Marq؛ ساعت هوشمند بعدی دارای GPS‌ گارمین خواهد بود

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین خبرها، ساعت هوشمند بعدی دارای GPS‌ گارمین، با نام Marq به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

وب‌سایت AndroidHeadlines، اطلاعات مربوط به درخواست ثبت علامت تجاری جدید گارمین را بررسی کرده‌ است. براساس آخرین اطلاعات منتشرشده از سوی این‌ وب‌سایت، انتظار می‌رود ساعت هوشمند بعدی گارمین احتمالا با نام Marq به بازار عرضه شود.

بیشتر گجت‌های پوشیدنی بازار، با هدف مورد استفاده قرارگرفتن توسط ورزشکاران به بازار عرضه می‌شوند. ظاهرا Garmin Marq نیز براساس همین رویکرد، طراحی می‌شود. براساس مستندات موجود، ساعت هوشمند بعدی گارمین، از ویژگی‌های همچون GPS، تنوعی از سنسورها و همچنین امکان دریافت نوتیفیکیشن‌های گوشی های اندرویدی و iOS بهره می‌برد. از آنجایی که نام علامت تجاری انتخاب‌شده از سوی شرکت آمریکایی گارمین، تا حدی مبهم است؛ به‌نظر می‌رسد که این شرکت از مسیر اصلی خود در مورد عرضه‌ی محصولاتی با چنین فناوری‌هایی خارج شده است. رویکردهای جدید گارمین، حتی ممکن است باعث شوند که این شرکت نتواند تاییدیه‌ی درجه‌ی حفاظتی (IP protection) را دریافت کند.

گارمین

آخرین گجت‌های پوشیدنی Garmin، ماه گذشته معرفی شدند. Vivosmart 4؛ دستبند هوشمند جدید گارمین برای تجربه‌ خوابی آرام و آسوده در گروه دستبندهای تناسب اندام با طول عمر خوب باتری و رابط کاربری مناسب، به‌صورت رسمی رونمایی شد. در گروه ساعت‌های هوشمند نیز، ساعت هوشمند Fenix ​​5 را در ماه ژوئن بازطراحی کرد. پیشتر در سال ۲۰۱۷، گارمین ساعت های هوشمند جدید سری Fenix را با ابعاد کوچکتر رونمایی کرده بود. از آنجایی که ساعت‌های هوشمند با علامت تجاری Marq قرار است به‌عنوان محصول جدید گارمین به بازار عرضه شوند، به‌‌احتمال زیاد این شرکت قصد دارد محصول جدید خود را به‌عنوان بخشی از یک صنعت بزرگتر و مهم‌تر در بازار گجت‌های پوشیدنی معرفی کند. انتظار می‌رود قبل از پایان سال جاری میلادی، محصول جدید گارمین با علامت تجاری جدید به بازار معرفی شود.

گارمین، هرسال در نمایشگاه بزرگ Baselworld حضور فعالی دارد. Baselworld، بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرآلات در جهان است، و انتظار می‌رود که گارمین در نمایشگاه بعدی بیس‌ورد، دست پر ظاهر شود. Baselworld 2019 از تاریخ ۲۱ مارس تا ۲۶ مارس (‌اول تا ۸ مهرماه ۱۳۹۸)‌ برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که ساعت هوشمند Marq نیز با سیستم عامل اختصاصی همین برند مانند سایر محصولات گارمین معرفی شود؛ در نتیجه انتظار نمی‌رود که شاهد عرضه‌ی محصول بعدی این برند با سیستم‌عامل Google Wear باشیم.

با معرفی خط تولید جدید گارمین، انتظار می‌رود که در آینده‌ی نزدیک شاهد محصولات متنوعی از این شرکت باشیم. هنوز مشخص نیست که محصولات مربوط به علامت تجاری Marq، چه تفاوتی با سایر محصولات گارمین خواهند داشت، یا چه سهمی از بازار فروش گجت‌های پوشیدنی ا از آن خود خواهند کرد. بازار گجت‌های پوشیدنی در حال حاضر در رکود قرار دارد و باید ببینیم چه آینده‌ای در انتظار گارمین خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات