والمارت در حال مذاکره برای تصاحب فلیپ کارت هند است

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رقابت والمارت و آمازون به خارج از خاک آمریکا منتقل شده و به خاورمیانه رسیده و والمارت درصدد تصاحب فلیپ‌کارت، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی هند است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    پس از آنکه آمازون سال گذشته فروشگاه اینترنتی سوق را تصاحب و موضع خود را در خاورمیانه تحکیم کرد، حال نوبت به والمارت رسیده است تا رقابت با آمازون بیرون از خاک آمریکا را جدی‌تر از پیش دنبال کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، والمارت در حال انجام مذاکراتی برای تصاحب فلیپ‌کارت، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی فعال در کشور هندوستان است. در صورت تحقق این امر و تصاحب فلیپ‌کارت توسط والمارت، باید این خرید را بزرگ‌ترین و جدی‌ترین حرکت والمارت برای رقابت با آمازون در خارج از خاک آمریکا خواند.

    البته باید به این نکته اشاره کرد که والمارت برای پیشبرد هدف خود که همان تصاحب فلیپ‌کارت است، باید با eBay مذاکره و نظر این کمپانی را جلب کند، چراکه eBay‌ از جمله‌ی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران فلیپ‌کارت است. eBay سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در فلیپ‌کارت سرمایه‌گذاری کرد و نزدیک به ۵ درصد از سهم این کمپانی را که شامل eBay هند می‌شد، به این کمپانی وگذار کرد.

    در کنار سرمایه‌گذاری eBay و طی قراردادی که بین این دو کمپانی منعقد شد، فروشندگان کالا در فلیپ‌کارت به مشتریان eBay‌ در خارج از خاک هند دسترسی دارند و مشتریان eBay‌ نیز قادر به دسترسی به بازار هند برای فروش محصولات خود هستند.

    بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، والمارت پیشنهادی ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلاری برای تصاحب فلیپ‌کارت ارائه کرده است. در صورت موفقیت فلیپ‌کارت در کنار eBay، والمارت ۵۱ درصد از سهام فلیپ‌کارت را در اختیار خواهد گرفت. آمازون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای والمارت، در طول پنج سال اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بازار هند انجام داده است.

    والمارت که بزرگ‌ترین خرده فروشی جهان لقب گرفته، با درآمد سالانه‌ی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار، عنوان پردرآمدترین کمپانی جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات