زوم اپ: Brain.fm؛ اپلیکیشن موسیقی مخصوص مغز

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Brain.fm، مجموعه‌ای از موسیقی‌های مختلف برای تغذیه‌ی مغزتان در اختیار شما قرار می‌دهد.
تبلیغات

Brain.fm، یکی از اپلیکیشن‌های خوب و محبوب موسیقی مخصوص مغز است. گوش دادن به موسیقی‌های مختلف این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند تمرکز ذهنی خود را بالا ببرند؛ آرامش بیشتری را تجربه کنند و خوابی آسوده و راحت داشته باشند. یکی از بخش‌های اپلیکیشن نیز، موسیقی‌هایی مخصوص مدیتیشن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Brain.fm، موسیقی‌های مخصوص مغز را در طبقه‌بندی خاصی، با توجه به نیاز کاربر ارائه می‌دهد. وجه اشتراک همه‌ی موسیقی‌های ارائه‌شده در برنامه، این است که همه‌ی آنها مخصوص مغز  انسان طراحی شده‌اند. Brain.fm، در شرایط مختلف بر امواج مغزی کاربر تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای متعادل نمودن امواج مغزی به‌کار برده شود.

اپلیکشین موسیقی مغز

آیا موسیقی می‌تواند باعث عملکرد بهتر مغز شود؟ 

شاید یکی از سوالات کاربران این باشد که آیا واقعا موسیقی می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارد؟ مطالعات متخصصان علوم اعصاب روی موسیقی نشان می‌دهد که موسیقی تاثیر به‌سزایی بر عملکرد مغز دارد. دانشمندان و محققان علوم اعصاب معتقد هستند که موسیقی می‌تواند بر امواج مغزی تاثیرگذار باشد. همچنین موسیقی، به‌عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند بر حافظه‌ی انسان تاثیر بگذارد. افرادی که از حواس‌پرتی و فراموشی رنج می‌برند، می‌توانند با گوش‌دادن به موسیقی متناسب، ورودی‌های مغز خود را تغییر دهند و امواج مغزی‌شان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

اپلیکشین موسیقی مغز

براساس مطالعات انجام‌شده، موسیقی بر امواج مغزی تاثیرگذار است. سطح انرژی مغز را بالاتر می‌برد و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. همچنین موسیقی می‌تواند بر احساسات انسان نیز تاثیرگذار باشد. در شرایط اضطراب یا ناراحتی شدید، گاهی موسیقی توانسته است فرد را از گودالی که در آن گیر کرده است، بیرون بکشد و آرامش بیشتری را برای وی ایجاد کند. 

تاثیر موسیقی بر مغز انسان

موسیقی پدیده‌ای است که می‌تواند بر قدرت ادارک انسان تاثیرگذار باشد. موسیقی می‌تواند انسان‌ها را به خنده وادارد یا باعث گریه او شود. موسیقی می‌تواند فردی را به خوابی آرام وارد کند یا سطح انژری مغزی وی را آنقدر بالا ببرد که خواب از سرش بپرد. اگر موسیقی با روش‌های علمی و با توجه به ساختار عصبی مغز و گوش انسان طراحی شده باشد، می‌تواند تاثیر زیادی بر امواج مغزی بگذارد.

اپلیکشین موسیقی مغز

اپلیکیشن Brain.fm زیر نظر متخصصان علوم اعصاب و روانشناسی، موسیقی‌های مناسب مغز و برای شرایط مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امواج مغزی در حالت عادی درمقایسه با امواج مغزی در حالت گوشی دادن به موسیقی‌های خواب، توسط دستگاه انسفالوگراف پایش شده است که نتایج آن در نمودار فوق دیده می‌شود. 

انواع موسیقی در اپلیکیشن Brain.fm

همان‌طور که گفته شد، موسیقی‌های اپلیکیشن، براساس نیاز کاربر طبقه‌بندی شده است. کاربران می‌توانند در صفحه‌ی اصلی برنامه، موسیقی مخصوص تمرکز (focus)، موسیقی مخصوص ریلکسیشن (relaxation)، موسیقی مخصوص خواب (sleep)، موسیقی مخصوص مدیتیشن (meditation) را انتخاب کنند.

اپلیکیشین موسیقی مغز
اپلیکیشین موسیقی مغز
اپلیکیشین موسیقی مغز
اپلیکیشین موسیقی مغز

کلیه‌ی موسیقی‌های ارائه‌شده در برنامه، زیر نظر متخصص علوم اعصاب و مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌ شده‌اند. موسیقی‌ها می‌توانند بر امواج مغزی تاثیرگذار باشند. تعدادی از موسیقی‌های اپلیکشین brain.fm، به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ ولی نسخه‌ی اصلی و کامل برنامه، رایگان نیست. 

اپلیکشین موسیقی مغز

براساس بررسی‌های انجام‌شده، استفاده از این اپلیکشین می‌تواند باعث ارتقا کیفیت خواب شود. با توجه به آنچه در نمودارهای فوق مشاهده می‌کنید، استفاده از موسیقی بخش خواب، امواج مغزی دلتا را تا ۱۲ درصد تقویت می‌کند. این نتایج توسط دستگاه انسفالوگراف به‌دست آمده است. 

یکی از کاربران اپلیکیشن brain.fm، معتقد است که این برنامه همانند نوشیدن یک فنجان قهوه، تمرکز را بالا می‌برد. برخی نیز معتقدند با چند دقیقه استفاده از اپلیکیشن، کاربر متوجه تغییرات ناشی از گوش‌دادن به موسیقی می‌شود. 

همان‌طور که گفته‌ شد، نسخه‌ی اصلی برنامه تحت عنوان Brain.fm Pro، رایگان نیست. هزینه‌ی اشتراک یک‌ماهه‌ی آن ۶.۹۹ دلار، هزینه‌ی اشتراک سه‌ماهه‌ ۱۵.۹۹ دلار و هزینه‌ی اشتراک یک ساله ۴۹.۹۹ دلار است. 

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات