مایکروسافت قابلیت Files On-Demand را به وان درایو مک اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت، قابلیت Files On-Demand وان‌درایو را در دسترس کاربران نسخه‌ی بتا وان‌درایو در سیستم عامل مک قرار داد.
تبلیغات

مایکروسافت، قابلیت Files On Demand وان‌درایو را به سیستم عامل macOS می‌آورد. این قابلیت هم‌اکنون در دسترس کاربرانی قرار گرفته است که نسخه‌ی آزمایشی بتا وان‌درایو را نصب کرده باشند.

قابلیت Files On-Demand وان‌درایو به کاربران OneDrive اجازه می‌دهد تا از قابلیت placeholder به‌جای همگام‌سازی کل فولدرها در مک‌بوک استفاده کنند. کاربران سیستم‌ عامل مک، می‌توانند در زمان استفاده از فایل‌ها، آنها را دانلود کنند و به‌جای صرف کردن زمان برای همگام‌سازی کل کتابخانه‌ی وان‌درایو، فولدرهای خود را در حین استفاده دانلود کنند.

برای استفاده از قابلیت Files On-Demand، نیاز به نسخه‌ی سیستم عامل MacOS 10.14 Mojave و فایل سیستم APFS (‌مخفف Apple File System) است. خردادماه سال ۱۳۹۷، اپل macOS Mojave را با تم تیره معرفی کرد.  همان‌طور که وعده داده شده بود، نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار گرفت. پیشتر نیز در جریان کنفرانس WWDC 2017، اپل فایل سیستم جدید APFS را معرفی کرده بود.

کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت پشتیبانی مایکروسافت، به قابلیت Files On-Demand وان‌درایو برای سیستم عامل مک دسترسی داشته باشند. Microsoft، نسخه‌های سیستم عامل مک و ویندوز وان‌درایو را با یک کد منبع معرفی کرده است. این بدین معنی است که مایکروسافت هر ماه، ویژگی‌های بیشتری را برای سیستم عامل مک، تست خواهد کرد؛ که شامل ویژگی‌هایی همچون Touch Bar integration و هرگونه ویژگی آتی وان‌درایو می‌شود که برای ادامه‌ی سال ۲۰۱۸ و بعد از آن برنامه‌ریزی شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات