والمارت برای آموزش کارمندان از هدست واقعیت مجازی آکیولس گو استفاده می‌کند

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
والمارت برای آموزش کارمندان فروشگاه‌های خود، بیش از  ۱۷.۰۰۰ هدست واقعیت مجازی آکیولس‌گو را مورد استفاده قرار می‌‌دهد.
تبلیغات

والمارت، به‌منظور آموزش کارمندان فروشگاه‌های خود در سه حوزه‌ی کلیدی فناوری‌ جدید، تطبیق‌پذیری و آموزش مهارت‌هایی همچون همدلی (امپاتی) و خدمات مشتریان، از هدست‌ واقعیت مجازی آکیولس‌گو استفاده می‌کند.  

والمارت قصد دارد در تمام فروشگاه‌های خود در ایالات متحده، از هدست واقعیت مجازی Oculus Go، به‌عنوان بخشی از فرآیند توسعه‌ی آموزش کارمندان در محل کار استفاده کند. همانطور که گفته‌ شد، این برنامه‌ی آموزشی مبتنی بر استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، قرار است در سراسر امریکا به‌اجرا در بیاید.

یک‌سال قبل، والمارت برای آموزش در مرکز آموزشی خود از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرد که نتیجه‌ی خوبی در پی داشت. به‌همین دلیل، اکنون تصمیم گرفته است تا این برنامه‌ی آموزشی را برای کارمندان خود در فروشگاه‌های والمارت به‌اجرا درآورد. کارمندانی که پیش از این، با کمک هدست واقعیت مجازی آموزش دیده‌اند، گزارش می‌‌کنند که پس از آموزش با هدست واقعیت‌ مجازی، اعتماد به نفس بیشتری در کار دارند و بهتر و راحت‌تر از قبل با فناوری‌های والمارت آشنا شده‌اند.

از ماه آینده، در تمامی فروشگاه‌های مرکزی و اصلی والمارت، برای آموزش کارمندان، از چهار هدست آکیولس‌گو استفاده خواهد شد. همچنین کارمندانی که در فروشگاه‌های کوچک‌تر و محلی والمارت مشغول فعالیت هستند، با کمک دو هدست آکیولس‌گو که در اختیار فروشگاه‌های کوچک قرار می‌گیرد، آموزش خواهند دید. کارمندان با استفاده از هدست آکیولس‌گو، به ۴۵ ماژول نرم افزار واقعیت مجازی STRIVR والمارت دسترسی خواهند داشت.

والمارت آکیلوس گو

در نهایت با توجه به تعداد فروشگاه‌های مرکزی و محلی، بیش از ۱۷.۰۰۰ هدست Oculus Go تا پایان سال جاری در تمامی نمایندگی‌های فروش والمارت توزیع خواهد شد تا کارمندان این شرکت بتوانند برای آموزش از آن استفاده کنند.

والمارت اعلام کرده است که از هدست‌های واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان خود در سه حوزه‌ی کلیدی و اصلی فناوری جدید، انطباق‌پذیری و مهارت‌هایی مانند همدلی (امپاتی) و خدمات مشتریان، استفاده خواهد کرد. والمارت، قصد دارد استراتژی‌های جدید آموزش در محل کار را در فروشگاه‌های خود پیاده‌سازی کند و با آوردن فناوری‌های جدید به فروشگاه‌ها، کارمندان خود را با موج جدید فناوری در فروشگاه آشنا سازد، این فرآیند جزو برنامه‌های والمارت بوده است که آن را دنبال می کند. والمارت درخصوص این موضوع در پست وبلاگ خود نوشت:

آموزش از طریق واقعیت مجازی، یکی از روش‌های مفید برای فراگیری فناوری‌های جدید است. تابستان سال جاری، به‌صورت آزمایشی در ۱۰ فروشگاه از هدست واقعیت مجازی برای آموزش واحدهای Pickup Tower جدید استفاده شد. استفاده از هدست به کارمندان اجازه می‌داد که حتی قبل از نصب Tower، بتوانند در مورد آن آموزش ببینند. همچنین برای آموزش، نیازی به حضور مدرس نبود. والمارت درنظر دارد، فناوری‌های جدید را به فروشگاه‌های خود بیاورد. 

آموزش در محل کار، یکی از موضوعات مورد توجه شرکت‌ها است. هدست‌های واقعیت مجازی، می‌تواند چنین فضایی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد تا بتوانند کارمندان خود را آموزش بدهند. باوجودی که برخی مصرف‌کنندگان، اعتقاد دارند هدست‌های VR، هنوز مشکلات و محدودیت‌هایی دارند، اما استفاده از آنها برای آموزش در محل کار، بسیار مناسب است. آموزش در محل کار با هدست‌های واقعیت مجازی، نقطه‌ی روشنی در فرآیند آموزش در شرکت‌ها ایجاد می‌کند، که نه تنها قابل اجرا و عملی است، بلکه می‌تواند به‌صورت بالقوه، حتی موثرتر از روش‌های آموزش از طریق مدرس یا آموزش از طریق برنامه‌های کامپیوتری رایج باشد.

والمارت

مطالعه‌ی انجام‌شده توسط Walmart، نشان می دهد که در این سیستم آموزشی مبتنی بر هدست‌های واقعیت مجازی، کارمندان در محیطی ایمن‌تر، اجازه‌ی اشتباه کردن دارند، و همین مساله ضمن بالاتر رفتن تجربه‌ی کارمندان، باعث افزایش اعتماد به نفس آنها نیز می‌شود. اندی ماتیس، مدیر عامل شرکت‌ تجاری آکیولس در مورد این موضوع گفت:

والمارت یکی از اولین شرکت‌هایی است که از فناوری واقعیت‌ مجازی برای آموزش کارکنان خود استفاده می‌کند، و میزان استفاده از آن را افزایش می‌دهد. چه‌ عاملی باعث می‌شود که استفاده ازهدست‌های واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان توسط برخی شرکت‌ها به عنوان ابزاری در دسترس برای آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که به تصور برخی، این ابزار پرهزینه بوده و آموزش کارمندان با آن سخت و غیرممکن است.

در یک مطالعه‌ی آماری، مشخص شد که تنها ۳ درصد از فروشگاه‌های خرده فروشی، استراتژی‌های استفاده از فناوری‌های دیجیتالی جدید را در مجموعه‌ی خود پیاده‌سازی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات