سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلار یZF بر فناوری خودروی برقی و خودران

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ZF آلمان که مشهورترین برند تولیدکننده‌ی جعبه‌دنده دنیا است، طی پنج سال آینده ۱۴ میلیارد دلار در توسعه‌ی خودروهای برقی و خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
تبلیغات

قطعه‌ساز معروف آلمان، با قدرت روی توسعه آخرین فناوری وسایل نقلیه (خودروی برقی و خودران) سرمایه‌گذاری می‌کند. بلومبرگ گزارش می‌دهد که شرکت ZF طی پنج سال آینده ۱۴ میلیارد دلار در زمینه فناوری‌های خودروی خودران و الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و تقریبا ۲.۸ میلیارد دلار در سال، هزینه خواهد کرد. این میزان بیش‌تر از ۲.۵۷ میلیارد دلاری است که ZF سال ۲۰۱۷ در زمینه تحقیق و توسعه هزینه کرد و نشان می‌دهد که این شرکت در مورد آینده صنعت خودرو، با جدیت تلاش می‌کند.

ZF Electric Autonomous car / خودروی برقی و خودران ون

ZF در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر روی یک ون باربری برقی (مجهز به باتری) با قابلیت‌های رانندگی خودران کار می‌کند که طی دو سال آینده برای تولید آماده خواهد شد. این شرکت معتقد است که ون خودران و برقی جدید به عنوان رقیب مستقیم برای محصولاتی مانند فولکس‌واگن کرفتر (volkswagen Crafter) و فورد ترنزیت (Ford Transit) عمل خواهد کرد.

ZF Electric Autonomous car / خودروی خودران برقی

در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان، ZF اعلام کرد که این ون قادر خواهد بود به راحتی در مرکز شهرها خود را هدایت کند، موقعیت جاده‌ای خود را حتی در خیابان‌های بدون علامت‌گذاری پیدا کند، چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهد و در اطراف خودروهایی که دو ردیفه پارک کرده‌اند، رانندگی کند. علاوه بر این، ون خودران ZF دارای عملکرد فالو می (follow me) است که به حامل بسته اجازه خواهد داد تا تحویل مرسولات را انجام دهد.

طبق گفته ولف هنینگ شایدر، مدیر اجرایی ZF، قطعه‌ساز آلمانی در حال مذاکره با چند مشتری برای فروش ناوگان حمل‌ونقل خود است. با این وجود، ZF تنها شرکت فعال بازار آلمان در این حوزه نیست. سرویس پست آلمان (DHL) در حال حاضر روی توسعه ون تحویل کاملا برقی کار می‌کند و انتظار می‌رود که قابلیت‌های خودران نیز در سال‌های آینده به آن اضافه شود.

ZF Electric Autonomous car / خودروی خودران برقی

شایدر افزود:

وسایل نقلیه بدون راننده و قابلیت‌های رانندگی خودران، نقش مهمی به ویژه در مناطق شلوغ مانند محوطه ترمینال شرکت‌ها، انبارهای شرکت‌های حمل‌ونقل یا بنادر و فرودگاه‌ها ایفا می‌کنند. در آینده نزدیک، ما خودروهای خودران بیش‌تری در چنین مناطقی نسبت به جاده‌های عمومی می‌بینیم. در اینجا مزایای هزینه، ایمنی و بهره‌وری برای مشتریان تفاوت خواهد داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات