اسپاتیفای آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را در قالب پلی‌لیست‌های رسمی پیشنهاد خواهد کرد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به‌واسطه‌ی آن، آهنگ‌های موردعلاقه‌تان در قالب پلی‌لیست‌های رسمی به شما پیشنهاد می‌شوند.
تبلیغات

این‌روزها اپلیکیشن‌های استریم موسیقی، بازیگران اصلی صنعت موسیقی محسوب می‌شود. طبق گزارشی که انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا به‌تازگی منتشر کرده، اکنون نزدیک به ۷۵ درصد درآمد حاصل از فعالیت‌های موسیقیایی از طریق استریم‌های آنلاین به‌دست می‌آید.

اسپاتیفای نیز به‌عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن استریم موسیقی، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای جلب رضایت کاربران کرده است. این شرکت امسال از سیاست‌های خود برای راحتی بیشتر کاربرانِ نسخه‌ی رایگان Spotify صحبت کرد و بلافاصله‌ی نسخه‌ی جدید اپلیکیشنِ خود را با محوریت این‌ دسته از کاربران در دسترس عموم قرار داد.

حال در ادامه‌ی این تلاش‌ها، اسپاتیفای قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند که به‌واسطه‌ی آن، برخی قطعات موسیقی که احتمالاُ موردعلاقه‌ی شما هستند، در پلی‌‌لیست‌های رسمی این اپلیکیشن وارد می‌شوند.

اسپاتیفای از مدت‌ها پیش الگوریتمی را توسعه‌ داده بود که با شناخت سلیقه‌ی تقریبی کاربران در گوش‌دادن به قطعات موسیقی، آهنگ‌هایی که احتمالاً با سلیقه‌ی کاربر تطابق دارند، به آن‌ها معرفی می‌کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که این قابلیت قرار است به پلی‌لیست‌های رسمی اسپاتیفای نیز راه پیدا کند.

فعلاُ این قابلیت در فاز آزمایشی قرار دارد و تنها عده‌ی اندکی از کاربران به‌ انتخاب اسپاتیفای توانسته‌اند به این ویژگی دست پیدا کنند. باتوجه به این امر که این لیست‌های پخش به‌صورت هفتگی و توسط نیروی انسانی به‌روزرسانی می‌شوند، قطعاً قابلیت یادشده قادر خواهد بود شیوه‌ی پیشین را به نحوی مثبت تغییر دهد تا کاربران همواره به خوراک موسیقیایی تازه و باب‌ِ طبع دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات