طرح مفهومی و مشخصات اولین گوشی هوشمند سامسونگ با ماژول دوربین چهارگانه فاش شد

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طرح مفهومی اولین گوشی هوشمند سامسونگ با ماژول دوربین چهارگانه، به‌همراه مشخصات فنی لنز دوربین‌ها فاش شد.
تبلیغات

اواسط شهریورماه گفته شد که احتمال دارد سامسونگ، گوشی هوشمند بعدی خود را با دوربین اصلی چهارگانه معرفی کند. خبرهای بعدی نیز این موضوع را تایید می‌کرد. پیشتر گفته شده بود که گوشی بعدی سامسونگ احتمالا مجهز به ۴ دوربین اصلی خواهد بود. حتی زمان معرفی این گوشی هوشمند نیز اعلام شد. اولین گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین چهارگانه، ۱۹ مهرماه رونمایی می‌‌شود.

باتوجه به آخرین خبرهای منتشرشده و اطلاعاتی که در مورد مشخصات گوشی هوشمند بعدی سامسونگ به‌صورت غیررسمی به‌اشتراک گذاشته شده است، طرح مفهومی اولین گوشی هوشمند سامسونگ با ماژول دوربین چهارگانه فاش‌ شده است. همان‌طور که گفته شد، طرح مفهومی براساس آخرین اطلاعات موثق و معتبر درباره‌ی گوشی هوشمند بعدی سامسونگ با سیستم عامل اندروید طراحی شده است. رندر جدید در حالی به‌اشتراک گذاشته شده که برخی مشخصات جزئی آن، هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است. 

گلکسی A9‌ استار پرو

یکی از کارمندان داخلی آلمانی‌تبار شرکت، ادعا می‌کند که ماژول دوربین چهارگانه از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی زاویه باز (‌۱۲۰ درجه)، دو دوربین زوم‌دار با لنزهای ۵ مگاپیکسلی و ۱۰ مگاپیکسلی، و دوربین اصلی با لنز ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. لنز اصلی ۲۴ مگاپیکسلی گوشی هوشمند بعدی سامسونگ، IMX576 سونی است که در گوشی هوشمند OPPO R17 و طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های خوب تصویربرداری سلفی، مورد استفاده قرار گرفته است. طرح مفهومی مربوط به گوشی هوشمند بعدی سامسونگ با دوربین چهارگانه، با آنچه تاکنون در مورد کهکشانی بعدی سامسونگ یعنی Galaxy A9 Star Pro گفته‌ شده است، نزدیک است و با اطلاعات این گوشی هوشمند قرابت خاصی دارد. گلکسی A9‌ استار پرو، نسخه‌ی بالاتر Galaxy A9 Star سامسونگ است که اوائل سال جاری معرفی شد.

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند فعلی بازار که با بیش از دو لنز دوربین معرفی می‌شوند؛ از همه‌ی لنزهای دوربین خود به‌صورت همزمان استفاده نمی‌کنند. انتظار می‌رود گوشی هوشمند جدید Samsung بتواند چنین امکانی را فراهم سازد.

به‌غیر از طراحی غیرمرسوم و جدید ماژول دوربین گلکسی A9‌ استار پرو، به‌نظر می‌رسد بقیه‌ی مشخصات آن مشابه گوشی‌های استاندارد میان‌رده‌ی ۲۰۱۸ باشد. گوشی هوشمند بعدی سامسونگ با ماژول دوربین چهارگانه، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ و حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. نمایشگر Super AMOLED این گوشی هوشمند، ۶.۲۸ اینچی با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ است. غول فناوری کره‌ جنوبی، قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند خود را با نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) به‌نمایش بگذارد.

واقعیت این است که در حال حاضر، سامسونگ درنظر دارد نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خود را در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود که قیمت مناسب‌تری نسبت به پرچمدارنش دارد، به‌نمایش بگذارد. با توجه به‌ وضعیت بازار رقابتی، سامسونگ مجبور شده است تا استراتژی‌های خود را در مورد محصولاتش بازنگری کند تا بتواند در رقابت با شرکت‌های چینی که گوشی‌های هوشمندی با قیمت ارزان به بازار عرضه می‌کنند، حفظ کند.

از طرفی انتظار می‌رود Galaxy A9 Star Pro، ابتدا در بازارهای آسیایی به‌فروش برسد. احتمال دارد این گوشی هوشمند، به‌صورت رسمی در بازارهای غربی عرضه نشود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات