا شلنیوس که در حال حاضر به‌عنوان مدیر بخش توسعه و تحقیق مرسدس بنز فعالیت می‌کند، با یک قرارداد ۵ ساله جایگزین زیتچشه خواهد شد. شلنیوس ۴۹ ساله از سال ۱۹۹۳ به دایملر وارد شد و تجربه‌ی کار به‌عنوان مدیر شرکت AMG، مدیر بخش فروش مرسدس بنز و مدیرارشد مک‌لارن را در کارنامه خود ثبت‌ کرده است.

در بخش مدیریت خانواده‌ی دایملر، اتفاقات مهمی دیگری هم رخ خواهد داد. مدیریت بخش‌های کنترل کیفیت مرسدس بنز، فناوری برقی و خودران و ریاست مرسدس بنز همه تغییر خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات